// پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸

سرورهای بازی Just Surive خاموش شد

استودیو دی بریک گیمز، سازنده H1Z1، سرور‌های بازی آنلاین Just Survive را از دسترس خارج کرد اما احتمال دارد که استودیو NantG Mobile در آینده آن را احیا کند.

یکی از اتفاقات تلخی که می‌تواند برای بازی‌های آنلاین رخ دهد کاهش تعداد بازیکنان آن‌ها است. برخی از این آثار همانند For Honor توانستند راهی برای نجات دادن خود پیدا کنند، اما در آن سو بسیاری از آثار در حالی که از کمبود بازیکن رنج می‌برند در انتها سرور‌های آن‌ها خاموش و غیر فعال می‌شود. از بازی‌هایی که به تازگی به این وضع دچار شده است می‌توان به Just Survive اشاره کرد که در واقع نسخه دیگری از سری H1Z1 است که در سبک آنلاین و حالت بقا ساخته شده است. به تازگی مشخص شده است که استودیو دی بریک گیمز (Daybreak Games) به طور رسمی سرور‌های این بازی را از دسترس خارج کرده است.

با اینکه این موضوع اواسط تابستان گذشته اعلام شده بود اما باز با این حال بسته شدن سرور‌های بازی Just Survive بسیاری از طرفداران و انجمن‌های آن را در غم فرو برد. البته بازی فراز و نشیب‌های زیادی را تا نقطه پایان خود پشت سر گذاشته بود. این بازی در ابتدا شامل دو حالت Survival بود و پس از آن شاهد اضافه شدن حالت بتل رویال با نام H1Z1 بودیم که در قالب نسخه ارلی اکسس (Early Access) در استیم منتشر شد. در ادامه استودیو دی بریک گیمز تصمیم گرفت که این بازی را به دو قسمت مجزا تقسیم کند که با نام‌های H1Z1: Just Survive و H1Z1: King of the Kill شناخته می‌شد.

H1Z1: King of the Kill پس از آن به H1Z1 تغییر نام پیدا کرد؛ در حالی که H1Z1: Just Survive به حالت خلاصه‌تر Just Survive به دست کاربران رسید. پس از این تصمیم‌گیری، هر دو بازی با کاهش بازیکن مواجه شد تا اینکه سازنده آن با رایگان کردن H1Z1 روی پلی‌استیشن 4 و پی‌سی توانست این بازی را از مرگ نجات دهد. پس از Free to Play شدن، سازندگان باری دیگر نام این بازی را عوض کردند و آن را به Z1 Battle Royale تغییر دادند. در حین این فرآیند، بازی Just Survive از پشتیبانی سازندگان محروم نشد، اما با این حال، توجهی که به Z1 Battle Royale شد توانست این بازی را از سقوط نجات دهد اما در آن سو Just Survive با شکست همراه بود.

just survive

با توجه به آنلاین بودن Just Survive کاربران دیگر قادر به تجربه این بازی نخواهند بود. البته همچنان احتمال دارد که سرور‌های بازی فعال شوند، اما با توجه به پست سازندگان پیرامون تشکر و خداحافظی از بازیکنان، گویا شاهد این اتفاق نخواهیم بود. با اینکه استودیو دی‌بریک تمایلی به احیای Just Survive ندارد، اما گویا در آن سو استودیو‌های دیگری قصد دارند که از امتیاز این بازی استفاده کنند. استودیو NantG Mobile، از سازندگان بازی EverQuest Mobile که در توسعه بازی Z1 Battle Royale دست داشته است و از سازندگان پشتیبانی کرده است، قصد دارد که سرور‌های این بازی را دوباره فعال کند. البته هنوز اقداماتی در این باره صورت نگرفته است، اما در ادامه می‌توانید نگاهی به اظهارات سازندگان در این باره بیندازید.

در حالی که این قسمت از دوران Just Survive به پایان رسیده است اما ما در حال مذاکره با یکی از همکارانمان یعنی NantG Mobile هستیم که در بازی Z1 Battle Royale به ما کمک کرده‌اند. صحبت‌هایی در مورد احیا کردن این بازی شده است تا به این شکل بتوانیم بازی Just Survive را به دست بازیکنان برسانیم. تصمیمات خود را در این باره در آینده با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

سرور‌های بازی Just Survive در حال حاضر از دسترس خارج است و سازندگان آن در حال مشخص کردن برنامه‌ای برای آینده آن هستند. در آن سو بازی Z1 Battle Royale هم‌اکنون برای پلی ‌استیشن 4 و  پی سی در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده