دلیل اصلی گیمرهای آمریکایی برای خرید بازی های ویدئویی روایت داستان خوب است
سازمان آماری نیلسن این بار گزارشی را دربارهی دلایل خرید بازیهای ویدئویی منتشر کرده است و به همهی جوانب و سوالات مربوط به آن پاسخ داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
نیلسن در گزارش قبلی خود دلایل مردم برای خرید یک کنسول نسل هشتمی را بیان کرد. در این آمار مشخص شد که دلیل اصلی مردم برای خرید پلیاستیشن 4 گرافیک یا رزولوشن بهتر است. در سوی دیگر، خریداران ایکسباکس وان اولین فاکتورشان «برند» بوده و در نهایت دلیلی اصلی مردم برای خرید Wii U سرگرمکننده بودن آن است. لازم به ذکر است که آمار ارائه شده توسط سازمان نیلسن بسیار معتبر و دقیق ثبت شدهاند.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، براساس بررسی بیش از ۴۰۰۰ خانوادهی آمریکایی توسط انجمن نرمافزارهای سرگرمکننده (ESA)، «داستان جالب و فرضیههای اثبات شده» اصلیترین عامل در خرید یک بازی به شمار میرود. ۲۲ درصد میگویند که این عامل، اصلی دلیل آنها برای تصمیمگیری در خرید یک بازی خاص است.
براساس جدیدترین مطالعات در سال ۲۰۱۵، موضوع رزولوشن و نرخ فریم که بحثهای زیادی دربارهی آن میشود، یکی از عوامل اصلی در خرید یک بازی به حساب نمیآید.
پس از روایت داستان جالب، اصلیترین عواملی که در خرید یک بازی تاثیر گذار است، قیمت آن (۱۵ درصد)، ارتباط زبانی (۱۱ درصد)، بازی تولید شده ادامهای بر یک سریبازی محبوب باشد (۱۰ درصد)، بازی تولید شده یکی از بازیهای نوستالژیک آن شخص باشد و در گذشته با آن خاطره داشته باشد (۸ درصد) و کیفیت گرافیکی بازی (۷ درصد) هستند.
سایت گیماسپات امروز با یکی از نمایندگان انجمن نرمافزارهای سرگرمکننده صحبت کرده است و تایید کرد که این آمار منتشر شده شامل حال تمامی پلتفرمها از قبیل کنسولها، رایانههای شخصی و موبایلها میشود.
همچنین این آمار منتشر شده تمایلهای بسیار جالب صنعت بازیهای ویدئویی را نشان میدهد که به برخی از آنها در زیر اشاره میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به تصویر انتهای متن هم میتوانید رجوع کنید:
نظر شما دربارهی این آمار منتشر شده چیست؟ شما برای خرید یک بازی به چه فاکتورهایی توجه میکنید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.
منبع: gamespot
- ۱۵۵ میلیون آمریکایی به انجام بازیهای ویدئویی میپردازند.
- میانگین سنی گیمرها ۳۵ سال است.
- ۵۶ درصد گیمرها مذکر و ۴۴ درصد آنها مؤنث هستند.
- در مقایسهای که بین زنان و مردان ۱۸ سال به بالا انجام شده، جمعیت زنانی که به انجام بازی میپردازند (۳۳ درصد)، بیشتر از مردان (۱۵ درصد) است.
- به طور میانگین گیمرها به مدت ۱۳ سال بازی میکنند.
- ۵۹ درصد والدین قبل از خرید بازی، به ردهبندی سنی ESRB توجه میکنند.
- ۶۳ درصد والدین عقیده دارند که بازیهای ویدئویی تاثیر مثبتی در زندگی فرزندشان دارد.

دیدگاه ها