نویسنده: علی کمالی
// چهار شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

بازمانده حادثه تیراندازی جکسون ویل از الکترونیک آرتز شکایت کرد

یکی از بازماندگان حادثه تیراندازی شهر جکسون ویل از کمپانی الکترونیک آرتز به خاطر فراهم نکردن یک محیط امن و مطمئن برای برگزاری تورنمنت Madden NFL 19 شکایت کرد.

خیلی‌ها هنوز از شوک حادثه تیراندازی شهر جکسون ویل در ایالات فلوریدا که هفته گذشته و در جریان برگزاری تورنمنت بازی Madden NFL 19 رخ داد، خارج نشده‌اند. ابن اتفاق به واقع یک تراژدی بزرگ بود که به گفته یکی از بازماندگان، خودِ کمپانی الکترونیک آرتز بابت آن مقصر است.

جیکوب میتیچ که در این حادثه حضور داشت، علی‌رغم اینکه دو بار مورد شلیک قرار گرفت، جان سالم به در برد. او حالا شکایتی را علیه EA، شیکاگو پیتزا و مرکز خرید جکسون ویل (که محل‌های وقوع این جنایت هستند) و پنج متهم دیگر به راه انداخته است. هنوز درباره جزییات ادعای میتیچ چیزی مشخص نیست، اما موضوع شکایت او این است که متهمین پرونده (از جمله الکترونیک آرتز) نتوانسته‌اند امنیت محیط مسابقات را تامین کنند.

بیانیه‌ای که جیمز یانگ، وکیل مدافع میتیچ به دادگاه ارائه داده به شرح زیر است:

میتیچ به میزبانان و برگزارکنندگان این رویداد اعتماد کرد و باور داشت که به مکانی امن قدم می‌گذارد. اما این اعتماد زمانی از بین رفت که گلوله‌ها با صدای وحشتناک در آن محیط بیش‌ازحد شلوغ و غیر استاندارد شلیک شدند. این مسئله به همراه ناتوانی خجالت‌بار برای تامین امنیت، منجر به آن تراژدی شد.

یانگ گفت قبل از اینکه کار به اینجا بکشد، مسئولین برگزاری مسابقات Madden NFL 19 (مخصوصا کمپانی EA) باید امنیت محیط را تامین می‌کردند. او با اشاره به سایر تیراندازی‌هایی که اخیرا رخ داده‌اند، محل برگزاری این تورنمت را «مرکزی برای فعالیت‌های خطرناک، خشونت‌آمیز و مرگبار» توصیف کرد.

الکترونیک آرتز جهت غرامت به بازماندگان این حادثه تلخ، یک میلیون دلار پرداخت کرده و قول داده که سیاست‌هایش را برای مسابقات و رویدادهای آینده مورد بازبینی قرار دهد. این کمپانی طی بیانیه‌ای در رابطه با شکایت صورت گرفته گفت: «در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی حمایت از قربانیان و همه افرادی که تحت تاثیر این اتفاق غم‌انگیز قرار گرفته‌اند، گذاشته‌ایم.»


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده