نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

Ni No Kuni II پرفروش ترین بازی دیجیتالی پلی‌ استیشن 4 در ژاپن شد

بازی جدید Ni No Kuni II: Revenant Kingdom توانست با پشت سر گذاشتن Valkyria Chronicles 4، در صدر جدول فروش دیجیتالی کنسول پلی‌ استیشن 4 در کشور ژاپن قرار بگیرد.

بازیکن‌های ژاپنی در هفته گذشته شاهد دوئل دو نقش آفرینی بزرگ برای تصاحب عنوان پرفروش‌ترین بازی فروشگاه پلی استیشن بودند؛ Ni No Kuni II و Valkyria Chronicles 4 هر دو از بهترین نقش‌آفرینی‌های ژاپنی هستند که به تازگی عرضه شده‌اند، اما بر اساس آمار منتشر شده، Ni No Kuni 2 به لحاظ فروش، بهتر از رقیبش ظاهر شده و در بین بازیکن‌ها محبوب‌تر بوده است.

شرکت سونی به تازگی آمار فروش بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 در فروشگاه پلی‌استیشن ژاپن را برای هفته منتهی به ۲۵ مارس (۵ فروردین) منتشر کرده که در ادامه می‌توانید ۲۰ بازی پرفروش‌ این فروشگاه آنلاین را مشاهده کنید. متاسفانه درباره مقدار فروش هر بازی اطلاعی در دست نیست.

همانطور که در فهرست بالا مشاهده می‌کنید، Ni No Kuni II توانسته است در میزان فروش دیجیتالی، بازی Valkyria Chronicles 4 را پشت سر بگذارد، اما طبق آماری که موسسه مدیا کریت به‌تازگی منتشر کرده، قسمت چهارم مجموعه Valkyria Chronicles در خرده‌فروشی‌ها بیشتر از Ni No Kuni II فروخته است. البته هر دوی این بازی‌ها به لحاظ فروش فیزیکی بعد از بازی Kirby Star Allies قرار می‌گیرند.

یکی از نکات جالب فهرست بالا قرار گرفتن بازی Attack on Titan 2 در نیمه دوم لیست است؛ در حالی که این بازی در هفته گذشته در جایگاه اول دیده می‌شد. چنین سقوطی در بخش فروش دیجیتالی یک بازی واقعا کم‌سابقه است. در فروش‌های فیزیکی که از طریق خرده‌فروشی‌ها انجام می‌شود، کاهش یکباره میزان فروش به دلیل محدود بودن نسخه‌های ارسال‌شده به فروشگاه‌ها امری طبیعی است، اما چون در بخش دیجیتالی محدودیتی در عرضه بازی وجود ندارد، افت شدید Attack on Titan 2 تامل‌برانگیز است.

بازی‌های Undertale و Battlefield 1 Revolution به لطف تخفیف‌هایی که در قیمت‌شان اعمال شده، این هفته در رده‌های سوم و چهارم جدول حضور دارند و Monster Hunter World پس از گذشت بیشتر از دو ماه از تاریخ عرضه‌اش، همچنان با اقتدار در بین پنج بازی اول فهرست دیده می‌شود.

بازی Ni no Kuni II در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۸ (۳ فروردین ۹۷) برای PS4 و پی سی منتشر شد. این بازی که دنباله بازی سال ۲۰۱۱ کنسول پلی استیشن 3 با نام Ni no Kuni: Wrath of the White Witch است، نمرات خوبی از منتقدان دریافت کرد. صادق تواضعی، منتقد زومجی نیز در بررسی خود از این بازی نمره ۸.۵ از ۱۰ را برایش در نظر گرفت. تواضعی در نقدش به داستان و محتوای غنی بازی، گرافیک هنری فوق‌العاده و موسیقی شنیدنی آن اشاره کرد، اما شخصیت‌پردازی نامناسب برخی از شخصیت‌ها، نامتعادل بودن درجه سختی در مراحل فرعی و هوش مصنوعی نامناسب هم‌تیمی‌ها در هنگام مواجهه با بعضی از مینی‌باس‌ها را جزو ایرادات بازی برشمرد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده