نویسنده: حمزه سروری
// یکشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۳

بازی Iconoclasts به زودی به نینتندو سوییچ می‌آید

بازی دل‌نشین و جذاب Iconoclasts با سطح سختی جدید و حالت Boss Rush در تاریخ ۱۱ تیر ماه به کنسول نینتندو سوییچ می‌آید. با زومجی همراه باشید.

بازی Iconoclasts که پروسه‌ی ساخت آن هشت سال به طول انجامید و یکی از جذاب‌ترین‌ها در سبک پلتفرمر اکتشافی به‌حساب می‌آید، با اعلام شرکت Konjak، توسعه‌دهنده‌ی آن، در تاریخ ۲ آگوست (۱۱ تیر) برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

کار روی بازی Iconoclasts از سال ۲۰۱۰ آغاز و بازی سال بعد به‌طور رسمی معرفی شد، امّا از انتشار این بازی تا ابتدای سال جاری میلادی خبری نبود که بالاخره روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ویتا و پی سی منتشر شد. البته هنگام بازی کردن پروسه‌ی طولانی مدت ساخت آن منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که بازی Iconoclasts هم در پازل‌ها و معماهایش به طرز شگفت‌آوری پیچیده و سطح بالا است و هم داستانی سنگین و باجزئیات دارد. هر دوی این‌ها با ترکیب شدن در طراحی هنری پر جنب و جوش، بازی را بسیار دل‌نشین می‌کنند؛ به‌طوری که پس از شروع به بازی کردن، رها کردنش کاری بسیار سخت می‌شود.

داستان این بازی پیرامون رباتی شورشی به‌نام رابین است که با دیگر هم‌نوعانش متحد می‌شود تا به نبرد فرقه‌ای شیطانی که به نام The One Concern شناخته می‌شوند برود. دشمن اصلی رابین در این ماجرا رهبر این فرقه شیطانی با نام «مادر» است.

با پیشروی در ماجراجویی رابین، بازی به مرور ابزارهایی در اختیار شما می‌گذارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید معماها را حل کنید، در نبردها پیروز شوید و جهان اطراف‌تان را بهتر کاوش کنید. همچنین در Iconoclasts به جنگ باس‌های زیادی خواهید رفت، می‌توانید به‌عنوان چندین شورشی دیگر از همراهان رابین بازی کنید و ارتقاهایی را به‌وسیله‌ی سیستم ساخت و ساز ساده‌ی بازی انجام دهید.

بررسی‌ها و نقدها در زمان انتشار بسیار مثبت بودند؛ اگرچه ایرادهایی مثل موقعیت‌های به‌تناوب غیرمنصفانه و دشوار از بازی گرفته شد. در هر صورت این بازی با تمام نکات مثبت و مشکلاتش در راه کنسول نینتندو سوییچ است. با انتشار Iconoclasts روی نینتندو سوییچ، درجه‌ی سختی جدیدی برای «بازیکنان آرام‌تر» معرفی می‌شود که به‌وسیله‌ی آن بازی در نقاط پرتنش و سخت‌تر، مقداری آسان می‌شود. علاوه بر این نسخه‌ی سوییچ حالت جدیدی از Boss Rush به همراه خواهد داشت. همچنین طبق گفته‌ی تیم توسعه‌دهنده یعنی Konjak این دو ویژگی همزمان برای دیگر پلتفرم‌ها هم در دسترس خواهند بود.

Iconolasts با قیمت ۱۷.۹۹ پوند در فروشگاه Nintendo Switch عرضه خواهد شد.

 


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده