نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

استودیو بایوور درخواست‌های طرفدارهای بازی‌های Mass Effect و Dragon Age را می‌شنود

احتمالاً کار کردن روی نسخه‌های جدید سری بازی‌های Mass Effect و Dragon Age از الآن آغاز شده است. 

کیسی هادسون (Casey Hudson)، رئیس استودیوی بایوور (BioWare)، به‌طور رسمی تأیید کرد که این استودیو روی تعدادی پروژه‌ی سری مشغول به کار است. با توجه به پستی که در بلاگ بایوور منتشر شده، هادسون از حمایت و علاقه‌ای که طرفدارها نسبت به بازی Anthem داشتند تشکر کرده و تأیید کرده است که این استودیو در مراسم PAX West حضور خواهد داشت تا اطلاعات جدیدی را از این بازی در اختیار طرفدارها قرار دهد. او همچنین اشاره کرد که محتواهای جدیدی برای بازی Star Wars: The Old Republic منتشر می‌شود و تیم استودیوی بایوور روی مواردی دارد کار می‌کند که باعث غافلگیری طرفدارهای سری Mass Effect و سری Dragon Age خواهد شد. او در این پست نوشت: 

تیم مربوط به بازی Star Wars: The Old Republic به‌شدت در حال کار کردن روی موارد شگفت‌انگیزی است که در سال جاری عرضه خواهند شد. فکر می‌کنم که این ویژگی‌ها و سورپرایزهای جدید باعث می‌شود تا این بازی هیجان‌انگیزترین سال را [از زمان عرضه تا الآن] تجربه کند. 

و بله، ما بلند و واضح از شما شنیدیم که علاقه‌مند هستید تا استودیوی بایوور نسخه‌های جدیدی از سری مس افکت و دراگون ایج عرضه کند. بنابراین اطمینان خاطر داشته باشید که همین الآن هم تیم‌های ما به‌طور مخفیانه روی مواردی سری کار می‌کنند که به نظرم شما عاشق آن‌ها خواهید شد. با این حال، ما فعلاً برای مدتی آمادگی صحبت درباره‌ی این موارد را نداریم. 

به نظر می‌رسد که استودیوی بایوور، همچنان تمرکز خود را روی بازی Anthem گذاشته است که قرار است در سه اسفند ماه (۲۲ فوریه) سال جاری برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پلتفرم پی سی منتشر شود. با این حال، شنیدن این خبر که آن‌ها به مجموعه‌های قبلی هم فکر می‌کنند برای طرفدارهای این دو مجموعه خوشحال‌کننده است. آخرین بسته الحاقی قابل توجهی که برای بازی Star Wars: The Old Republic در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، Knights of the Eternal Throne نام داشت که ۹ مرحله داستانی جدید به بازی اضافه می‌کرد و سقف لول شخصیت‌ها را به ۷۰ می‌رساند. این بسته الحاقی به‌عنوان جشن گرفتن پنجمین سالگرد عرضه بازی ساخته و عرضه شده بود، اما از آن زمان تا الآن به‌جز چند بهینه‌سازی مختصر برای این بازی آپدیت بزرگی منتشر نشده است. 

از زمان عرضه‌ی بازی Dragon Age: Inquisition در سال ۲۰۱۴ هم نسخه‌ی جدیدی از این سری عرضه نشده است. البته در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه‌ی دو بسته دانلودی (DLC) برای این بازی بودیم: The Descent و Jaws of Hakkon. با این حال، طرفدارها مشتاق هستند تا بدانند که نسخه‌ی بعدی از این مجموعه چه زمانی عرضه خواهد شد؛ مخصوصاً این‌که سال پیش این استودیو به نسخه جدید دراگون ایج اشاره کرد

mass effect

درباره‌ی مس افکت، طرفدارهای این بازی سال پیش نسخه‌ی فرعی Mass Effect: Andromeda را دریافت کردند. اما این بازی اکشن نقش‌آفرینی نتوانست نظر منتقدین را جلب کند و زومجی در بررسی خود به این بازی نمره‌ی ۷.۵ را داد و نوشت: 

اندرومدا توانایی ساعت‌ها سرگرم‌ کردن گیمرها را دارد. اگر تجربه‌ی سه‌گانه‌ی اول مس‌ افکت را نداشته باشید، اندرومدا را جذاب خواهید یافت؛ اما برای طرفداران این سری که پیش از این تجربه‌ی کامل آن را داشتند و آثار نقش‌آفرینی را در صدر بازی‌های خریداری شده‌ی خود قرار می‌دهند، اندرومدا تنها در حد بازی‌ای فرعی برای سری مس افکت خواهد بود.

ای کاش بایوور زمان بیشتری برای توسعه‌ی اندرومدا صرف می‌کرد تا بتواند تجربه‌ی بی‌نظیر سه‌گانه‌ی مس‌ افکت و جان شپرد را مجددا برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورد. اما حیف که این فرصت از دست رفت.

حتی شرکت الکترونیک آرتز هم در خبری اشاره کرد که از این بازی انتقادات فراوانی شد. علاوه بر این، با قطع حمایت و عرضه‌ی محتوای جدید برای بخش تک‌نفره، طرفدارها از ناتمام باقی ماندن خط داستانی و کلیف‌هنگرها بیشتر از قبل ناامید شدند. در نمایشگاه E3 2018، استودیوی بایوور در صحبت درباره‌ی آینده‌ی سری مس افکت، اعلام کرد که در نهایت آن‌ها دوباره به این سری برمی‌گردند

اگر نگوییم سال‌ها، اما احتمالاً ماه‌ها تا زمان منتشر شدن اولین اطلاعات از نسخه بعدی سری مس افکت یا سری دراگون ایج فاصله داریم. اما حداقل طرفدارهای این سری بابت این‌که استودیوی بایوور آن‌ها را فراموش نکرده می‌تواند خیالشان راحت باشد. 

ناگفته نماند که طرفدارهای سری Star Wars: Knights of the Old Republic فراموش نشده‌اند و هادسون مدتی قبل با این‌که اعلام کرد به این زودی‌ها سراغ این سری نمی‌روند،‌ گفت قصد دارند که در پروژه‌های آتی حتماً نسخه‌ی جدیدی را برای آن خلق کنند.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده