// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۵

بررسی بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom اولین انحصاری سونی در فصل بهار است که توانسته نظرات منتقدان را به خود جلب کند.

این روزها کمتر شخصی را پیدا می‌کنید که نام بازی Ni no Kuni را شنیده باشد؛ اثری که اولین نسخه آن در سال ۲۰۱۳ به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 3 روانه بازار شد و حال تنها چند روز به انتشار دومین و جدیدترین نسخه از سری Ni no Kuni با نام Ni no Kuni II: Revenant Kingdom زمان باقی‌مانده است. داستان بازی Revenant Kingdom بسیار جالب و بامزه‌تر از نسخه پیشین است و با این حال، تیم سازنده سعی کرده اثری را خلق کند که مخاطب همه‌جوره درگیرش شود. داستان بازی صدها سال پس از وقایع Wrath of the White Witch اتفاق می‌افتد و حال، قبیله موش‌ها کودتا کرده و هدایت کل پادشاهی و سرزمین Ding Dong Dell را به‌دست گرفته است. شما در نقش پسری به اسم پتی‌وسیکر تیلدروم، شاه سرزمین گربه‌ها هستید که می‌بایست پادشاهی خود را پس بگیرد و او برای این کار با دوستان‌اش وارد ماجراجویی بزرگی می‌شود. بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom اثری نقش آفرینی و جهان باز است که دوربین آن به صورت سوم شخص است و شما در جریان یک سناریوی خطی و مشخص، باید مراحلی را که برای‌تان تدارک دیده شده انجام دهید تا داستان بازی پیش برود.

جدای از مراحل اصلی، می‌توانید به‌صورت آزادانه در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید و به سیاه‌چال‌ها و سایر مناطق خطرناک پا بگذارید و آن‌ها را پاکسازی کنید. یکی از نکات جالب بازی، طراحی شخصیت‌ها و فضاسازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom است که شباهت بسیاری به آثار هایائو میازاکی، انیمه ساز مشهور ژاپنی، دارد. سیستم مبارزات بازی نیز شاید در نگاه اول همانند آثار نقش‌آفرینی‌ای باشد که از سیستم مبارزات نوبتی استفاده می‌کنند، اما Ni no Kuni II: Revenant Kingdom به هیچ‌وجه دارای مبارزات نوبتی نیست و با مشاهده دشمنان، شما وارد میدان نبرد می‌شوید و آزادانه می‌توانید به دشمنان حمله کنید و به هم‌تیمی‌های خود دستور دهید. برای از بین بردن دشمنان نیز می‌توانید از Melee Attackها، جادو و قابلیتی به نام Higgledies استفاده کنید.

حال بازی توسط وبسایت‌های معتبر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و توانسته نظرات منتقدان را تا حد زیادی به خود جلب کند که در ادامه نگاهی به بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom و توضیحات منتخب وبسایت‌ها خواهیم انداخت.

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

گاردین: ۱۰۰ از ۱۰۰

تصاویر و جلوه‌های بصری بازی به شکلی است که در میان بهترین‌ها قرار گرفته و به ما نشان می‌دهد که در عصر رزولوشن 4K، چگونه می‌توان اثری با تصاویر خارق‌العاده خلق کرد. بعضی از مخاطبان طاقت صبر کردن و تجربه این اثر زیبا را ندارند و با این‌حال، باید بگویم که Ni no Kuni II: Revenant Kingdom حدودا برای ۵۰ ساعت شما را سرگرم خواهد کرد؛ البته این رقم با توجه به نوع بازی شما می‌تواند متفاوت باشد. در زمانی که بازی‌های ویدیویی را متهم به خشونت می‌کنند، بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom یک اثر مثال‌زدنی مناسب است تا این گفته را نقض کنیم.

دوال‌شاکرز: ۱۰۰ از ۱۰۰

من هر لحظه از بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom را دوست دارم و به‌سادگی می‌توانم این بازی را به تمامی کاربران سبک نقش‌آفرینی (تازه‌واردها و قدیمی‌های این سبک) پیشنهاد کنم. استودیو سازنده به خوبی کار خود را انجام داده و من دوست دارم از آن‌ها بابت ساخت این بازی تشکر کنم.

گیمزرادار+: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom همانند نور خورشیدی است که وارد پوست و رگ‌های شما می‌شود. تقویم خود را خالی بگذارید؛ زیرا در زمان مورد نظر، استودیو Level-5 قصد دارد از طریق هیولاها، جادوها و سیستم مدیریت سرزمین بازی خود، حسابی شما را سرگرم کند.

گیم‌اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

ایجاد پادشاهی‌تان با وجود ضعیف پیش رفتن داستان، رضایت‌بخش و درگیر کننده است. پاداش‌های بازی به شکلی است که شما را وسوسه می‌کند تا مدام مراحل فرعی را انجام داده و کارهای مختلفی نظیر نجات هم‌پیمان‌های‌تان برای دریافت پاداش‌های بیشتر را انجام دهید. در این میان، مبارزات بازی می‌توانستند شدیدتر باشند و استفاده از المان‌ها، بهتر از چیزی که الان است صورت بگیرد، اما همانند هر پادشاهی دیگری، برپایی یک سرزمین جدید برپایه رفتار فردی نیست و لذت تجربه کار گروهی و برپایی یک پادشاهی جدید در این بازی، بیشتر از معایب‌اش است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

این بازی سرشار از مبارزات نفس‌گیر و لحظات خاطره انگیزی است که اصلا توقع‌شان را ندارید و شما را تحت تاثیر دستاوردهایی که به‌دست آورده‌اید، قرار می‌دهد. اگر نسخه اول را به هر دلیلی از دست داده‌اید، نگذارید این اتفاق برای نسخه دوم نیز رخ دهد.

آی‌جی‌ان: ۷۸ از ۱۰۰

بازی Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom به‌واسطه مبارزات سریع و سیستم ساخت و ساز سرزمین‌تان و قرارگیری این موارد در کنار المان‌های نقش‌آفرینی‌های قدیمی، سعی کرده خود را از نسخه پیشین متمایز کند. در این میان باعث تاسف است که شاهد شخصیت‌های دوست‌داشتنی بسیاری هستیم، اما وجود آن‌ها و داستان‌سرایی‌شان در میان سیستم دیالوگ محور بازی گم شده است. با این حال Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom اثری است که شما را بیش از ۴۰ ساعت سرگرم خواهد کرد و قطعا ارزش تجربه را دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده