// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

سرویس Mixer مایکروسافت اجازه خرید مستقیم بازی از استریمرها را خواهد داد

مایکروسافت قصد دارد تا قابلیت جدید خرید مستقیم بازی از استریمرها را به Mixer اضافه کند. سال گذشته شبکه‌ی Twitch چنین قابلیتی را در دسترس کاربران خود قرار داده بود.

Mixer یک شبکه‌ی اجتماعی مخصوص گیمرها است که پیش‌تر با نام Beam شناخته می‌شد. حالا از زمانی که مایکروسافت کنترل Mixer را بر عهده دارد، همواره در تلاش است تا در رقابت با Twitch سربلند بیرون بیاید. به همین دلیل حالا قابلیت جدیدی به میکسر اضافه می‌شود تا به گیمرها اجازه‌ی خرید مستقیم بازی در حال استریم را بدهد. این ویژگی شبیه به کاری است که شبکه‌ی توییچ سال پیش انجام داده است.

عملکرد این ویژگی به این صورت است که فرد استریم‌کننده‌ی بازی، این قابلیت را در حساب کاربری خود فعال می‌کند و گیمرهایی که مشغول تماشا هستند می‌توانند مستقیما و بدون ترک کردن استریم، بازی را خریداری کنند. طبق صحبت‌های انجام‌شده، سهمی ۵ درصدی از فروش بازی به فرد استریم‌کننده تعلق می‌گیرد. البته این ویژگی در ابتدای شروع به کار این پروژه در Mixer بوده و احتمال تغییر کردن دارد.

mixer-stream-sale / میکسر

همچنین همکاران Mixer می‌توانند از چند روز آینده شروع به فروش بازی‌ها و بسته‌های الحاقی کنند و این قابلیت برای استریمرها تا چند ماه دیگر فراهم می‌شود. برای استریمرها امکان انتخاب نوع محصول برای فروش هم وجود خواهد داشت که می‌توانند بین نسخه‌ی معمولی بازی، نسخه‌ای خاص یا بسته‌ی الحاقی، یکی را انتخاب کنند.

خرید از طریق Mixer به طور مستقیم است و شما دیگر نیاز به وارد کردن کد فعال‌سازی بازی نخواهید داشت. شما می‌توانید بازی را برای ایکس باکس وان یا کامپیوتر خریداری کنید. این ویژگی شامل تمام بازی‌های فروشگاه مایکروسافت هم می‌شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده