نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

روند ساخت نسخه بازسازی بازی System Shock به حالت اولیه‌ برگشت

بعد از یک وقفه نسبتا طولانی، روند ساخت بازی System Shock به حالت عادی‌اش برگشت و تاریخ انتشار احتمالی آن مشخص شد. با زومجی همراه باشید.

استودیو Nightdive Studios برنامه‌هایش را برای آینده‌ی بازسازی بازی System Shock، که بعد از وقفه‌ای که در مراحل ساختش به وجود آمد دوباره به مرحله تولید برگشته است، اعلام کرد. شرکت Nightdive پروژه System Shock را با یک کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. این استودیو قرار بود در خلال پروژه سیستم شاک، این بازی ترسناک و علمی‌ تخیلی را ریمستر کند. هر چه فرآیند کیک‌استارت بازی پیش می‌رفت، برنامه‌های کمپانی Nightdive به طور فزاینده‌ای بلندپروازانه می‌شد و در پایان، پروژه «ریمستر» کردن بازی سیستم شاک به پروژه «بازسازی» آن تبدیل شد. درنهایت وقتی که بازی از لحاظ مالی به یک مرحله خوب رسید و کیک‌استارتش نتیجه داد، سازندگان بازی را وارد مرحله «بازبینی مجدد» کردند و با توجه به تامین بودن این استودیو از نظر مالی، پروژه ادامه پیدا کرد.

System Shock

در آخرین اخباری که از کیک‌استارت این بازی منتشر شده است، استِفِن کیک مشخص کرد که با گذر زمان و بیشتر وقت گذاشتن روی فرآیند کیک‌استارت، استدیو توانسته است آن نسخه ابتدایی که به هواداران نشان داده بود  آماده کند و به آن کیفیت مورد نظر رسیده است. استفن کیک در این‌باره گفت:

اکثریت قریب به اتفاق شما موافق هستید که ما درحال انجام کاری درست هستیم و آنچه که شما می‌خواهید یک نسخه از بازی سیستم شاک است که به بازی اصلی شباهت زیادی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است؛ چیزی بهتر و از لحاظ شباهت به نسخه اصلی، شبیه‌تر از «بازبینی‌ای» که ما داشتیم روی آن کار می‌کردیم. در پایان، ما تصمیماتی بسیار سخت گرفتیم. از جمله خداحافظی با یک سری از توسعه‌دهندگانی که در خبرهای قبلی آن‌ها را به شما معرفی کرده بودیم. آنچه که باقی‌ مانده، یک تیم متمرکز است که توسعه‌دهندگان دموی این بازی که با موتورگرافیکی یونیتی ساخته شده بود هم شامل می‌شوند.

دمویی که از این بازی با موتورگرافیکی یونیتی ساخته شد، بخشی از فرآیند اصلی کیک‌استارت برای این بازی بود و از لحاظ فنی و علت رفتن پروژه به مرحله بازبینی را توجیه می‌کرد؛ با این حال، سازندگان تصمیم گرفتند بازی را با موتور گرافیکی Unreal Engine بسازند و فرآیند تعویض موتور گرافیکی بازی، در روند ساخت و توسعه‌اش تاخیر ایجاد کرد. از نظر استودیو سازنده بازی، آن‌ها برای اینکه مطمئن شوند بازی از نظر بصری، تصاویری با کیفیت و با ثبات ارائه می‌کند، موتور گرافیکی‌اش را تغییر دادند.

با توجه به تغییراتی که در روند ساخت بازسازی بازی سیستم شاک به وجود آمد، سازندگان بازی به حامیانشان اطمینان دادند که تغییر موتور گرافیکی، به منزله شروع مراحل ساخت سیستم‌شاک از ابتدا نیست. شرکت Nightdive در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) در باب این موضوع، یک اعلامیه منتشر کرد و اینگونه توضیح داد:

ما توانستیم پیشرفتی که با موتور گرافیکی قبلی داشتیم به این موتور گرافیکی جدید انتقال بدهیم و از آن دوباره استفاده کنیم و درحال حاضر، پیشرفتی قابل توجه در زمانی بسیار کوتاه داشته‌ایم. تیم‌ ما پیش‌بینی می‌کند که هواداران سرسخت این بازی از ماه سپتامبر (شهریور-مهر)، قادر خواهند بود بازسازی سیستم‌شاک را «از ابتدا تا انتها» تجربه کنند چون بازی کاملا آماده است (به جز بخش هنری‌).

System Shock

شرکت Nightdive همراه با آخرین اخبار این بازی، چند عکس و یک قطعه موسیقی از آن منتشر کرد؛ این شرکت همچنین اعلام کرد قرار است به صورت موازی با روند ساخت و توسعه بازی، به شکلی از پیش برنامه‌ریزی شده در شبکه توییچ از این بازی، ویدئو استریم کند. لری کوپرمن، مدیریت بخش کسب و کار استودیو Nightdive، در ماه فروردین اعلام کرد که انتظار می‌رود این استودیو، نسخه بازسازی شده بازی سیستم‌شاک را در «سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰»، دقیقا دو سال دیرتر از زمانی که انتشار بازی پیش‌بینی می‌شد، منتشر کند.

بازی سیستم‌شاک برای پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4، ویندوز و مک، به گفته سازندگان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده