// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

اپیک گیمز: کراس پلی اجتناب ناپذیر است

به تازگی مدیر عامل Epic Games، استودیوی سازنده بازی Fortnite، اعلام کرده است که کراس‌پلی و انجام بازی بین کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

می‌توان گفت که کراس پلی (Cross-Play) بین کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از لحاظ فنی امکان‌پذیر است، اما سیاست‌های دو کمپانی سونی و مایکروسافت باعث شده که تاکنون چنین اتفاقی رخ ندهد. طبق گفته‌های تیم سویینی، مدیر عامل اپیک گیمز (سازنده بازی Fortnite)، این موضوع که بازیکنان بتوانند در سیستم‌های مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند یک رخداد خوشایند برای صنعت گیم است و می‌توان گفت که این روند یک امر اجتناب‌ناپذیر است که در نهایت اتفاق خواهد افتاد. سویینی به تازگی در کنفرانس Game Developers نیز اعلام کرده بود که همبازی شدن کاربران ایکس‌باکس و پلی‌استیشن گام منطقی بعدی است.

سویینی نقطه نظرات خود را با اشاره کردن به قانون Metcalfe بیان کرد. می‌توان گفت که این قانون در اصل یک ایده است که طی آن ارزش یک تجربه‌ مربوط به چند نفر می‌تواند به اشتراک گذاشته شود و برای همه‌ی آن‌ها قابل ارتباط و در دسترس باشد.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده در سایت Gl.biz او گفته است:

من فکر می‌کنم که این موضوع اجتناب‌ناپذیر است. بازی‌ها به مرور همانند فیس‌بوک و توییتر تبدیل به تجربه‌های اجتماعی خواهند شد و این تجربیات زمانی واقعا ملموس می‌شوند که بازیکنان بتوانند با تمام دوستان خود در کنسول‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.

سویینی همچنین ادامه داد که اگر کمپانی سونی و مایکروسافت اجازه‌ی توسعه‌ی Cross Play را ندهند، باعث خواهند شد که خطر بر هم خوردن گرو‌ه‌های اجتماعی دنیای واقعی بالا برود که این امر می‌تواند برای کسب و کار آن‌ها بد باشد.

وی گفت:

برای سونی و مایکروسافت ضروری خواهد بود که اجازه دهند کاربرانشان به تمام دوستان و مشتریان دیگر در دنیای واقعی دسترسی و با آن‌ها ارتباط داشته باشند؛ در غیر این صورت آن‌ها گروه‌های اجتماعی واقعی را از یکدیگر جدا خواهند کرد؛ مانند کودکانی که در یک مدرسه با یکدیگر دوست هستند. شما چگونه انتظار دارید که این پلتفرم‌ها بتوانند باعث ایجاد جدایی و تقسیم بازیکنان به دو گروه جداگانه شوند و اجازه ندهند آن‌ها با یکدیگر بازی کنند؟ خیر، زمان آن رسیده که ما با یکدیگر متحد شویم و موانع باقی‌مانده را از بین ببریم.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی گفته‌های سویینی در GDC امسال می‌توانید به سایت Gl.biz مراجعه فرمایید.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ (شهریور-مهر) کمپانی Epic Games توانایی بازی کردن بین کنسول‌های PS4 و Xbox One را از طریق آپدیت Save The World برای بازی Fortnite فعال‌سازی کرد. هرچند که این قابلیت سریعا پس از مدت کوتاهی غیر فعال شد و به یک خطا در سیستم ارجاع داده شد، اما می‌توان دید که این‌چنین مزیتی توانایی به انجام رسیدن را دارد و به نظر می‌رسد تنها مشکل در این میان سیاست‌های پیش گرفته‌شده از سوی شرکت‌ها است.

اخیرا فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس گفت که تمایل دارد پشتیبانی از کراس‌پلی بین کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، همانند آنچه موقتا در بازی Fortnite انجام شد، در دیگر بازی‌ها رخ دهد.

Crossplay

کمپانی مایکروسافت در سال‌های اخیر روی خوشی به پشتیبانی از کراس‌پلی نشان داده است. Rocket League یکی از بازی‌هایی است که توسط کنسول‌های ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی قابل اجرا است و بازی Minecraft (که هم‌اکنون مایکروسافت مالکیت آن را بر عهده دارد) یکی دیگر از بازی‌هایی است که برای میزبانی از کراس‌پلی بین ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آماده است. تمامی این موارد در حالی است که کمپانی سونی تاکنون هیچ تمایلی به پشتیبانی کراس‌پلی در کنسول‌ها نشان نداده است.


منبع gamespot.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده