// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

جمع بندی مسابقات Dreamhack Austin 2018؛ بازی Street Fighter V

مسابقه Dreamhack Austin 2018 یکی از رویداد‌های Ranking مراسم Capcom Pro Tour 2018 است که برای رشته Street Fighter V برگزار شده است. با زومجی همراه باشید تا به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

Dreamhack Austin 2018 یکی دیگر از مسابقات Ranking رویداد Capcom Pro Tour است که شنبه شب برای رشته Street Fighter V آغاز شد. بیش از ۲۰۰ بازیکن در این مسابقات که در شهر آستین واقع در ایالات تگزاس واقع شده است، شرکت کردند تا بتوانند با کسب امتیاز خود را به مسابقه اصلی این لیگ یعنی Capcom Cup برسانند.

بازیکنانی همچون جاستین وانگ، پانک، اویل کینگ، آلکس مایرز، کریس جی و دیگر بازیکنان مطرح در براکت‌ها قرار گرفتند. مسابقات در ۸ جدول برگزار شد و تنها ۴ نفر می‌توانستند از براکت‌ها جان سالم به در ببرند. همانطور که انتظار می‌رفت روز اول بسیاری از بازیکنان همچون جان تاکئوچی، ریکی اورتیز و بازیکنانی که نامشان در بالا اشاره شد توانستند خود را به مرحله بعدی برسانند. در آن سو بازیکنانی همچون مارن و گیلتی از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام ماندند.

Capcom Pro Tour

ناکل‌دو در جریان این مسابقات نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به گفته وی گیم‌پد او با مشکلی روبه‌رو شده بود که حتی در برابر یک بازیکن که از ضعیف‌ترین کاراکتر این بازی یعنی آلکس استفاده می‌کرد، مغلوب شد. این مشکل با پانک نیز همراه بود؛ طوری که وی در توییتر اعلام کرد که به قدری بابت تاخیر گیم‌پد‌ها روی پلی استیشن 4 مشکل دارد که دیگر در مسابقات کپکام پرو تور شرکت نخواهد کرد.

در مرحله بعدی یعنی ۲۴ بازیکن برتر، Terrence با چان لی توانست iDom را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به مرحله فینال راه پیدا کند. این نتیجه با پانک و جاستین وانگ در مقابل حریفان آن‌ها، به ترتیب اویل کینگ و آلکس مایرز، نیز صدق می‌کرد و این بازیکنان نیز توانستند خود را به جدول «۸ بازیکن برتر» برسانند.

Toi، یکی از بازیکنان قوی M. Bison در جریان مبارزات خود توانست امتیازا‌های خوبی بگیرد؛ طوری که توانست ناکل‌دو و حتی فینالیست Evo Japan 2018 یعنی جان تاکئوچی را نیز با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به مرحله فینال راه پیدا کند. آلکس مایرز نیز توانست ریکی اورتیز را در همین مرحله از جریان مسابقات حذف کند.

در ادامه می‌توانید اسامی بازیکنان راه یافته به Top 8 را مشاهد کنید:

براکت برنده هاتیمکاراکتر
ترنس-چان لی
جان-ابیگیل
پانکاکو فاکسکارین و کَمی
جاستین وانگاکو فاکسمنات
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
بریکفناتیکزانگیف
تویGGEAبایسون
اویل کینگUYUرشید
آلکس مایرزتمپوکَمی

ترنس با چان لی در همان اولین دیدار خود با نتیجه ۳-۱ توانست حریف خود جان (ابیگیل) را شکست دهد و در مرحله بعدی درمقابل جاستین وانگ قرار بگیرد. جاستین وانگ که در مرحله پیشین توانسته بود با همین نتیجه فینالیست EVO 2017 یعنی پانک را شکست دهد با نتیجه ۳-۱ ترنس را نیز مغلوب کرد و در Grand Final منتظر حریف خود از براکت بازنده‌ها نشست.

 

توی (بایسون) و بریک (زانگیف)

Capcom Pro Tour

هر دو بازیکنان با کاراکتر‌هایی بازی را آغاز کردند که از سرعت حرکت کمی برخوردار هستند. زانگیف در اول کار توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و با SPDهای خود در دو راند ممتد سِت اول را از بایسون بگیرد. Toi (سمت راست) سعی کرد که در بازی بعدی بیشتر صبور باشد و بیشتر به شکار اشتباه‌های زانگیف بپردازد. راند اول بایسون با داشتن نوار بیشتر امتیاز را از زانگیف گرفت. راند دوم استراتژی بایسون ادامه داشت؛ طوری که زانگیف در حالی که قصد داشت با Parry خود ضربات بایسون را دفاع کند، موفق نمی‌شد و در آن سو تحت مجازات حریفش قرار می‌گرفت.

Capcom Pro Tour

بازی سوم با سِت پیشین فرق زیادی نمی‌کرد و شاهد همان روند آرام از سوی بایسون بودیم. در بازی چهارم شاهد تعدادی ضربات از سوی هر دو بازیکن بودیم که در انتها به چسبیدن کامبو بایسون ختم شد. زانگیف پس از پیدا کردن موقعیتی بالاخره توانست در حالی که بایسون را گیج کرده بود آسیب‌هایی جدی به او وارد کند. در حالی که تنها یک پیکسل از خون بایسون باقی مانده بود، اما در انتها وی با ضربه قیچی EX راند اول را پایان داد. این موضوع روی روحیه بریک تاثیر گذاشت و در انتها توی پس از برخاستن با ضربه زانو آن را به کامبو چسباند و بازی را به نفع خود به اتمام رساند. در ادامه می‌توانید ویدیو مبارزه این دو را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

اویل کینگ (رشید) و توی (بایسون)

Capcom Pro Tour

اویل کینگ (سمت راست) در مرحله «نیمه نهایی براکت بازنده‌ها» به نبرد با بایسون توی رفت. فشار‌های اول رشید باعث شد که حریفش را در محیط بازی به رقص بکشاند و از سمت چپ به راست و بلعکس ببرد تا راند اول را پیروز شود. راند دوم پرش رشید با ضربه ضدهوایی بایسون آغاز شد و به کامبو خاتمه یافت. راند دوم بایسون چندین بار سعی کرد که با پرش کردن خودش را به رشید نزدیک کند، اما مورد اصابت طوفان‌های رشید قرار می‌گرفت. بایسون بلاخره در طی اشتباهی (EX DP) که از اویل کینگ رخ داد توانست راند تساوی را بگیرد. اوایل راند سوم بایسون توانست در چند حرکت به رشید آسیب وارد کند، اما وقتی که خودش را در کرنر پیدا کرد دیگر کاری از دستش بر نمی‌آمد. رشید با کامبو گوشه صفحه توانست موقعیت خود را عوض کند و به اصطلاح با Reset کردن کامبو پیروزی را در ست اول از آن خود کند.

Capcom Pro Tour

بایسون عملکردی بسیار قوی نیز در بازی دوم از خود نشان داد، اما وی در تمام کردن بازی به نفع خود با مشکل روبرو شد؛ طوری که در بازی دوم در حالی که هر دو یک راند از بستن بازی فاصله داشتند در انتها رشید پس از فعال کردن وی‌تریگر به هوا پرید و با ضربه شیرجه نتیجه را ۲-۰ به نفع خود کرد. راند اول بازی سوم نیز باز با فشار‌های موفق بایسون آغاز شد، اما اویل کینگ به حریفش اجازه نداد حتی یک راند از او بگیرد و در انتها در حالی که بایسون سعی داشت با گلوله بنفش خود رشید را در گوشه صفحه گیر بیندازد رشید با استفاده از دیوار پشت خود به آن سوی بایسون پرید و بازی را به نفع خود تمام کرد. ویدیو مسابقه این دو بازیکن را در ادامه می‌توانید تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

فینال: اویل کینگ (رشید) و جاستین وانگ (منات)

از آنجا که اویل کینگ (سمت راست) از براکت بازنده‌ها به فینال راه پیدا کرده بود، برای اول شدن در این مسابقات باید در دو سِت سه تایی حریفش را شکست می‌داد. راند اول اویل کینگ توانست با CA بازی را اول پیروز شود. راند دوم منات با حفظ فاصله و روند Zoning خود نه‌تنها موفق شد راند تساوی بلکه اولین ست را نیز پیروز شود.

capcom pro tour

انتهای راند دوم در حالی که منات ضربات Block String را روی رشید پیاده می‌کرد، اویل کینگ در حین حملات منات EX DP را به سمت حریفش روانه کرد و راند اول را پیروز شد. راند دوم در حالی که رشید نوار سلامتی بیشتری نسبت به حریفش در اختیار داشت توانست تقریبا تمام جان منات را بگیرد و تنها پیکسلی از خون او باقی بماند. جاستین پس از برخاستن با همان نوار خود توانست آسیب‌هایی جدی به رشید وارد کند. در انتها جاستین قصد داشت با کریتیکال آرت حریفش را Cheap Out کند، اما گویا محاسبه وی درست نبود و این حرکت سوپر نتوانست رشید را بکشد و اویل کینگ در جواب با ضربات خود نتیجه را به ۱-۱ تغییر داد.

راند اول بازی سوم در حالی که تنها ۳ ثانیه از بازی باقی مانده بود رشید با ضربه شیرجه خود توانست راند را از چنگ حریفش دربیاورد. فشار‌های V-Trigger منات در گوشه سمت راست صفحه به رشید اجازه هیچ کاری را نداد و جاستین وانگ توانست به آسانی راند تساوی را از آن خود کند. اویل کینگ در راند فینال در همان نقطه‌ای که گیر افتاده بود این بار منات را به دام انداخت و حال خودش با فشار‌های طوفانی خود توانست منات را گیج کند و یک امتیاز از حریفش، یعنی با نتیجه ۲-۱ پیش بیفتد.

capcom pro tour

در بازی چهارم جاستین توانست کنترل بازی را در دست خود بگیرد و روند را بری حریفش دشوار کند. راند اول رشید از هر راهی برای نزدیک شدن به منات استفاده کرد، اما باز موفق نشد که بتواند جاستین را شکست دهد. جاستین بازی چهارم را در دو راند ممتد از حریفش گرفت و بازی به سِت فینال کشانده شد. راند اول در حالی که ۵ ثانیه از بازی باقی مانده بود، اویل کینگ راند را با شلیک EX طوفان به نفع خودش پایان داد. فوتسی‌های بین هر دو در راند دوم بیشتر و بیشتر شد تا اینکه منات با یک پرش آسیبی جدی به رشید وارد کرد و از همین فشار‌ها توانست راند تساوی را بگیرد. راند فینال بود و جاستین تنها یک راند از پیروزی در مسابقات دریم‌هک فاصله داشت و در آن سو اویل کینگ هم یک راند برای صفر کردن براکت نیاز داشت. در حالی که منات نوار سلامتی کاملی در اختیار داشت به راحتی توانست با فشار‌های زونینگ خود اویل کینگ را شکست دهد.

capcom pro tour

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Dreamhack Austin 2018 از این قرار شد:

مقام بازیکنکاراکترامتیاز
۱جاستین وانگ از تیم اکو فاکسمنات۱۵۰
۲اویل کینگ از تیم UYUرشید و فالک۷۰
۳ترنسچان لی۴۰
۴توی از تیم GGEAبایسون۲۰
۵پانک از تیم اکو فاکسکارین و کَمی۱۰
۵جانابیگیل۱۰
۷بریک از تیم فناتیکزانگیف۱
۷آلکس مایرز از تیم تمپوکَمی۱

مسابقات Street Fighter V رویداد Dreamhack Austin 2018 از کانال رسمی همین رویداد در توییچ پخش شده است و برای تماشا کردن تمامی مسابقات می‌توانید از طریق لینک پایین به آن مراجعه کنید.

کانال پخش مسابقات از توییچ

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات دریم‌هک آستین 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

کپکام پرو تور

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است. همانطور که می‌بینید Xian جایگاه خود را به جاستین وانگ داده است و خودش به مقام دهم نقل مکان کرده است که همین موضوع به حذف شدن نام Nemo از این ۱۰ بازیکن برتر کپکام پرو تور منجر شده است.

کپکام پرو تور

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده