نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

بررسی بازی We Happy Few از دید سایت‌های معتبر دنیا

We Happy Few با اینکه یکی از بازی‌های مستقل مورد انتظار امسال بود، نتوانسته نمرات خیلی خوبی دریافت کند. 

We Happy Few یکی از بازی‌های مستقل مورد انتظار بود که پروسه ساخت آن، چند سال پیش آغاز شد و پس از بار‌ها تاخیر در انتشار، این اثر بالاخره چند روز پیش منتشر شد. داستان We Happy Few در انگلستان دهه ۶۰ میلادی جریان دارد؛ جایی که آلمان‌ها پس از جنگ جهانی اول، کودکان انگلیسی را ربوده‌اند و برادر شخصیت اصلی بازی هم جزو همین کودکان بوده است. با این حال شخصیت اصلی بازی، تحت تاثیر دارو‌هایی که دولت برای شاد شدن ملت به آن‌ها داده است، این واقعه را فراموش کرده است اما پس از ۱۷ سال و متوقف کردن مصرف دارو، گم شدن برادرش را به یاد آورده و حال، به‌دنبال پیدا کردن او است. 

We Happy Few قصد داشت با خلق یک اتمسفر خاص که شباهتی هم به بایوشاک دارد و روایت داستانی غنی، به یکی از بازی‌های مستقل ماندگار و موفق تبدیل شود و سازندگان حتی برای این منظور، بار‌ها انتشار بازی را تعویق انداختند تا در نهایت اثری بی‌نقص تحویل دهند. با این حال اخیرا نمره های بازی We Happy Few منتشر شده است که خبر از اثری در بهترین حالت متوسط می‌دهند. پس بدون هیچ مقدمه‌ای، با زومجی و نگاهی به بررسی بازی We Happy Few از دید سایت‌های معتبر دنیا همراه باشید. 

We Happy Few

  • سازنده: Compulsion Games
  • ناشر: مایکروسافت (نسخه ایکس‌باکس وان) و گیرباکس پابلیشینگ
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و ویندوز

We Happy Few

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

بدون شک امسال بازی‌های بهتر، بهینه‌تر و بزرگ‌تری را تجربه خواهم کرد اما We Happy Few هم تجربه‌ای است که پس از تمام شدن ماموریت‌هایش آن را فراموش نخواهم کرد. 

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

با اینکه We Happy Few مشکلاتی چون مراحل نه‌چندان خوب، منابع بسیار محدود ولی ضروری و مشکلات فنی دارد، ولی به لطف اتمسفر عالی و روایت داستان خوب، ارزش تجربه کردن را دارد. 

آی‌جی‌ان: ۷۳ از ۱۰۰

با اینکه مدیریت درست ساخت و ساز و بقا در بازی کار نسبتا سختی است و طراحی خوبی ندارد، اما گشت و گذار در شهر‌ها، خیابان و میدان‌های متروکه بازی نشان می‌دهند بازی با وجود طراحی‌های خوب، زیر سایه چیزی قرار می‌گیرد که قرار بود باشد اما در رسیدن به آن، موفق نشده است. 

هاردکور گیمر: ۶۰ از ۱۰۰

جهان بازی We Happy Few، پتانسیل‌های آن را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تیم سازنده این بازی، با چه علاقه و اشتیاقی بازی را طراحی کرده‌اند. با این حال حالت تصافی که برای جهان بازی استفاده شده است یک مشکل در این زمینه به شمار می‌رود و مانعی برای ایده‌های بلندپروازانه بازی است. علاوه بر این مکانیزم‌های مخفی‌کاری ضعیف و دیالوگ‌های نه‌چندان خوب بازی هم مشکل دیگری برای این اثر هستند. 

پی‌سی گیمر: ۵۶ از ۱۰۰

We Happy Few تجربه‌ای با مبارزات بسیار بد و مکانیزم‌های مخفی‌کاری ضعیف است ولی داستانی دارد که تا انتهای بازی شما را جذب می‌کند و باعث می‌شود تا با وجود تمام مشکلات، به تمام کردن بازی علاقه نشان دهید. 

دیستراکتوید: ۵۰ از ۱۰۰

We Happy Few قرار بود یک بازی کلاسیک با حس و حال دستوپیایی باشد اما مشکلاتی که دارد، باعث می‌شود تا بازی نتواند به پتانسیل واقعی‌اش برسد. 

گیم‌اسپات: ۴۰ از ۱۰۰

We Happy Few بازی است که داستان تک تک شخصیت‌هایش ارزش دنبال کردن را دارند و جهان بازی هم به شکل خوبی طراحی شده است. با این حال انواع و اقسام مشکلات فنی، طراحی ضعیف ماموریت‌ها و مبارزات بد مشکلاتی هستند که آن را به اثری ضعیف تبدیل می‌کنند. 

نمره‌های بازی We Happy Few

نمره‌های بازی We Happy Few

در نهایت می‌توان گفت با اینکه We Happy Few پتانسیل زیادی برای موفقیت داشت و مخصوصا در تریلر‌هایش طراحی‌های آن همیشه چشم‌نواز بودند و بازیکنان را به تجربه بازی ترغیب می‌کردند، اما در نهایت مشکلات فراوانی که بازی دارد، باعث شده‌اند تا این ساخته Compulsion Games نتواند آنطور که باید و شاید به پتانسیل واقعی‌اش برسد و به بازی خوبی تبدیل شود. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده