// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

صدرنشینی بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery در بخش بازی های رایگان اپ استور

موسسه Sensor Tower اعلام کرد که بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery در طی ۲۴ ساعت اول انتشار، جایگاه اول بخش بازی‌های رایگان اپ استور را به خود اختصاص داده است.

اواخر آذرماه سال گذشته کمپانی برادران وارنر و استودیو Jam City از بازی موبایل جدیدی با محوریت مجموعه هری پاتر با عنوان بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery رونمایی کردند. نهایتا این بازی نقش آفرینی روز چهار‌شنبه هفته گذشته در دسترس کاربران پلتفرم‌های اندروید و iOS قرار گرفت تا علاقه‌مندان به جهان Harry Potter باری دیگر فرصت غرق شدن در آن را به دست آورند. حال براساس جدید‌ترین اخبار بازی موبایل، موسسه Sensor Tower اعلام کرده است که بازی مذکور در حالی که یک روز از عرضه آن می‌گذرد، رتبه اول بخش بازی‌های رایگان و جایگاه دهم پر‌در‌آمد‌ترین بازی‌های فروشگاه App Store را به دست آورده است.

در بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery می‌توانید شخصیت خود را بسازید و به عنوان یک دانش‌آموز جدید به هاگوارتز، مدرسه سحر و جادوی دنیای هری پاتر وارد شوید. همانطور که از نام این بازی مشخص است، وظیفه دارید که راز پشت ناپدید شدن برادر بزرگ‌تان را کشف کنید و در عین حال در کلاس‌ها شرکت کنید، جادو‌های مختلف را انجام دهید و با دیگر دانش‌آموزان تعامل داشته باشید.

مجموعه رمان‌های فانتزی هری پاتر نوشته جی کی رولینگ در بین اقشار مختلف جامعه طرفدار‌های پرو‌پا‌قرص بسیاری دارد و اقتباس‌های متعدد آن از جمله هشت فیلم سینمایی با استقبال بالای مخاطبین (مجموعا ۷.۷ میلیارد دلار فروش جهانی) مواجه شده‌اند. در نتیجه موفقیت بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery به عنوان جدید‌ترین تجربه مجموعه هری پاتر در حوزه بازی‌های ویدیویی چندان دور از انتظار نیست؛ زیرا بیش از دو میلیون نفر پیش از عرضه بازی، برای تجربه آن ثبت نام کرده بودند. موسسه سنسور تاور گزارش داده است که در طی سه سال اخیر بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery اولین محصول استودیو Jam City است که در بین ۱۰ بازی پر‌در‌آمد اپ استور قرار گرفته است. رندی نلسون، از مدیران این موسسه در گزارش خود چنین آورده است:

استودیو Jam City تا‌کنون بازی‌های موبایل تحت لیسانس موفقی را عرضه کرده است که دو بازی اقتباسی از مجموعه Family Guy با سابقه قرار گرفتن در بین ۱۰ بازی برتر آیفون را شامل می‌شود، اما بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery موفق‌ترین محصولی است که تا‌کنون از این استودیو دیده‌ایم. این اولین باری است که یکی از بازی‌های استودیو Jam City به رتبه اول اپ استور آمریکا می‌رسد و برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، یکی از IPهای تحت لیسانس این استودیو در جدول ۱۰ بازی پر‌در‌آمد آیفون در ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد. تمام این دستاورد‌ها در حالی است که تنها ۲۴ ساعت از عرضه بازی مذکور می‌گذرد.

بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery به صورت رایگان قابل دریافت و تجربه است و تمام در‌آمد آن از طریق پرداخت درون برنامه‌ای به دست آمده است. پیش از این نیز کمپانی Epic Games (اپیک گیمز) با استفاده از روش مشابه در بازی Fortnite: Battle Royale موفق به کسب بیش از ۲۵ میلیون در‌آمد از پلتفرم موبایل شده است. حضور در بین پر‌در‌آمد‌ترین بازی‌های اپ استور بدان معنا است که استودیو Jam City استراتژی تجاری درستی را انتخاب کرده است. رندی نلسون در این رابطه چنین گفته است:

بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery از روش سنتی اتخاذ شده در بازی‌های رایگان پلتفرم موبایل استفاده کرده است: بازیکنان در ازای ارز درون بازی که با استفاده از پول واقعی خریداری شده، انرژی به دست می‌آورند که برای پیشرفت سریع‌تر در بازی کاربرد دارد. بدون شک بخش اعظم بازیکنان اولیه این بازی طرفداران سر‌سخت هری پاتر و خریداران پر‌و‌پا‌قرص محصولات مرتبط با آثار رولینگ هستند که مایل به صرف هزینه برای تجربه تمامی بخش‌های بازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

استودیو Jam City تنها فعال حوزه بازی‌های ویدیویی نیست که قصد دارد علاقه‌مندان به مجموعه هری پاتر را جذب کند. پیش از این استودیو Niantic Labs (نیانتیک لبز)، سازنده بازی Pokémon Go، از ساخت یک بازی واقعیت افزوده با محوریت دنیای جادوگری خبر داده بود.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده