// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

ترامپ: فیلم و بازی های خشونت آمیز در حال شکل دادن به ذهن جوانان است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در طی جلسه‌ای با موضوع تیراندازی‌های اخیر در مدارس، مدعی شد که فیلم‌ها و بازی‌های خشن باعث این‌گونه اتفاقات شده است.

یکی از مشکلاتی که کشور آمریکا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، آزاد بودن استفاده از اسلحه است. همین موضوع باعث کشته شدن بسیاری از مردم آمریکا شده است. به خاطر تیراندازی اخیر در دبیرستان مارجوری استون‌من داگلاس واقع در شهر پارکلند ایالت فلوریدا، که باعث کشته شدن ۱۷ نفر شد، جلسه‌ای تحت عنوان «امنیت مدارس» در دولت آمریکا تشکیل شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در این جلسه تاکید کرد که فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز باعث ایجاد افکار خشن در ذهن جوانان شده است.

ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه‌ی CNN گفت:

من هر روز می‌شنوم که مردم می‌گویند میزان خشونت در بازی‌های ویدیویی و پس از آن فیلم‌ها باعث منحرف کردن و شکل دادن به ذهن جوانان ما است. کودکان و جوانان فیلم‌هایی را می‌بینند و بازی‌هایی را بازی می‌کنند که بسیار خشونت‌آمیز است و در آن‌ها کشتن و کشته شدن وجود دارد. شاید بهتر است یک سیستم رده‌بندی برای این موارد ساخته شود.

مورد جالبی که در این بیانیه وجود دارد، اظهار نظر در مورد سیستم رده‌بندی سنی است؛ چرا که به نظر می‌رسد ترامپ از سیستم رده‌بندی فیلم‌ها و بازی‌ها آگاه نیست. در حال حاضر، انجمن هنرهای نمایشی آمریکا (Motion Picture Association of America) یا به اختصار MPAA، وظیفه‌ی دسته‌بندی سنی فیلم‌‌ها را از آبان ۱۳۴۷ (نوامبر ۱۹۶۸) بر عهده دارد. از طرفی دیگر هیئت رتبه‌بندی تفریحات نرم‌افزاری (Entertainment Software Rating Board) یا همان ESRB وظیفه‌ای مشابه با MPAA برای دسته‌بندی بازی‌های ویدیویی دارد. البته این احتمال وجود دارد که منظور ترامپ، تشکیل یک سیستم رده‌بندی دولتی و جایگزین کردن آن با ESRB و MPAA باشد.

همچنین ترامپ در سال ۲۰۱۲ در توییتر نوشته بود:

باید عظمت دادن و خشونت در بازی‌های ویدیویی به طور کامل متوقف شود؛ این کار مردم را به هیولا تبدیل می‌کند!

موضوع تاثیرگذاری بازی‌های ویدیویی همیشه مورد بحث و گفت‌وگو بوده و به همین دلیل همواره تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است. در تعداد زیادی از این تحقیقات ثابت شده که رفتار خشونت‌آمیز هیچ وابستگی و ارتباطی به بازی کردن بازی‌های ویدیویی ندارد. یکی از این تحقیقات، مطالعه کردن ۱۱ هزار کودک در بریتانیا در مدت زمان طولانی ۱۰ سال بود که در نتیجه‌ی آن مشخص شد که بازی‌های ویدیویی تاثیری در رفتار کودکان و جوانان ایجاد نمی‌کند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده