نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

پیش‌بینی تحلیلگران در مورد عرضه بازی Cyberpunk 2077 در سه ماهه چهارم 2019

فروش اولیه بازی سایبرپانک 2077 در سه ماهه ابتدایی عرضه آن ۱۹ میلیون نسخه پیش‌بینی شده است.

بازی Cyberpunk 2077 مدت‌ها قبل معرفی شد و خبر جدیدی از آن نداشتیم تا اینکه بالاخره امسال ویدیویی از گیم‌پلی بازی مشاهده کردیم؛ ویدیویی جذاب و تماشایی که عطش علاقمندان جدیدترین اثر سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) را چند برابر کرد، ولی هنوز هم تاریخ انتشار مشخصی برای بازی اعلام نشده است. اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که یکی از موسسات تحلیل و آنالیز لهستان سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ را زمان عرضه این بازی می‌داند.

Vestor Dom Maklerski در گزارش جدید خود به صحبت در مورد سی دی پراجکت رد و محصولات این استودیو پرداخته که در بخشی از آن چنین آمده است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم بازی سایبرپانک 2077 در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ منتشر شود و در همان بازه زمانی بتواند ۱۹ میلیون نسخه فروش داشته باشد؛ میزان فروشی که درآمد ۱.۹ میلیارد زلوتی (معادل ۵۲۵ میلیون دلار) به دنبال خواهد داشت.

سازندگان سایبرپانک 2077 از انتشار اثری در حد و اندازه‌های بازی Red Dead Redemption 2 صحبت می‌کنند و برای مقایسه باید بگوییم این بازی راک استار توانست در عرض سه روز به رقم ۷۲۵ میلیون دلار برسد و بعد از گذشت هشت روز ۱۵ میلیون نسخه و بعد از ۱۲ روز هم ۱۷ میلیون نسخه فروش داشته باشد، آن هم تنها روی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان. موضوعی که نشان می‌دهد چنین پیش‌بینی‌ای برای سایبرپانک 2077 خیلی هم دور از واقعیت نخواهد بود؛ مخصوصاً با در نظر گرفتن این نکته که بازی برای کامپیوتر هم منتشر می‌شود و حال و هوای سایبرپانک و سبک علمی تخیلی آن هم به اعتقاد ما بین گیمرها از محبوبیت بالاتری نسبت به غرب وحشی برخوردار است.

در این گزارش به موضوعات دیگری هم اشاره شده است. از جمله اینکه فروش بازی Gwent: The Witcher Card Game کمتر از انتظارات بوده است. هر چند برای اظهار نظر قطعی در مورد آن زود است و تبلیغات بازی همچنان ادامه دارد و سازندگان آن هم سرمایه‌گذاری بلندمدتی روی آن کرده‌اند، ولی تخمین‌ها در مورد میزان دانلود اولیه آن از یک میلیون به نیم میلیون بار در سال کاهش پیدا کرده است.

بازی Thronebreaker: The Witcher Tales هم به عنوان بخش داستانی و تک نفره Gwent با فروشی پایین‌تر از حد انتظار مواجه شده است و ادامه حیات بازی بستگی به بازخورد مخاطبین آن دارد. با وجود کیفیت مناسب بازی، تخمین‌ها در مورد فروش آن از ۵۰۰ هزار نسخه در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ به ۲۰۰ هزار نسخه کاهش یافته است و فروش بازی در سال ۲۰۱۹ هم به جای یک میلیون نسخه، ۲۰۰ هزار نسخه پیش‌بینی شده است و به نظر می‌رسد این زیرمجموعه بازی The Witcher 3 از نظر فروش اوضاع خوبی ندارد.

همچنین ارزش سهام سی دی پراجکت در این مدت ۳۳٪‌ افت داشته است که البته این رقم به تنهایی موضوع نگران‌کننده‌ای محسوب نمی‌شود و ساخت بازی سایبرپانک 2077 و در عین حال موفقیت‌های عظیم Red Dead Redemption 2 و تعدادی دیگر از بازی‌های تک نفره سال ۲۰۱۸ باعث می‌شود بتوانیم آینده روشنی را برای سی دی پراجکت در نظر بگیریم؛ موضوعی که در تحلیل‌های مرتبط با بازار سهام هم به چشم می‌خورد و تحلیلگران اعتقاد دارند الآن زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید سهام این کمپانی است و ارزش سهام آن به زودی تا حدود ۳۸٪ رشد خواهد داشت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده