فیل اسپنسر از دستاوردهای ایکس باکس در سال 2018 میگوید
بخش Xbox در سال ۲۰۱۸ دوران پر فراز و نشیبی را تجربه کرد و در حالی که بسیاری تصور میکردند شکست سختی از رقیب دیرینهاش یعنی پلی استیشن خواهد خورد، توانست با مدیریت درست و بلند مدت به گردونه رقابت بازگردد. در این سال اقداماتی مانند خرید استودیوهای جدید از بخش ایکس باکس سر زد که آن را به شکلی بیسابقه تغییر داد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، وبسایت GamesIndustry.biz مصاحبهای با فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس ترتیب داده است که در قالب آن موفقیتهای این بخش تشریح شده است.
فیل اسپنسر در رابطه با عملکرد بخش ایکس باکس در سال ۲۰۱۸ میگوید:
در بسیاری از جنبهها، سال ۲۰۱۸ سال تحول ایکس باکس است. ما وضعیتمان با را به لطف قرار دادن بازیهای انحصاری از همان ابتدای انتشار در این سرویس بهبود بخشیدیم. همچنین هفت استودیو را به اضافه کردیم که این امر به معنای حضور استعدادهای جدید و ایجاد چشمانداز نو است.
وی در ادامه چنین اضافه میکند:
به دلیل عرضه کنترلر Xbox Adaptive که با استفاده از آن افراد دارای ناتوانی جسمان میتوانند بازیهای موردعلاقهشان را تجربه کنند و همچنین برای سرویس Project xCloud که زمینه دسترسی افراد بیشتر به بازیها از طریق راههای جدید را فراهم میکند، به تیم ایکس باکس افتخار میکنم. با این حال، کارهای بسیاری باقی مانده است که قصد انجام آنها را داریم و تمام تیم ما برای سال پیش رو هیجانزده هستند.
همانطور که فیل اسپنسر اشاره کرد، کنترلر Xbox Adaptive یکی از بزرگترین اتفاقات و دستاوردهای کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ است؛ زیرا با کمک این کنترلر افرادی که به دلیل مشکلات جسمانی قادر به دسترسی به تمامی کلیدها یا نگه داشتن طولانی مدت کنترلر در دستشان و در نتیجه انجام بازیهای ویدیویی نبودند، میتوانستند از این سرگرمی هیجانانگیز لذت ببرند. فیل اسپنسر در ادامه صحبتهایش در رابطه با این کنترلر و تبلیغ کمپین کریسمس آن گفته است:
در هنگام مرور وقایع سالی که گذشت، لحظات شگفتانگیز بسیاری از ذهنم میگذرند، اما برترین آنها وقتی است که کمپین کریسمس مایکروسافت بهوجود آمد و با داستان زندگی آشنا شدیم. اوون یک انسان و یک گیمز واقعی است. شنیدن داستان زندگی او، خانواده و دوستانش، دقیقا همان چیزی است که صنعت بازیهای ویدیویی و این شکل از هنر را فوقالعاده میکند. شعار کمپین «زمانی که همه بازی کنند، همه ما برنده هستیم» است و ما عمیقا به آن باور داریم. زمانی که به آینده نگاه میکنیم، به این نتیجه میرسیم که همچنان به عنوان یک صنعت، کارهایی بسیاری میتوانیم انجام دهیم که موجب شوند بازیهای ویدیویی برای دو میلیارد بازیکن حال حاضر روی کره زمین و میلیاردها نفر دیگری که در آینده به آنها اضافه میشوند دارای ویژگیهایی قابل دسترسی، فراگیر، امن و سرگرمکننده باشند.
در تبلیغ کمپین کریسمس کمپانی مایکروسافت، با پسری ۹ ساله به نام اوون همراه میشویم که از سندرم اسکوبار رنج میبرد. به کمک کنترلر Xbox Adaptive، اوون میتواند به تجربه بازیهای ویدیو ادامه دهد. این تبلیغ را در زیر مشاهده میکنید:
با این وجود که دستاوردهایی همچون کنترلر Xbox Adaptive درخشان و تحسینبرانگیز هستند، اما بخش ایکس باکس در رابطه با بازیهای انحصاری به جز آثار معدود، عملکرد موفقی نداشته است. با این حال فیل اسپنسر نسبت به بازیهایی که در آینده عرضه خواهند شد، بسیار خوشبین است:
سال ۲۰۱۹ برای بازیهای ویدیویی یک سال عالی خواهد بود. من نسبت به بازیهایی مثل ، و که به زودی عرضه خواهیم کرد و همچنین تولیدات دیگر فعالان صنعت بازیهای ویدیویی که روی کنسول بهترین ظاهر و تجربه را خواهند داشت، بسیار هیجانزده هستم.
یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد عدم اشاره فیل اسپنسر به بازی Halo Infinite است. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت که علاقهمندان به سری Halo در سال آینده میلادی قادر به تجربه این محصول استودیو 343Industries نخواهند بود.