نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

سازنده‌ی بازی Star Citizen می‌خواهد سبک تیراندازی اول‌شخص را از نو ابداع کند

Star Citizen تنها یک ‌بازی شبیه‌ساز نبردهای فضایی نیست؛ صنایع فضایی رابرتز (Roberts Space Industries)، سازنده این بازی، تلاش کرده تا ویژگی‌های تیراندازی اول‌شخص را به Star Citizen اضافه کند. پست جدیدی که در وب‌سایت سازنده منتشر شده است، به تغییرات سبک تیراندازی اول‌شخص در جهت واقعی‌تر شدن بازی می‌پردازد.
بر اساس مطلبی که در وبسایت رابرتز منتشر شده، اکثر عناوین تیراندازی اول‌شخص، در هنگام تیراندازی دو حالت مختلف را ارائه می‌دهند؛ یکی وقتی است که بازیکن‌ها تفنگ را نزدیک شانه خود می‌گیرند و دیگری زمانی است که برای هدف‌گیری دقیق‌تر اصطلاحا زوم کرده و با کمک مگسک نشانه‌روی می‌کنند. رابرتز می‌گوید که این سیستم با واقعیت فاصله دارد و به همین خاطر حالت سومی را معرفی می‌کند.
ption id="attachment_27800" align="alignright" width="300"]نمای بازی در حالت سلاح‌پایین نمای بازی در حالت سلاح‌پایین
در این سیستم جدید، بازیکن‌ها سلاح را در سه حالت نگه می‌دارند؛ سلاح‌پایین، آماده‌به‌شلیک و نشانه‌روی. در واقع حالت سوم چیزی بین وضعیت هدفگیری و حالت سلاح‌پایین (که در بازی‌های این سبک در هنگام دویدن و حرکت کردن از آن استفاده می‌شود) است. این حالت به واقعی تر شدن بازی کمک می‌کند و باعث می‌شود بازیکن‌ها در صحنه نبرد آرام‌تر و با دقت بیشتر تیراندازی کنند. البته این سیستم ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما رابرتز تاکید کرده تغییر حالت‌ها به طور خودکار در بازی انجام خواهند شد. سازنده بازی می‌گوید: «در هنگام دویدن یا انجام حرکات مختلف از حالت سلاح‌پایین استفاده می‌شود؛ حرکت آرام و با دقت نیز باعث می‌شود که سلاح شما در حالت آماده‌به‌شلیک قرار گیرد. اگر در حالت سلاح‌پایین باشید، با زدن دکمه شلیک، بلافاصله وارد وضعیت آماده‌به‌شلیک می‌شوید. وقتی در حالت آماده‌به‌شلیک هستید، با فشار دادن دکمه هدف‌گیری، حالت شما به نشانه‌روی تغییر می‌کند و با رها کردن دکمه، مجددا به وضعیت آماده‌به‌شلیک بازمی‌گردید.»
ption id="attachment_27799" align="alignleft" width="300"]نمای بازی در حالت نشانه‌روی نمای بازی در حالت نشانه‌روی
رابرتز همچنین یک سیستم جدید برای نفس کشیدن و میزان استقامت شخصیت اصلی طراحی کرده است تا بازیکن‌ها را مجبور کند در انتخاب اسلحه و زره مناسب، نهایت دقت را بکار گیرند. اگر وسایل شما سنگین باشند استقامت‌تان خیلی زود تمام می‌شود و به نفس زدن می‌افتید که این موضوع هدف‍گیری شما را با مشکل مواجه می‌سازد. بازیکن‌ها باید مثل سربازان واقعی مراقب باشند که شخصیت تحت کنترل خود را خسته نکنند. برای یک شلیک دقیق بهتر است به اندازه کافی نفس در سینه داشته باشید! رابرتز معتقد است که این سیستم باعث می‌شود تا تیراندازی در بازی از توازن بیشتری برخوردار باشد، چون در این حالت بازیکن‌ها مجبورند سرعت‌شان را پایین بیاورند، تمرکز کنند و از شلیک کردن به در و دیوار بپرهیزند. Star Citizen یک عنوان شبیه‌ساز تجارت و نبردهای فضایی است که سال آینده میلادی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و لینوکس منتشر می‌شود. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده