// سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

Cyberpunk 2077 هر زمان که آماده باشد عرضه می‌شود

استودیوی CD Projekt Red در پیام تبریک کریسمس در اکانت رسمی توئیترش، مجددا تاکید کرد که Cyberpunk 2077 بی‌توجه به تمام پیش‌بینی‌ها، هر زمان که آماده‌ی انتشار باشد به بازار می‌آید.

با توجه به فضای بسیار قدرتمند و حتی گاها سمی و پرفشار شایعه‌های انتشاریافته درباره‌ی بازی‌های مورد انتظار، این روزها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ی سازندگان پاسخ دادن به انتظارات مخاطبانی است که می‌خواهند هر چه زودتر بازی‌های مورد علاقه‌شان را تجربه کنند. به همین سبب هم گاها بازی‌سازهای مختلف مجبور به اعلام تاریخ انتشارهای حدسی برای انتشار محصولات‌شان می‌شوند و در ادامه هم به سبب طولانی‌تر بودن پروسه‌ی ساخت اثر، راهی به جز ایجاد تاخیرهای مداوم در زمان اعلام‌شده ندارند. این وسط ناشران و استودیوهایی که از اعلام هرگونه تاریخ یا حتی سال و فصل برای انتشار بازی‌شان خودداری کنند نیز به شکل دیگری تحت فشار قرار می‌گیرند و از طرف برخی مخاطبان، برچسب‌های منفی گوناگونی دریافت می‌کنند. به همین سبب شاید بتوان پذیرفت که تبریک اکانت رسمی استودیوی سازنده‌ی سری بازی‌های به یاد ماندنی The Withcer به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی، به نوعی حکم جوابیه‌ای به تمام شایعه‌ها و حرف‌های منفی و مثبتی را پیدا می‌کند که به زمان انتشار محصول مورد بحث مربوط می‌شدند. مخصوصا با در نظر گرفتن این که به تازگی، تحلیل‌گران با پیش‌بینی عرضه‌ی Cyberpunk 2077 در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹، به نوعی داشتند همگان را به انتشار بازی در سال میلادی بعدی امیدوار می‌کردند و این جنس از امیدواری‌های غلط، در طولانی‌مدت می‌تواند به ضرر هر اثری هم تمام شود.

CD Projekt Red / سی دی پراجکت

تبریک کریسمس و پیام سی دی پراجکت رد

سی دی پراجکت رد، سازنده بازی Cyberpunk 2077، مشخصا عجله‌ای برای تعیین زمان انتشار بازی‌شان ندارند و حتی در تریلر منتشرشده از آن در E3 2018 هم گفتند که این بازی، همان‌گونه که باید، هر زمان که مراحل ساختش را پشت سر بگذارد منتشر می‌شود. با توجه به آن که «سایبرپانک ۲۰۷۷» نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود، می‌توان گفت که تا به امروز کم‌وبیش ۵ سال از زمان آغاز مراحل ساختش می‌گذرد. در طرف دیگر، نباید از یاد برد که سازندگان بازی قول داده‌اند که در انتهای کار محصولی را تقدیم طرفداران‌شان کنند که در حد و اندازه‌ی Red Dead Redemption 2 پخته، بی‌اشکال و عالی باشد و از پس جلب نظر تماما جدی منتقدان هم بربیاید. هدفی که برآورده‌سازی‌اش قطعا احتیاج به قرار دادن تمام انرژی و زمان لازم روی آفرینش بازی دارد و با درک آن و توجه به کمتر بودن واضح منابع انسانی و مالی استودیویی مثل CD Projekt Red در مقابل غول‌های قدیمی و شناخته‌شده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی همچون راک‌استار، عملا نمی‌توان درباره‌ی زمان انتشار Cyberpunk 2077، هیچ‌گونه فشاری به این استودیو وارد کرد. افزون بر همه‌ی این‌ها، خالقان «سایبرپانک 2077» تا به همین لحظه هم نمایش‌های معرکه و پرجزئیاتی از بازی‌شان داشته‌اند و حتی دلیلی وجود ندارد که بازیکنان بخواهند آن‌ها را وادار به انتشار بیشتر و بیشتر اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن کنند.

هر آن‌چه که باشد، بازی Cyberpunk 2077 تا به امروز توانسته است با توجه به سابقه‌ی درخشان سازندگان خود و همچنین تریلرهای جذب‌کننده‌اش، توجهات زیادی را جلب کند و مثل هر بازی مورد انتظار دیگری، یقینا در انتها هیچ‌کسی ترجیح نمی‌دهد که به جای دریافت نسخه‌ای درخشان از آن، محصول مورد بحث را در زمانی زودتر و با فاصله از آن‌چه که سازندگانش می‌خواهند، در دست بگیرد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده