Bandai Namco روی ساخت بازیهای جدید سرمایه گذاری می کند
اخیرا متوجه شدهایم که کمپانی Bandai Namco، ناشر ژاپنی، در حال کار روی یک IP معرفی نشده در سبک شوتر اول شخص ماجراجویی و انحصاری نینتندو سوییچ است. حال در تازهترین اخبار بازی،امروز شرکت Bandai Namco از برنامه تجاری خود برای آینده با نام «تغییراتی برای آینده؛ قدرت دادن، حرکت و سرعت بخشیدن به تکامل» پرده برداری کرد. این طرح شامل تغییرات گسترده در سطح سازماندهی کسب و کار و اهداف شرکت است که طی سه سال آینده اجرا خواهند شد.
هدف اصلی این است که استراتژی IP محور سابق این شرکت را در جهت هر چه توانمند کردن IPهای این شرکت تقویت کند تا بتوانند «بهترین محصولات را در بهترین زمان ممکن» در بازار ارائه کنند. علاوه بر آن، این شرکت قصد دارد تا سطح نفوذ خود را در بازارهای جهانی گسترش دهد و میزان پیشرفت خود را در مناطقی که پتانسیل بالایی برای گسترش دارند، افزایش دهد. از ابتدای ماه آوریل سال ۲۰۱۸، واحدهایی که توسط شرکتهای تابع این ناشر ایجاد شده بودند از SBU (واحد های تجاری استراتژیک) به سادگی «واحدها» تغییر نام خواهند داد و تعداد آن ها از ۵ به ۳ تقسیم خواهد شد. بخش شبکه سرگرمی SBU ( که شامل بازیهای ویدیویی نیز میشود ) نیز به واحد شبکه سرگرمی تقسیم میشود که همچنان وظیفه نظارت و مراقبت از بازیهای ویدیوییای را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این، بخش دیگری نیز با نام Real Entertainment Unit وظیفه تامین و مراقبت از محتواهای مانند VR Zone را که در توکیو قرار دارد، خواهد داشت. اما نکته جالب در مورد برنامه تجاری این است که واحد IP Creation Unit از بخشهای تولیدات Visual و Music Production SBU جدا خواهد شد و تمرکز خاصی روی ساخت IPهای کاملا جدید خواهد داشت.
واحد IP Creation Unit با سایر بخشهای تجاری حاضر در این ناشر همکاری خواهد کرد. همچنین این شرکت به شدتدرافزایشتولیدوتکنولوژیهایتولیدیخودسرمایهگذاریمیکند و همکاری خود را با شرکای خارجی که می توانند قابلیتها و تکنولوژیهای سطح بالا را فراهم آورند، تقویت خواهد کرد. شرکت باندای نامکو همچنین سرمایه گذاری عظیمی روی ایجاد IPهای جدید خواهد کرد. در همین راستا، بیش از ۲۵ میلیون یِن نیز در طی ۳ سال آینده برای خلق IPهای جدید و همچنین تکنولوژیها و تجارتهایی جدید سرمایه گذاری خواهد شد.
با توجه به استراتژی جدید، شرکتهای مسئول در هر منطقه و شرکتهای تجاری هر واحد، یک طرح کلی «All Bandai Namco» شکل میگیرند. در ژاپن، آنها بالاترین جایگاه در هر بازار را دنبال خواهند کرد، در حالی که برنامه آنها برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا هدف گسترش بازیهای ویدئویی و محتوای شبکه است. این کمپانی سعی دارد با قدرت هر چه تمامتر به طور کامل به بازار چین وارد شود. یکی از تغییرات بزرگ باندای نامکو نیز بازنشستگی مدیرعامل کنونی یعنی شوکو ایشیکاوا است که در ماه ژوئن انجام خواهد شد. اما وی به عنوان مشاور مالی به کار خود در این شرکت ادامه خواهد داد. مدیر این شرکت بعد از آن میتسوآکی تاگویچی خواهد بود.
علاوه بر همه تغییرات، شرکت باندای نامکو نتایج مالی فصلی خود را که تا پایان تاریخ ۳۱ دسامبر خواهد بود اعلام کرده است. همانطور که در جدول زیر مشاهده میکنید، هر دو شرکت آمار و ارقام بسیار مثبتی را ثبت کردهاند است.