نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

مایکروسافت در حال طراحی کنترلرهایی برای موبایل و تبلت است

بعد از رونمایی مایکروسافت از سرویس استریم این کمپانی، به زودی شاهد عرضه کنترلرهای مخصوص آن خواهیم بود.

حدود یک ماه پیش بود که مایکروسافت از سرویس استریم خود رونمایی کرد؛ سرویسی تحت عنوان Project xCloud که قرار است یکی از کاربردهای آن ارائه بازی‌های با کیفیت برای موبایل و تبلت باشد. اکنون به گزارش Windows Central این کمپانی در حال کار روی طراحی‌ اولیه کنترلرهایی است که تجربه بازی موبایل و تبلت را راحت‌تر از قبل کند.

البته پیش از این هم شرکت‌هایی بوده‌اند که به سراغ ساخت چنین محصولاتی برای جایگزینی صفحات لمسی وسایل همراه رفته‌اند ولی تولید کنترلر از طرف کمپانی‌ای مثل مایکروسافت می‌تواند این‌گونه کنترلرها را به مرحله دیگری ببرد. در گزارش Windows Central، تصاویری از این کنترلرها به چشم می‌خورد که از مراحل اولیه طراحی تا نمونه‌های سه بعدی را دربرمی‌گیرد و همان‌طور که مشخص است، از بعضی جهات شباهت‌هایی به کنترلر ایکس باکس وان دارند.

Xbox Mobile 2

طبق اطلاعات نوشته شده در تصاویر، قرار است سه سایز مختلف دستگیره جانبی تولید شود تا هر کسی نسبت به اندازه دستان خود به سراغ بهترین گزینه برود و آن را به کنترلر وصل کند. چهار دکمه بالایی کنترلر (Triggerها و Bumperها) هم در پشت آن قرار گرفته‌اند. کنترلر از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است که می‌توان هرکدام از آن‌ها را با یک دست گرفت و در مواردی مثل بازی‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هم از آن‌ها استفاده کرد. همچنین قطعه‌ای برای این محصول در نظر گرفته شده است که دو بخش جدا از هم به آن وصل می‌شوند تا هم شارژ شوند و هم در صورت نیاز، یک کنترلر واحد و یکپارچه را تشکیل دهند.

مایکروسافت با سرویس استریم خود قصد دارد بازی‌هایی با کیفیت کنسول‌ها و کامپیوتر را به دنیای موبایل و تبلت منتقل کند و چنین کنترلری می‌تواند راه حل مناسبی به جای استفاده از صفحات لمسی باشد.


منبع Game Informer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده