// شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

بازی‌های Halo Wars و Halo Wars 2 این آخر هفته به رایگان قابل تجربه هستند

با تصمیم کمپانی مایکروسافت علاقه‌مندان به سری Halo می‌توانند دو بازی فرعی و استراتژیک این مجموعه را در آخر هفته به صورت رایگان تجربه کنند.

سری Halo همواره به عنوان یکی از برترین‌های سبک تیراندازی اول شخص شناخته می‌شود، اما شرایط برای بازی‌های فرعی این مجموعه قدری متفاوت است و استودیو‌های سازنده آن‌ها برای ساخت این طیف از بازی‌ها به سراغ سبک‌های متفاوت رفته‌اند. بازی‌های Halo Wars و Halo Wars 2 جزو این دسته آثار غیر‌اصلی هستند که استودیو‌های Creative Assembly ،Ensemble و 343Industries آن‌ها را در سبک استراتژی همزمان (Real Time) ساخته‌اند. اگر تا‌کنون این دو بازی را تجربه نکرده‌اید، آخر این هفته بهترین فرصت است؛ زیرا کمپانی Microsoft امکان تجربه رایگان آن‌ها را فراهم کرده است.

به عنوان بخشی از رویداد Free Play Days، دارندگان کنسول ایکس باکس وان می‌توانند در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۱ اکتبر (۲۶ تا ۲۹ مهر ماه) بازی Halo Wars 2 را دانلود و تجربه کنند. در آن سو، کاربران پی سی نیز می‌توانند در مدت ذکر شده بازی Halo Wars: Definitive Edition را از طریق فروشگاه Steam (استیم) دریافت کنند. کمپانی مایکروسافت تا‌کنون به تخفیف‌هایی که پس از به پایان رسیدن فرصت تجربه رایگان به بازی‌های Halo Wars و Halo Wars 2 تعلق خواهد گرفت، اشاره نکرده است، اما به دلیل مرسوم بودن این امر، می‌توان احتمال داد که در آینده نزدیک جزئیات آن اعلام شود.

بازی Halo Wars، محصول استودیو انسمبل، در سال ۲۰۰۹ روی کنسول ایکس باکس 360 منتشر شد. در این بازی کاوننت‌ها به انسان‌ها حمله کرده‌اند که این امر باعث شده است که نیروهای UNSC به مقابله با آن‌ها بپردازند. از نظر مقطع زمانی، بازی مذکور در سال ۲۵۳۱ جریان دارد که این امر به معنای وقوع رخداد‌های آن در حدود ۲۰ سال قبل از بازی Halo: Combat Evolved است. نسخه ارتقایافته بازی Halo Wars تحت عنوان بازی Halo Wars: Definitive Edition در سال ۲۰۱۶ روی پلتفرم‌های Xbox One و PC عرضه شد.

در سال ۲۰۱۷ استودیو‌های 343 اینداستریز و کریتیو اسمبلی اقدام به عرضه دنباله بازی Halo Wars با نام بازی Halo Wars 2 کردند. این بازی در سال ۲۵۵۹ (حدود ۳۰ سال بعد از بازی Halo Wars و مدت کوتاهی پس از اتفاقات بازی Halo 5: Guardians) جریان دارد و نبرد بین نیروهای UNSC و Banished را روایت می‌کند. هر دو بازی Halo Wars و Halo Wars 2 در بین بازی‌های سرویس Xbox Game Pass حضور دارند و اعضای این سرویس می‌توانند اقدام به تجربه آن‌ها کنند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده