// چهار شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲

شایعه: بازی جدید مجموعه Mortal Kombat در حال ساخت است

براساس توییتی که لالو گارزا، صدا‌پیشه اسپانیایی‌زبان در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، می‌توان چنین برداشت کرد که بازی جدیدی از سری Mortal Kombat در حال ساخت است.

از عرضه آخرین بازی سری Mortal Kombat یعنی بازی Mortal Kombat X در حدود سه سال می‌گذرد و در طی این مدت استودیو‌ NetherRealm و کمپانی Warner Bros در رابطه با بازی جدید این مجموعه سکوت کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که انتظار طرفداران برای معرفی بازی جدید این سری به‌زودی به پایان می‌رسد؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، خوزه ادواردو گارزا اسکودرو که بیشتر با نام لالو گارزا شناخته می‌شود و به عنوان صدا‌پیشه فعالیت می‌کند، در توییت خود به ساخته شدن بازی جدیدی از سری مورتال کامبت اشاره کرده است.

لالو گارزا که صدا‌پیشه با‌سابقه‌ای است، در بسیاری از آثار انگلیسی‌زبان که برای عرضه در بازار مکزیک لازم است به زبان اسپانیایی دوبله شوند، حضور داشته است؛ آثاری که می‌توان از بین آن‌ها به Naruto ،The Exorcist ،Dragon Ball Z ،Teenage Mutant Ninja Turtles و Toy Story اشاره کرد. علاوه بر این آثار نمایشی، بازی‌های ویدیویی دیگر محصولاتی هستند که لالو گارزا به عنوان صدا‌پیشه در آن‌ها حضور داشته است. طبق گفته لالو گارزا مدتی پیش کمپانی Pink Noise به عنوان مسئول بومی سازی بازی معرفی نشده Mortal Kombat، برای صدا‌پیشگی شخصیت‌های Kung Lao و Reptile به سراغ او رفته است. با این حال براساس پستی که لالو گارزا در صفحه‌اش در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که حضور او در تیم بومی‌سازی به پایان رسیده است. لالو گارزا در توییت‌اش تایید کرده است که کمپانی ذکر شده تصمیم به حذف شخصیت‌های او از بازی Mortal Kombat XI گرفته است و در پایان با شخصیت‌های ذکر شده خداحافظی کرده است.

با مراجعه به صفحه توییتر لالو گارزا متوجه خواهید که متن توییت‌های او به زبان اسپانیایی نوشته شده است و جملات بالا از ترجمه ماشینی برداشته شده‌اند که این امر به معنای امکان خطا و اشتباه در ترجمه است. لالو گارزا در توییت دیگری اعلام کرده است که منظور او لزوما بازی Mortal Kombat XI نبوده است و ضمن رد نکردن در حال ساخت بودن بازی جدیدی از مجموعه ذکر شده، گفته است که مقصود او تایید عدم دوبله شخصیت‌های ذکر شده توسط او در پروژه بعدی سری Mortal Kombat با هر نامی مانند «MKXI ،MK10.5 و MKXYZ» است.

Mortal Kombat X

با بررسی کارنامه استودیو ندررلم در رابطه با عرضه بازی‌های دو سری Mortal Kombat و Injustice متوجه می‌شویم که این استودیو چرخه دو ساله را برای انتشار بازی‌های جدید دنبال می‌کند؛ به این صورت که در سال ۲۰۱۱ بازی Mortal Kombat منتشر شد و با فاصله دو سال نسبت به این بازی، اولین بازی سری Injustice تحت نام بازی Injustice: Gods Among Us در دسترس بازیکنان قرار گرفت. حال با احتساب بازی‌های Mortal Kombat X و Injustice 2 که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که بازی بعدی سری Mortal Kombat در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. با این حال استودیو ندررلم و کمپانی برادران وارنر تا‌کنون بازی جدید این سری را معرفی نکرده‌اند.

در کنار رویه مرسوم عرضه که استودیو ندررلم در پیش گرفته است، مورد دیگری که می‌توان از آن به عنوان نشانه‌ای از عرضه بازی بعدی مجموعه Mortal Kombat نام برد، تخفیف‌های E3 کمپانی برادران وارنر است. در سال ۲۰۱۶ بسیاری از دنبال‌کنندگان صنعت بازی‌های ویدیویی اعتقاد به آمادگی کمپانی برادران وارنر نسبت به معرفی دنباله بازی Middle-earth: Shadow of Mordor داشتند. در این بین قرار گرفتن این بازی در تخفیف‌های Best of E3 فروشگاه پلی استیشن با تمرکز روی بازی‌هایی که نسخه جدید مجموعه آن‌ها در جریان مراسم E3 معرفی شده است، مزید بر علت شد. در نهایت در فوریه سال ۲۰۱۷ کمپانی برادران وارنر از بازی Middle-earth: Shadow of War رونمایی کرد. در تخفیف‌های Best Of E3 مربوط به نمایشگاه E3 2018 شاهد حضور بازی Mortal Kombat XL بودیم و اگر رویه معرفی بازی Middle-earth: Shadow of War را در نظر بگیریم، انتظار می‌رود که بازی بعدی سری Mortal Kombat تا چند ماه آینده معرفی شود.

در عین حال این امکان وجود دارد که کمپانی برادران وارنر و استودیو ندررلم تصمیم داشته باشند مسیر متفاوتی نسبت به بازی Injustice 2 را در پیش بگیرند. پس از معرفی این بازی به مدت ۶ ماه چندان بازاریابی خاصی برای آن اعمال نشد و توجه عمومی را جلب نکرد. با کوتاه کردن فاصله بین معرفی و عرضه، کمپانی برادران وارنر می‌تواند مراحل بازاریابی را سرعت ببخشد و معرفی شخصیت‌ها و انتشار تریلر‌ها را بهتر مدیریت کند. از سوی دیگر اگر خوشبین باشیم که استودیو ندررلم همچنان به انتشار در ماه آوریل توجه داشته باشد، معرفی بازی بعدی سری Mortal Kombat قریب الوقوع است.


منبع Game Informer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده