// دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵

جمع بندی مسابقات بازی Street Fighter V؛ رویداد رد بول کانکوئست

مسابقات Premier کپکام پرو تور با رویداد Red Bull Conquest تمام شد و بازیکنان بازی Street Fighter V توانستند برای کسب امتیاز با یکدیگر به رقابت بپردازند.

آخرین مسابقات لیگ کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour) سال جاری با مسابقات ردبول کانکوئست به پایان رسید. رویداد یاد شده که جزو رقابت‌های Premier بازی Street Fighter V محسوب می‌شود در قالب دو مسابقه برگزار شد. اولین مسابقه برای کسب امتیاز مسابقات کپکام انجام شد و در آن سو رقابتی بین ۸ بازیکن برتر آمریکای شمالی نیز برگزار شد که نفر اول توانست یک جایگاه در کپکام کاپ کسب کند.

مسابقات یاد شده که با نام Red Bull Conquest شناخته می‌شود از روز شنبه تا یکشنبه (۲۶ الی ۲۷ آبان ماه)‌ برگزار شد. ۱۰۸ بازیکن از نقاط مختلف دنیا در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند که البته بخش زیادی از‌ آن‌ها را بازیکنان غربی تشکیل داده بودند و برخلاف رویداد‌های پیشین شاهد بازیکنان ژاپنی کمتری بودیم. مسابقات در ۸ جدول مسابقاتی یا همان براکت انجام شد که از هر براکت ۲ بازیکن توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

از بازیکنان مطرحی که در این رقابت‌ها شرکت کردند می‌توان به توکیدو، ایتاباشی زانگیف، استورم‌کوبو، نمو و جان تاکئوچی از ژاپن اشاره کرد که در این میان شاهد غیبت بازیکنانی افسانه‌ای همچون هایتانی و دایگو اومه‌هارا بودیم. از بین بازیکنان آمریکایی نیز می‌توان از ناکل‌دو، اسماگ، پانک، ریکی اورتیز، توی و مناردی از آمریکای جنوبی نام برد.

 

روز اول

از بازی‌های مقدماتی جدول اول می‌توان به رقابت توکیدو با اسماگ اشاره کرد که شاهد پیروزی توکیدو با نتیجه ۲-۰ بودیم. در آن سو اسماگ توانست از طریق براکت بازنده‌ها یکی از بهترین بازیکنان کالین یعنی نفیو را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به مرحله بعدی راه پیدا کند. سی‌جی تروث نیز با کاراکتر قدرتمند خود یعنی Cammy توانست در براکت بعدی با شکست دادن آی‌دام، راب‌ تی‌وی و سانوابوزو در جدول صعود کند. البته آی‌دام با لارا موفق شد که زنده از براکت لوزر فرار کند و به مرحله بعدی راه پیدا کند.

قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۶ یعنی ناکل‌دو نیز با کاراکترهای مختلف خود همچونی گایل، میکا و کمی حریفان سرسخت خود همچون نیان و کول کید را شکست داد. فلش که از کول‌کید باخته بود در شانس دوم خود در براکت بازنده‌ها توانست این بار کول‌کید را شکست دهد و این مرحله را پشت سر بگذارد. فینام از نروژ با کاراکتر قدیمی خود یعنی نکالی به همراه دوم‌اسنیک از پاناما نیز عملکرد خوبی نشان دادند و به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

capcom pro tour

گزارشگران استریت فایتر از سمت راست: یایپس، تیستی استیو، سیجم و ویشس

فینالیست EVO 2017 یعنی پانک که به تازگی از تیم اکوفاکس جدا شده است، نیز در بازی‌های مقدماتی در مرحله نیمه نهایی جدول خود به موجو باخت اما در براکت بازنده‌ها توانست تمامی حریف‌های خود حتی موجو را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. جان تاکئوچی از تیم لیکوئید که از معدود بازیکنان ژاپنی است که با گیم‌پد در این رشته فعالیت می‌کند هم به مرحله بعدی راه پیدا کرد. در براکت ششم شاهد حضور ایتاباشی زانگیف بودیم که تنها بازیکن ژاپنی در این جدول بود. وی در مرحله فینال برنده‌ها موفق به شکست دادن توی نشد و از بایسون حریفش باخت. اما در براکت بازنده ایتاباشی توانست LPN را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به مرحله بعدی راه پیدا کند.

نمو از تیم لیکوئید در جدول بعدی تنها بازیکن ژاپنی بود که در برابر گیمربی از تایوان به رقابت پرداخت. در حالی که گیمربی در همان ابتدا از جریان مسابقات حذف شد اما نمو توانست از طریق براکت بازنده‌ها خود را نجات دهد. در واقع سامورایی بود که با کاراکتر خود یعنی آکوما توانست نمو و گیمربی را در این جدول شکست دهد و عملکردی بسیار قوی از خود به نمایش بگذارد. مناردی، قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۷، در براکت بعدی پس از باخت در برابر استورم‌کوبو توانست از براکت بازنده‌ها در جدول صعود کند.

 

۱۶ بازیکن برتر (Top 16)

۸ بازیکن در براکت‌ برنده‌ها و ۸ بازیکن نیز در براکت بازنده‌ها برای رسیدن به مرحله نهایی با یکدیگر وارد رقابت شدند. توکیدو در رقابتی حساس استورم کوبو را با نتیجه ۲-۱ شکست داد. در آن سو فینام حتی موفق به کسب یک بازی از جان تکئوچی نشد و به براکت بازنده‌ها رفت. سی‌جی تروث همانند بازی‌های پیشین، حریف بعدی خود یعنی سامورایی را نیز با نتیجه ۲-۰ شکست داد. توی، از بازیکنان قوی بایسون، نیز توانست قهرمان کپکام کاپ یعنی ناکل‌دو را شکست دهد و به مرحله ۸ بازیکن برتر راه پیدا کند.

capcom pro tour

ناکل‌دو در حال تماشا کردن مسابقات

ما در براکت بازنده‌ها هم شاهد مبارزات بسیار حساسی بودیم که می‌توان به رقابت دو بازیکن هم‌تیمی یعنی اسماگ و مناردی اشاره کرد که اسماگ در انتهای مبارزه، نتیجه رقابت را به نفع خود تغییر داد و به نبرد با دوست صمیمی خود یعنی ناکل‌دو در براکت بازنده‌ها رفت. ناکل‌دو در این میان برای شکست دادن بالروگ، میکا را انتخاب کرد و با نتیجه ۲-۱ به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

در آن سو نمو با یورین نتوانست جلوی فشار‌های لارا را بگیرد و از جریان مسابقات حذف شد. سامورایی هم با نتیجه قابل قبول ۲-۰ با شکست دادن دو‌م‌اسنیک خود را در جمع بازیکنان تاپ ۸ قرار داد. ایتاباشی زانگیف و استورم‌کوبو نیز در رقابتی میرور با کاراکتر‌های مشابه یعنی ابیگیل به نبرد با یکدیگر رفتند که بازیکن قدیمی‌تر این کاراکتر یعنی استورم‌کوبو موفق شد ایتاباشی را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد.

 

۸ بازیکن برتر (Top 8)

 پیش از اینکه نگاهی به وقایع مهم روز آخر بیندازیم در ادامه می‌توانید از جدول نهایی و بازیکنان راه یافته به این مرحله باخبر شوید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
توکیدوEcho Foxآکوما
جان تاکئوچیLiquidرشید
سی جی تروثکمی
تویبایسون
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
استورم کوبوAtlas Bearابیگیل
فینامNVDنکالی
سامورایی آکوما
ناکل دوGhostگایل، میکا، کمی و جی

اولین مسابقه مرحله نهایی یعنی تاپ ۸ بین توکیدو و جان تاکئوچی از ژاپن رقم خورد. همانند همیشه توکیدو با فشار‌های خود توانست در دو راند بسیار عالی رشید را درهم بکوبد و در انتها کار حریفش را با حرکت اصلی یعنی Critical Art تمام کند. در ست بعدی نیز توکیدو با استراتژی کشنده خود باری دیگر با اختلاف زیاد در نوار سلامتی، کار حریفش را با یک کامبو و وصل کردن آن به EX DP ساخت و موفق شد ست دوم را نیز پیروز شود. همانطور که می‌دانید مسابقات مرحله نهایی در قالب مسابقات First to 3 انجام می‌شود و کسی که بتواند زودتر از حریفش به کسب ۳ ست برسد، پیروز از بازی خارج می‌شود. در انتها توکیدو همین کار را با تاکئوچی انجام داد و باری دیگر با سوپر کار را تمام کرد و حریفش را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

دو بازیکن آمریکایی یعنی سی‌جی تروث و توی در براکت برنده‌ها به ترتیب با کاراکتر‌هایشان یعنی Cammy و بایسون مبارزه را آغاز کردند. در حالی که شاهد بازی پر راندی از این دو بودیم، در حالی که توی ۲-۰ از حریفش جلو بود نظاره‌گر تغییر جریان بازی به نفع سی‌جی بودیم که در نهایت با نتیجه ۳-۲ به نفع Cammy به اتمام رسید.

capcom pro tour

پانک و سی جی تروث

برخی از رقابت‌های مقدماتی براکت بازنده‌ها از کانال کپکام فایترز پخش نشد اما شاهد منتشر شدن نتایج آن‌ها بودیم. استورم‌کوبو در اولین رقابت خود موفق شد که فینام را با نتیجه کوبنده ۳-۰ شکست دهد. این نتیجه همچنین در مورد سامورایی و ناکل‌دو نیز رقم خورد که به نفع ناکل‌دو به اتمام رسید و سامورایی در جایگاه آخر از جریان مسابقات خداحافظی کرد. ضمنا تاکئوچی توانست با کاراکتر خود یعنی رشید، حریف آمریکاییش یعنی سامورایی را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و به مرحله «نیمه نهایی براکت بازنده‌ها» راه پیدا کند. توی و استورم کوبو نیز رقابتی طولانی با یکدیگر داشتند که در ست پنجم شاهد پیروزی استورم‌کوبو از ژاپن بودیم.

توکیدو و سی‌جی تروث در مرحله «فینال برنده‌ها» مبارزه را با یکدیگر آغاز کردند. ما شاهد ست بسیار سریع و قدرتمندی از سمت سی‌جی بودیم که با گیج شدن کاراکتر توکیدو یعنی آکوما همراه بود. ست دوم در حالی که توکیدو سعی کرد که محتاط‌تر عمل کند اما باز سی‌جی توانست راهی پیدا کند و از کمترین موقعیت برای تمام کردن کار آکوما استفاده کرد. در حالی که سی‌جی تروث ۲ بازی از حریفش جلو بود و در انتها تنها یک راند برای شکست دادن توکیدو نیاز داشت اما حریف ژاپنی‌اش توانست در انتها با یک ضربه مشت سبک، وی‌تریگر خود را فعال و کمی را نقش بر زمین کند. در حالی که سی‌جی در حال بلند شدن CA را روانه توکیدو کرد اما توکیدو تصمیم حریفش را حدس زد و پس از دفاع کردن، اولین ست را پیروز شد. پس از این لحظه توکیدو توانست راند‌ها را پشت سر هم پیروز شود و در انتها با نتیجه ۲-۳ به مرحله فینال راه پیدا کند و سی‌جی را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

در مرحله «نیمه نهایی بازنده‌ها» استورم کوبو و جان تاکئوچی به رقابت با یکدیگر رفتند. در حالی که ابیگیل توانست در انتهای ست اول با ضربه شارژ شده‌اش، دفاع رشید را بشکند و با CA کار را تمام کند، اما در ست‌های بعدی موفق به شکست دادن تاکئوچی نشد و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد و از جریان مسابقات حذف شد.

capcom pro tour

در بازی یکی مانده به آخر یعنی «فینال بازنده‌ها» شاهد برگزاری رقابت بین سی‌جی تروث و جان تاکئوچی بودیم. تاکئوچی در ست اول در راند دوم با فعال کردن وی‌تریگرش، سی‌جی را به گوشه سمت راست صفحه کشاند و در انتها پس از گیج کردن او ست اول را به خود اختصاص داد. اما سی جی در ست اول با استراتژی و شیوه بازی کردن تاکئوچی آشنا شد. پس از آن سی‌جی تروث حتی یک راند هم از حریفش نباخت و در ۳ ست پیاپی حریفش را درهم کوبید و در جایگاه سوم رها کرد.

 

فینال: سی‌جی تروث (از براکت بازنده‌ها) در مقابل توکیدو (از براکت برنده‌‌ها)

در حالی که کمی در ست اول موفق شد در دو راند قوی توکیدو را درهم بکوبد، اما در ست دوم توکیدو پس از گرفتن آپرکات خالی کمی توانست یک کامبو کراش کانتر روی حریفش پیاده کند و در انتها آن را به CA بچسباند. ست سوم نیز در حالی که توکیدو یک راند جلو بود در انتها با CA کمی روبه‌رو شد و نوار سلامتی خود را از دست داد. در حالی که هر دو بازیکن نوار زیادی در اختیار نداشتند، آکوما پس از برخاستن یک ضربه لگد را به ضربات زنجیره‌ای چسباند اما متاسفانه موفق نشد که آن را به کریتیکال آرت متصل کند؛ گرچه او بالاخره توانست با استفاده از نوار‌های EX خود حریفش را Chip Out کند.

ست‌ها و راند‌ها بین این دو تبادل شد تا اینکه بازی به تساوی رسید و حتی ست آخر به راند فینال کشانده شد. در انتها سی‌جی تروث با قدم برداشتن به جلو آکوما را گرفت و به زمین کوباند و موفق شد که براکت را ریست کند؛ چرا که از براکت بازنده‌ها به فینال راه پیدا کرده بود.

در ادامه سی‌جی حملات خود را بیشتر و بیشتر کرد؛ طوری که وی توانست با فشار‌های بیش از اندازه خود نه تنها ست اول بلکه ست دوم را نیز از توکیدو بگیرد. در ست سوم سی‌جی آکوما را در حال قدم برداشتن به عقب، ضربه‌ای به پای حریف زد و با یک کامبو تنها یک راند از پیروزی فاصله داشت. اما در حالی که کمی در حال تمام کردن کار آکوما بود، توکیدو با برخاستن یک گلوله پلاسما به سمت حریفش پرتاب کرد و پس از فعال کردن وی‌تریگر کامبوی خود را ادامه داد و بازی به راند فینال کشانده شد. در انتهای راند فینال در حالی که هر دو بازیکن نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند، توکیدو منتظر پرش سی‌جی بود و پس از دیدن پرش با یک آپرکات EX شده بالاخره ست اول را پیروز شد و نتیجه را به ۲-۱ تغییر داد.

capcom pro tour

سی جی تروث و توکیدو

در بازی چهارم، سی‌جی توانست یک راند از توکیدو پیش بیفتد اما باز توکیدو در انتهای راند دوم با فعال کردن وی‌تریگر به جلو قدم برداشت و سی‌جی در حالی که گمان می‌کرد توکیدو برای Throw قدم برداشته است، ناگهان با Raging Demon آکوما روبه‌رو شد و بازی به راند فینال کشانده شد. در راند آخر در حالی که آکوما نوار سلامتی کمتری در اختیار داشت، سی‌جی به جلو یورش برد و با یک Throw حریفش را به زمین کوباند و مقام اول را از آن خود کرد و توانست امتیاز کافی برای راه‌یابی به کپکام کاپ را دریافت کند.

capcom pro tour

سی جی تروث پس از شکست دادن توکیدو در فینال مقام اول را از آن خود کرد و به مسابقات کپکام کاپ راه یافت

نتیجه نهایی مسابقات ردبول کانکوئست را در جدول پایین می‌توانید مشاهده کنید و به امتیازات کسب شده نیز نگاهی بیندازید.

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱سی جی تروثکمی۷۰۰
۲توکیدوEcho Foxآکوما۲۷۰
۳جان تاکئوچیLiquidرشید۲۰۰
۴استورم کوبوAtlas Bearکارین، نش و ساگات۱۶۰
۵تویآکوما۱۳۰
۵ساموراییابیگیل۱۳۰
۷ناکل دوGhostکارین۱۰۰
۷فینامNVDکالین و کن۱۰۰

رویداد فرعی برای بازیکنان آمریکای شمالی برای کسب جایگاه در کپکام کاپ

همانند رسم هر سال کمپانی کپکام با توجه به بازیکنان هر منطقه مسابقاتی را برگزار می‌کند که ۸ بازیکن برتر آن منطقه می‌توانند برای کسب یک جایگاه در کپکام کاپ با یکدیگر مبارزه کنند. در این راستا ۸ بازیکن برتر که از بیشترین امتیاز در آمریکای جنوبی برخوردار بودند در رقابت‌ها حضور پیدا کردند که پانک، فلش، ناکل‌دو، سی‌جی تروث، آی‌دام، توی، نفیو و جاستین وانگ بودند. در این مسابقات پانک توانست در فینال در مقابل سی‌جی تروث قرار بگیرد و با شکست دادن او خود را به کپکام کاپ برساند. 

capcom pro tour

برای تماشا کردن مسابقات بازی Street Fighter V در رویداد Red Bull Conquest 2018 می‌توانید از طریق کانال‌های زیر به صفحه کپکام فایترز در یوتیوب مراجعه کنید و آن را به رایگان تماشا کنید.

لینک پخش مسابقات مقدماتی از یوتیوب

لینک پخش مسابقات ۸ بازیکن برتر رویداد Premier و مسابقات آمریکای شمالی از یوتوب

کانال پخش مسابقات از توییچ (کاربران پریمیر)

برای اطلاع از براکت‌ها و جزئیات این مسابقات می‌توانید به صفحه رسمی این رویداد در اسمش‌جی‌جی مراجعه کنید. ۲۶ بازیکن برتر توانستند جایگاه خود را در کپکام کاپ ثبت کنند. در آن سو چهار بازیکن نیز که در مسابقات منطقه‌ای شرکت کرده‌ بودند توانستند جایگاهی در مسابقات کپکام کاپ ثبت کنند که با آن‌ها تعدادشان به ۳۰ نفر رسید. مسابقه دیگری نیز در این راستا پیش از آغاز کپکام کاپ با نام Last Chance Qualifier برگزار می‌شود. گفتنی است که بازیکنان با شرکت در این مسابقه (به جز ۳۰ نفر برتر جدول) می‌توانند شانس خود را برای آخرین بار برای ملحق شدن به کپکام کاپ امتحان کنند. در ادامه می‌توانید ۱۰ نفر برتر این جدول را مشاهده کنید و با مراجعه به این لینک از دیگر بازیکنان راه یافته نیز مطلع شوید.

capcom pro tour

مسابقات لیگ اصلی استریت فایتر زمستان سال گذشته آغاز شد که در زومجی توانستیم تمامی مسابقات پریمیر آن را پوشش دهیم و به برخی از مسابقات رنکینگ نیز نگاهی بیندازیم. با مراجعه به صفحه اختصاصی Capcom Pro Tour در زومجی می‌توانید از نتایج آن‌ها باخبر شوید. 

نظرات خود را در مورد این بازی، ورزش‌های الکترونیک (eSports) و بازیکنان حرفه‌ای آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده