نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

نینتندو از مذاکره با سایر کمپانی‌ها برای برقراری قابلیت کراس پلی می‌گوید

دو مدیر اجرایی نینتندو در جلسه اخیر کمپانی نینتندو با سهامداران صحبت‌هایی را درباره قابلیت کراس پلی ارائه کردند.

قابلیت کراس پلی یکی از پرسروصداترین مباحث چند وقت اخیر بازی‌های ویدیویی بوده است که همچنان جریان دارد. کمپانی مایکروسافت از مدت‌ها پیش امکان کراس پلی را در آثار انحصاری خود میان کاربران ایکس باکس وان و کامپیوتر برقرار کرد و به تازگی کمپانی نینتندو با برقراری این قابلیت میان کاربران نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان در بازی‌های Fortnite و Minecraft به جمع آن‌ها پیوست، اما کمپانی سونی همچنان روی خوشی به این موضوع نشان نداده است. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که دو مدیر اجرایی نینتندو پیرامون در جریان بودن مذاکرات با سایر کمپانی‌ها برای تجدید نظر در مورد قابلیت کراس پلی صحبت‌هایی را ارائه کردند. سوسومو تاناکا، مدیر اجرایی ارشد نینتندو در نشست اخیر این کمپانی با سهامداران اعلام کرد که به طور کلی نینتندو مشتاق به برقراری قابلیت کراس پلی میان کنسول نینتندو سوییچ و پلتفرم‌های سایر رقبا است. با این حال تاناکا اذعان داشت که تمام کمپانی‌ها باید به توافق برسند که این می‌تواند نقطه عطفی در تحقق این امر باشد. تاناکا در این‌باره گفت:

برقراری قابلیت کراس پلی اساسا با گفتگوی میان ناشران و صاحبان پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد. ما تمایل داریم زمانی که ناشران برای برقراری این قابلیت اقدام می‌کنند، هر آنچه از دست‌مان برمی‌آید برای کمک به آن‌ها انجام دهیم. سایر کمپانی‌های درگیر نیز برای اینکه ببیند آیا این نتیجه نهایتا حاصل می‌شود یا خیر، گرد هم آمده‌اند، بنابراین همچنان به مذاکره با آن‌ها خواهیم پرداخت.

PS4 Xbox One

تاتسومی کیمیشیما، رئیس اسبق کمپانی نینتندو نیز درباره قابلیت کراس پلی صحبت‌هایی را ارائه کرد. ایشان گفت که نمی‌تواند مستقیما درباره پشتیبانی دو بازی Fortnite و Minecraft از قابلیت کراس پلی اظهار نظر کند، چرا که این موارد به وسیله نینتندو عملی نشده است، اما طرز فکر آن‌ها در خصوص ارائه بازی‌های نینتندو در سایر پلتفرم‌ها تغییری نکرده است. با این تفاسیر می‌توان امیدوار بود که در آینده شاهد پیوستن سونی به سایر کمپانی‌ها برای برقراری قابلیت کراس پلی باشیم. ماه گذشته، شاون لیدن، مدیر عامل سرگرمی‌های تعاملی سونی ضمن اظهار آگاهی از بازخوردهای بازیکنان، خاطر نشان کرد که آن‌ها شرایط لازم برای برقراری این قابلیت را زیر نظر دارند. او در این‌باره اذعان داشت:

ما صدای طرفداران را می‌شنویم. ما احتمالات زیادی را برای امکان برقراری این موضوع در نظر داریم. شرایطی که با پذیرش این قابلیت به وجود می‌آید، تاثیرات گسترده‌ای خواهد داشت و فقط به یک بازی محدود نمی‌شود. اطمینان دارم که به راه‌حلی دست خواهیم یافت که هم برای جامعه بازیکنان ما قابل قبول باشد و هم از لحاظ تجاری برای ما تضمین‌کننده باشد.

به گفته جان اسمدلی، توسعه‌دهنده سابق سونی، دلیل اینکه کمپانی سونی اجازه پشتیبانی از کراس پلی با کنسول‌های رقبا را نمی‌دهد به پول مربوط می‌شود. او در این خصوص گفت:

زمانی که در کمپانی سونی فعالیت می‌کردم، دلیل داخلی اعمال چنین محدودیتی پول بود. آن‌ها دوست ندارند کسی محصولی در ایکس باکس بخرد و آن را در پلی استیشن مورد استفاده قرار دهد.

در اوایل تیرماه تاد هاوارد در گفتگویی از تمایلش به کراس پلی بازی Fallout 76 با کنسول پلی استیشن 4 سخن گفت و چندی قبل شاهد تریلر جدیدی از بازی Minecraft بودیم که ویژگی کراس پلتفرم بین نینتندو سوییچ و ایکس باکس را به نمایش در آورد. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط به قابلیت کراس پلی را از اینجا مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

 


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده