نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳

نویسنده بازی Portal 2 دوباره به شرکت ولو پیوست

نویسنده‌ی سری بازی‌های Portal که تقریباً یک سال پیش از ولو جدا شده بود، دوباره به این شرکت بازگشت. 

بازی Portal 2، پازل پلتفرمر اول شخص که ما را در نقش شِل (Chell) قرار می‌داد، هنگامی که در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۹۰ (۱۹ آوریل سال ۲۰۱۱) عرضه شد توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. جی پینکرتون (Jay Pinkerton) بخشی از نویسندگی این بازی را بر عهده داشت، اما چهارمین نویسنده‌ی شرکت ولو (Valve) بود که در طول این دو سال از این شرکت جدا شد. در سال ۲۰۱۶، اولین بار مارک لیدلاو (Marc Laidlaw)، نویسنده دو نسخه از سری بازی‌های Half-Life و بعد در سال ۲۰۱۷، اریک ولپاو (Eric Wolpaw) و چت فالیشک (Chet Faliszek) از ولو جدا شدند. 

با این حال، کاربر تیزبین OWLverlord در ردیت متوجه شده است که در صفحه کارمندها و اعضای شرکت ولو، پینکرتون در فهرست کارمندها قرار گرفته و در بیوگرافی کوتاهی کنار آن نوشته شده که او برای چیزهای خوبی به این شرکت بازگشته است. جدا از این‌که پینکرتون نویسنده‌ی همکار بازی Portal 2 بوده است، اما قبلاً هم روی بازی‌های Left 4 Dead و Left 4 Dead 2 کار کرده بود. همچنین،‌ او در بیرون از صنعت بازی‌های ویدئویی نویسندگی کامیک‌های بازی Team Fortress 2 را بر عهده داشت. 

آیا می‌توان بازگشت پینکرتون را نشانه‌ای برای بازگشت دوباره‌ی مجموعه بازی‌هایی دانست که قبلاً روی آن کار می‌کرده است؟ یا ممکن است برای خلق یک بازی جدید برگشته باشد؟ هنوز به‌طور قطعی چیزی مشخص نیست، اما فعلا با توجه به فهرست استخدامی جدید ولو می‌دانیم که در حال جذب نیرو برای ساخت بازی‌های جدید هستند. البته قبل‌تر هم اعلام کرده بودند که این شرکت همچنان در زمینه ساخت بازی‌های جدید فعالیت دارد و در آینده بازی‌های جدیدی را از سوی آن‌ها خواهیم دید. علاوه بر این، گیب نیوول در صحبت‌های اخیر خود، بازی Portal 2 را میان بازی‌های تک‌نفره به‌عنوان اثر مورد علاقه خود معرفی کرد و همین صحبت شانس بازگشت نسخه‌ی جدید از سری بازی‌های Portal را افزایش می‌دهد.  


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده