نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

بررسی نتایج روز ششم مرحله اصلی مسابقات The International 8

روز ششم و پایانی مرحله اصلی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 در حالی به پایان رسید که تیم OG با غلبه بر تیم PSG.LGD جایگاه اول مسابقات را از آن خود کرد.

پرونده مرحله اصلی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با برگزاری دیدارهای روز گذشته بسته شد و در این روز شاهد شکست تیم Evil Geniuses از PSG.LGD در فینال براکت پایینی بودیم و در گراند فینال نیز تیم OG که دشوارترین راه را برای دستیابی به عنوان قهرمانی طی کرده بود، تیم PSG.LGD را از میان برداشت و در جایگاه نخست این دوره از مسابقات قرار گرفت. از دیگر اتفاقات مهم این روز می‌توان به اعلام محل برگزاری مسابقات The International 9 اشاره کرد که به گفته کمپانی ولو برای اولین بار شاهد برگزاری این رویداد بزرگ در شانگهای چین خواهیم بود.

The International 8

در دیدار اول تیم PSG.LGD با پیروزی در دو بازی پیاپی به فینال مسابقات راه یافت تا باری دیگر در مرحله اصلی با OG رقابت کند

در اولین دیدار روز گذشته تیم Evil Geniuses به مصاف تیم PSG.LGD رفت که نتیجه ۰-۲ باعث حذف Evil Geniuses از مسابقات شد. بازی اول این دیدار بسیار تهاجمی و رو به جلو آغاز شد؛ به طوری که در سرتاسر نقشه شاهد کشته شدن بازیکنان هر دو تیم بودیم. در ترکیب تیم Evil Geniuses هیرو Alchemist به چشم می‌خورد که تیم PSG.LGD به خوبی توانست آن را مهار کند و از بازی عقب بیندازد. در دقیقه ۲۰ بازی فایت بزرگی اتفاق افتاد که تماما به ضرر Evil Geniuses بود و تیم PSG.LGD در یک درگیری هیجان‌انگیز تمام بازیکنان حریف را از بین برد. پس از آن تیم Evil Geniuses در دقیقه ۲۹ به سراغ روشان رفت، اما درگیری این قسمت باری دیگر به کشته شدن تمام بازیکنان این تیم ختم شد و تیم PSG.LGD به راحتی Aegis را به دست آورد. شش دقیقه بعد، زمانی که PSG.LGD برای تخریب های‌گراند حریف اقدام کرده بود، با دفاع Evil Geniuses روبه‌رو شد و تعدادی از بازیکنانش را از دست داد. تیم Evil Geniuses که به سبب عملکرد ضعیف خود در ابتدای بازی کاری از دستش بر نمی‌آمد، بازی را با فشارهای بی‌امان و همکاری بی‌نقص PSG.LGD در دقیقه ۴۳ واگذار کرد. در بازی دوم این دیدار شاهد انتخاب هیروهای Mirana و Rubick برای تیم Evil Geniuses بودیم که در اوایل بازی Ame را در لاین اصلی اذیت کردند، اما رفته رفته به سبب درفت بسیار خوب PSG.LGD تاثیر اولیه خود را از دست دادند. با اینکه تا دقیقه ۲۷ بازی تقریبا برابر دنبال می‌شد، اما از این دقیقه به بعد تیم PSG.LGD تمام معادلات را بر هم ریخت و در یک فایت تماشایی تمام بازیکنان حریف را از بین برد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۳۲ با حمله به لاین پایینی کار تیم Evil Geniuses را تمام کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

با اینکه فینالیست‌های این دوره از مسابقات هر دو بازی‌های هیجان‌انگیز و جذابی را به نمایش در آوردند، اما در نهایت این OG بود که جایزه ۱۱.۱ میلیون دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد

در فینال مسابقات نیز شاهد تقابل تیم‌های PSG.LGD و OG بودیم که تیم OG با نتیجه ۲-۳ بر رقیب چینی خود غلبه کرد و در جایگاه نخست مسابقات ایستاد. در اولین بازی این دیدار شاهد درفت‌های بسیار خوبی از هر دو تیم بودیم و نبردهای زیادی بین دو تیم اتفاق افتاد. در این بازی Topson بازی خیره‌کننده‌ای با هیرو Monkey King به نمایش در آورد که تیم OG را به پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر کرد. تیم OG در دقیقه ۲۷ سراغ روشان رفت و با به دست آوردن Aegis به های‌گراند حریف هجوم برد و پس از تخریب باراکس‌های لاین میانی به عقب بازگشت. پنج دقیقه بعد درگیری دیگری در لاین بالایی اتفاق افتاد که باز هم OG از آن سربلند بیرون آمد و PSG.LGD که توان مقابله با حریف را نداشت، شکست را پذیرفت. در بازی دوم این دیدار تیم OG کار را طوفانی آغاز کرد، ولی PSG.LGD خیلی زود به خودش آمد و نبض بازی را در دست گرفت. تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۶ پس از پیروزی در یک فایت به سراغ روشان رفت و با تصاحب Aegis نبردهای تازه‌ای را آغاز کرد که در بیشتر آن‌ها موفق ظاهر شد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۳۳ به های‌گراند حریف رفت و پس از چند درگیری تماشایی و تخریب باراکس‌ها و تاورها به عقب بازگشت. این تیم سه دقیقه بعد با پیروزی در درگیری دیگری به لاین بالایی هجوم برد و به کار تیم حریف پایان داد.

در بازی سوم این دیدار هیروهای Phantom Lancer و Morphling برای OG و هیروهای Weaver و Alchemist برای PSG.LGD انتخاب شد. تیم PSG.LGD بازیکن کری OG را در لاین پایینی تحت فشار گذاشت و این بازیکن را به خوبی مهار کرد. تیم OG در دقیقه ۱۶ به دنبال پیروزی در یک فایت به سراغ روشان رفت و Aegis را به دست آورد، اما در فایت‌های بعدی به قدری بد عمل کرد که کنترل بازی از دستش خارج شد. تیم PSG.LGD که در فایت‌ها موفق‌تر ظاهر می‌شد، در دقیقه ۲۹ روشان را از پای در آورد و به های‌گراند حریف هجوم برد و با فشارهای بی‌امان در دقیقه ۳۴ به پیروزی رسید.

در بازی چهارم هر دو تیم عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما پس از مدتی تیم PSG.LGD به سبب همکاری‌های بی‌نقص و بازی‌ خیره‌کننده بر بازی سوار شد. موفقیت آن‌ها در درگیری‌های بعدی و تخریب باراکس‌های میانی و بالایی تیم OG باعث شد که این بازی تمام شده به نظر برسد، اما این روند موفقیت‌آمیز چندان پایدار نبود و در ادامه تیم OG با یک کام‌بک زیبا به جریان بازی بازگشت. تیم OG با حمله به های‌گراند حریف و پیروزی‌های غیرمنتظره‌ای که در فایت‌های بعدی به دست آورد، بازی چهارم را به نفع خود به پایان برد. در بازی پنجم این دیدار هیروهای Terrorblade و Kunkka برای PSG.LGD و هیروهای Zeus و Ember Spirit برای OG انتخاب شد. از آنجایی که تیم‌ها تنها یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشتند، از هیچ تلاشی برای غلبه بر حریف فروگذار نمی‌کردند. در دقیقه ۲۴ زمانی که تیم PSG.LGD برای کشتن روشان اقدام کرده بود، تیم OG دخالت کرد و توانست تمام بازیکنان حریف را از بین ببرد. چهار دقیقه بعد باز هم نبرد دیگری را شاهد بودیم که در آن ana فوق‌العاده ظاهر شد و تیم PSG.LGD در این فایت تعدادی از بازیکنان خود را از دست داد. موفقیت‌های OG در این بازی ادامه‌دار بود و این تیم در دقیقه ۳۰ باز هم تمام بازیکنان رقیب را از بین برد و با زورگویی بازی را در دقیقه ۳۶ به نفع خود به پایان رساند.

The International 8

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده
مقامتيممبلغ جایزه (دلار)
اولOG۱۱,۱۳۵,۱۳۵
دومPSG.LGD۴,۰۴۹,۱۴۰
سومEvil Geniuses۲,۶۵۷,۲۴۸
چهارمTeam Liquid۱,۷۷۱,۴۹۹
پنجم-ششمVirtus.Pro | Team Secret۱,۱۳۸,۸۲۱
هفتم-هشتمOpTic Gaming | VGJ.Storm۶۳۲,۶۷۸
نهم-دوازدهمTeam Serenity | Mineski | Winstrike Team | Vici Gaming۳۷۹,۶۰۷
سیزدهم-شانزدهمFnatic | TNC Predator | Newbee | VGJ.Thunder۱۲۶,۵۳۶
هفدهم-هجدهمInvictus Gaming | paiN Gaming۶۳,۲۶۸


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده