نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳

بازی Chasm یک مترویدوانیای جذاب است که تابستان عرضه می‌شود

بازی مستقل Chasm که ترکیبی از سبک‌های سکوبازی، ماجراجویی و نقش آفرینی را ارائه می‌کند و به وسیله یک تیم کوچک به نام Bit Kid ساخته شده، تابستان امسال عرضه می‌شود.

بازی Chasm ابتدا در سال ۲۰۱۳ در کیک‌استار معرفی شد و توانست پس از مدت کوتاهی ۲۰۰ هزار دلار بودجه جمع‌آوری کند. حالا سازندگان Chasm می‌گویند که این بازی در تابستان سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود. آنها همچنین اعلام کردند که بازی‌شان علاوه بر پی سی و پلی استیشن 4، روی کنسول دستی پلی استیشن ویتا نیز عرضه خواهد شد. اما خبر خوشحال کننده‌تر آن است که Chasm از ویژگی کراس-بای (Cross-Buy) پشتیبانی می‌کند؛ یعنی اگر نسخه پلی‌استیشن 4 بازی را خریداری کنید، به نسخه ویتا نیز به‌طور رایگان دسترسی خواهید داشت.

دانلود ویدیو از آپارات

Chasm یک بازی در سبک مترویدوانیا (تلفیقی از بازی‌های قدیمی متروید و کسلوانیا) با ویژگی‌های اکشن و ماجراجویی است که تمام مراحل آن به صورت دستی طراحی شده‌اند، اما به صورت تصادفی پشت سر هم قرار می‌گیرند و به همین علت هر بازیکن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد در Chasm داشته باشد. دالتین، قهرمان شجاع بازی، باید درون محیط‌های متنوع که از گرافیک پیکسلی چشم‌نوازی هم بهره می‌برند، سلاح‌ها و آیتم‌های جدید را جستجو کند و به مبارزه با موجودات اهریمنی بپردازد. دالتین باید مراقب تله‌هایی که سر راهش قرار دارند نیز باشد و در حالی که به عمق معادن تاریک و مخوف نفوذ می‌کند، باید دهکده‌ای کوچک به اسم کارتاس را نیز نجات دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

این اطلاعات را جیمز پتروزی، موسس استودیوی بیت کید (Bit Kid)، سازنده Chasm در وبسایت پلی‌استیشن منتشر کرد. او درباره طولانی شدن مدت ساخت بازی توضیح داد که یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که اعضای تیم سازنده با آن روبه‌رو شدند، تکمیل ویژگی مراحل تصادفی بود. پتروزی گفت:

در دموی اولیه‌ای که ساختیم، مراحل بازی با آدامس و چسب به هم متصل شده بودند. ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که تمام بازیکنان Chasm، نقشه اختصاصی خودشان را داشته باشند که منحصر به خودشان باشد. ما همچنین می‌خواستیم مطمئن شویم که تمام این نقشه‌ها دارای نظم مناسب و گیم‌پلی و چالش‌های متنوع باشند. من فکر می‌کنم که ما در این امر موفق شدیم.

پتروزی همچنین یکی دیگر از دلایل طول کشیدن زمان توسعه این بازی را حجم بالای محتویات آن اعلام کرد. وی گفت:

نسخه دموی بازی تعداد کمی دشمن و مرحله را در دنیای اول بازی ارائه می‌داد، ولی Chasm در حال حاضر شش دنیای بزرگ با تعداد زیادی دشمن، غول‌، معما و چالش‌های سکوبازی دارد.

طبق اعلام دن ادلمن، کسی که جنبه تجاری بازی ‌Axiom Verge را مدیریت می‌کرد و همین مسئولیت را در بازی Chasm هم بر عهده دارد، عرضه این بازی برای پلی‌استیشن ویتا تصمیمی بود که بر اساس آمار فروش بالای Axiom Verge اتخاذ شد. پتروزی هم تاکید کرد که عملکرد تجاری خوب Axiom Verge باعث شد تا استودیوی بیت کید، Chasm را برای ویتا هم عرضه کند و حتی قابلیت کراس-بای را بین این کنسول دستی و پلی‌استیشن 4 برقرار سازد.

Chasm


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده