نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

شایعه: مایکروسافت به دنبال تصاحب EA و Valve است

طبق شایعه‌ای که توسط یک سری منابع نزدیک به مایکروسافت منتشر شده، این شرکت در پی تصاحب کمپانی‌هایی چون EA و Valve است!

کمپانی مایکروسافت در چند وقت اخیر، فعالیت‌های جالبی در زمینه گیمینگ انجام داده است؛ فعالیت‌هایی چون عرضه ایکس باکس وان ایکس به عنوان قوی‌ترین کنسول ساخته‌شده تا به امروز و همچنین راه‌اندازی سرویس Xbox Game Pass و مخصوصا تایید منتشر شدن بازی‌های انحصاری مایکروسافت از طریق این سرویس در روز اول انتشار که اقدام بسیار جالب و حتی عجیبی است. با این حال امروز شایعه‌ای منتشر شده که در صورت واقعی بودن، می‌تواند یکی از مهم‌ترین اخبار پیرامون بازی‌های ویدیویی در نسل هشتم باشد.

بر اساس این شایعه که توسط منابع نزدیک به مایکروسافت منتشر شده، این شرکت در اندیشه تصاحب کمپانی‌هایی چون الکترونیک آرتز، ولو و PUBG Corp است! این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که مایکروسافت برای رسیدن به این هدف و فراهم کردن زمینه خرید و تصاحب این شرکت‌ها، تغییراتی هم در پست‌های داخلی خودش انجام داده است.

جوست ون درونن، تحلیل‌گر موسسه معتبر سوپردیتا، در واکنش به این شایعه اعلام کرده به عقیده وی، در آینده نزدیک اطلاعات بیش‌تری در این مورد منتشر خواهد شد و با توجه به دوره‌ای از صنعت بازی‌های ویدیویی که در آن قرار داریم، بروز چنین اتفاقی خیلی هم بعید نیست!

مایکروسافت پیش از این هم سابقه خرید کمپانی‌های بازی‌سازی دیگر را داشته و مثلا در سال ۲۰۱۴ شرکت Mojang، سازنده بازی Minecraft را خریداری کرد. با این حال وقتی صحبت از شرکتی به بزرگی الکترونیک آرتز می‌شود که خود یکی از بزرگ‌ترین ناشران در حوزه بازی‌های ویدیویی است، قضیه به همین سادگی هم نخواهد بود. چنین موردی در رابطه با ولو نیز صدق می‌کند که با داشتن پلتفرم استیم قطعا ارزش و قیمت بسیار بالایی خواهد داشت و البته جلب رضایت گیب نیول برای فروش این کمپانی هم کار ساده‌ای نخواهد بود! در این بین شاید PUBG Corp، سازنده بازی PlayerUnknown's Battleground کمی منطقی‌تر به نظر برسد. مخصوصا که این بازی روی ایکس باکس وان با استقبال خوبی هم رو‌به‌رو شده است.

نظر شما در مورد این مساله و امکان خرید شرکت‌هایی چون EA و Valve توسط مایکروسافت چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده