طراح ارشد Dragon Age روی بازی The Waylanders کار میکند
سال گذشته یکی از اعضای قدیمی BioWare به نام مایک لیدلا از این استودیو جدا شد؛ کسی که روی آثار مختلفی کار کرده و جزو طراحان ارشد Dragon Age: Origins هم بود. دوستداران این بازیساز ماهها منتظر خبر جدیدی از او بودند تا اینکه بالاخره مشخص شد لیدلا به چه کاری مشغول شده است: همکاری با سازندگان یک اثر نقش آفرینی فانتزی با موضوع سفر در زمان.
بازی The Waylanders توسط استودیوی مستقل اسپانیایی Gato Salvaje تولید میشود و لیدلا هم نقش مشاور خلاق استودیو را برعهده خواهد داشت و روی ساخت بازی نظارت میکند. موضوعی که خیلی هم عجیب نیست و تنها با یک نگاه به ویلندرز میتوان متوجه شباهتهای زیاد آن به Dragon Age شد.
داستان ویلندرز در بریگانتیا اتفاق میافتد، منطقهای در نزدیکی خلیج شمال اسپانیا. شخصیت اصلی بازی کسی است که به صورت داوطلبانه حاضر شده خود را از چرخه تناسخ سلتیک جدا کند و برخلاف سایر افراد، بعد از مرگ برای همیشه از بین خواهد رفت و دیگر به وسیله تناسخ به زندگی برنمیگردد. ولی در طرف مقابل به قدرتی دست پیدا میکند که به او اجازه سفر در زمان را میدهد و میتواند از این طریق به دو بازه زمانی بریگانتیا در دوران حکمرانی سلتها و قرون وسطی سفر کرده و با تهدیدهای مختلف مبارزه کند.
ویلندرز در بخشهای مختلفی از آثار قبلی بایوور الهام گرفته و میتوان شباهتهایی بین این بازی و Neverwinter Nights و Dragon Age: Origins مشاهده کرد. مبارزات بازی به شکل همزمان دنبال میشوند ولی اجازه متوقف کردن نبردها برای اجرای تاکتیکهای مختلف هم وجود دارد. بازیکن میتواند دوربین بازی را بین حالت سوم شخص و از بالا به پایین عوض کرده و گروهی از همراهان را به دلخواه خود انتخاب کند تا در جریان بازی به او کمک کنند. در این میان قابلیت سفر در زمان هم تنوع خوبی به بازی میدهد و از آنجایی که تنها شخصیت اصلی این قابلیت را دارد و همراهان او چنین تواناییای ندارند، بازیکن میتواند با دو گروه متفاوت از همراهان در دو بازه زمانی به بازی بپردازد.
از طرف دیگر با توجه به مهم بودن فلسفه تناسخ در ویلندرز، میتوانید شاهد اتفاقات جالبی باشید و با نسخههای مختلفی از همراهان خود در زمانهای مختلف ملاقات کنید. موضوعی که فرناندو پریتو از سازندگان بازی در مورد آن توضیح میدهد:
وقتی شخصیت اصلی به قرون وسطی سفر میکند، با نسخه متفاوتی از همراهان خود مواجه میشود که بعد از مرگ در اثر تناسخ تغییراتی پیدا کردهاند. آنها میتوانند افرادی کاملاً متفاوت نسبت به قبل باشند و شکل و شمایل دیگری داشته باشند ولی وقتی به سراغشان رفته و با آنها دیدار میکنید، خاطرات گذشته و دوران سلتها را به یاد میآورند. این موضوع میتواند صحنههای جالبی را خلق کند و برای مثال ممکن است یکی از همراهان شما که در قدیم یک جنگجوی قدرتمند بوده، سالها بعد به یک فرد خانهدار تبدیل شده باشد. موضوعی بامزه و در عین حال مهم در بخش روایت و داستان بازی.
بد نیست در نهایت به این نکته هم اشاره کنیم که The Waylanders شباهت دیگری هم به آثار بایوور دارد و در اینجا هم میتوانید منتظر گزینههای متنوع برای رابطه برقرار کردن با همراهان خود باشید. بازی در حال حاضر مراحل اولیه ساخت خود را دنبال میکند و انتظار میرود در سال ۲۰۲۰ منتشر شود.