یوشیدا بعد از اولین تجربه God of War وحشتزده شده بود
بازی God of War را میتوان یکی از موفقترین و محبوبترین آثار یک سال اخیر دانست. ولی هر چقدر که نسخه نهایی باکیفیت و خوشساخت بود، در طول مراحل ساخت آن روزهایی هم وجود داشته که با شک و تردیدهایی همراه بوده است. کوری بارلوگ کارگردان بازی در جریان Devcom 2018 در مورد بعضی دشواریهای ساخت بازی صحبت کرده و از خاطرات آن سخن گفته است، از جمله زمانی که شوهی یوشیدا میخواست God of War را امتحان کند و اوضاع آنطور که سازندگان بازی انتظار داشتند پیش نرفت. Devcom 2018 رویدادی مرتبط با Gamescom 2018 است که بازیسازها در آن به بحث و گفتگو در مورد ساختههای خود میپردازند.
در دوران تست و آزمایش God of War، هنوز بخشهای زیادی از بازی حالت خام و ناقص داشت که البته این موضوع در صنعت بازی چیز عجیبی هم نیست. کوری بارلوگ در این ارتباط میگوید:
ما در آن روزها در حال کار روی موتور گرافیکی بازی و ابزارهای مرتبط با آن بودیم، مکانیزمهای گیمپلی را طراحی میکردیم و طراحی مراحل را انجام میدادیم. همه اینها هم توسط گروههای مختلف در استودیو به شکل هماهنگ و همزمان جلو میرفت.
بارلوگ در ادامه به برخوردهای تند بعضی از تسترهای بازی اشاره میکند که از آن شکایت داشتند و بعد از تجربه بخشهایی از گیمپلی و صحنههای سینمایی بازی، اعضای استودیو سانتا مونیکا را به خراب کردن شخصیت کریتوس متهم میکردند. شش ماه قبل از عرضه بازی بود که استودیو تصمیم گرفت دمویی از آن تهیه کند و به مسئولین سونی نشان دهد. یوشیدا به عنوان رییس استودیوهای جهانی سونی هم به استودیو رفت تا آن را تجربه کند.
دمو مشکلاتی داشت و فریم ریت آن افتضاح بود. اوضاع آنطوری که دوست داشتیم پیش نرفت و یوشیدا موقع بازی کردن اوضاع خوبی نداشت و سرش را به علامت تأسف تکان میداد و در نهایت هم از اتاق خارج شد. البته او از احساس خود به من چیزی نگفت و مدتی بعد در این ارتباط با یکی از دوستانم در یک مهمانی صحبت کرد و به او گفت: «تو روی God of War کار میکنی؟ چند وقت پیش بازی رو امتحان کردم و وحشتزده شدم!»
البته این مشکلات خیلی زود از بین رفت و سازندگان بازی ایراداتی مثل افت فریم را برطرف کردند. بعد از آن بود که یوشیدا برای دومین مرتبه به استودیو آمد تا بازی را بار دیگر تجربه کند. تجربهای که بارلوگ در مورد آن میگوید:
یوشیدا برای بار دوم بازی را تست کرد و میتوانستید خیلی راحت از حالات چهره و حرکات او تفاوتهای بین دو دمو را متوجه شوید. دیگر خبری از آن اوضاع عجیب و حس ترس در چهره یوشیدا نبود و همهچیز خیلی خوب و امیدوار کننده پیش رفت.
آخرین نسخه God of War در نهایت در ماه آوریل منتشر شد و توانست با نقدهای فوقالعاده خود به یکی از بهترین آثار پلی استیشن 4 تبدیل شود. سایت زومجی هم در نقد خود به بازی امتیاز ۹.۵ داد و آن را پکیجی از بهترین عناصر دنیای بازی دانست. به تازگی هم قابلیت New Game Plus برای بازی عرضه شده که به طرفداران God of War اجازه میدهد بعد از پایان بازی، یک بار دیگر با تجهیزات و ارتقاهای دور قبلی به بازی بپردازند.