// چهار شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

بازی مموراندا به صورت رسمی در ایران منتشر شد

مموراندا،‌ بازی ایرانی تحسین شده که پیش از این در استیم و فروشگاه GOG‌ منتشر شده بود، به صورت رسمی و با زیرنویس فارسی در فروشگاه اینترنتی هیولا عرضه شد.

بازی Memoranda، محصول استودیوی ایرانی بیت بایترز که نخستین بار برای رایانه‌های شخصی از طریق استیم و GOG در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، در نهایت در تاریخ ۲۱ خرداد از طریق فروشگاه اینترنتی هیولا در دسترس بازیکنان ایرانی نیز قرار گرفت. نکته مهم در رابطه با انتشار این اثر مورد تحسین، عرضه آن با زیر نویس فارسی است که باعث می‌شود تا فارسی‌زبان‌ها آسان‌تر با بازی ارتباط بگیرند. مموراندا با الهام از آثار موراکامی بزرگ ساخته شده است.

بازی مموراندا نخستین بار در کیک‌استارتر، سایت سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) رونمایی شد؛ جایی که این بازی توانست در مدت زمان مشخص شده، سرمایه موردنیازش را برای توسعه به دست بیاورد. از طرفی مموراندا تنها بازی ایرانی است که توانسته از فیلترهای سخت‌گیرانه جی‌اوجی، سایت فروش بازی‌های دیجیتالی که عمدتا با عرضه بازی‌های خاص شناخته می‌شود، عبور کند و در دسترس علاقه‌مندان به بازی‌های متفاوت قرار گیرد.

داستان مموراندا در رابطه با شخصیتی به نام میزوکی است که دچار نوع خاصی از فراموشی است و به مرور با از دست دادن حافظه‌اش، نام خود را فراموش می‌کند. میزوکی که به دنبال به یادآوردن نامش است وارد ماجراجویی با داستان‌های متفاوت می‌شود و در این مسیر با افراد متفاوتی روبه‌رو می‌شود.

دانلود از آپارات

بازی مموراندا تاکنون در وبسایت‌های مطرح مورد بررسی قرار گرفته است و می‌توانید بررسی بازی مموراندا را در زومجی مطالعه کنید. بازی مموراندا در حال حاضر با قیمت ۱۴,۸۰۰ تومان از طریق هیولا عرضه شده است.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده