// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

به‌زودی دو بازی از سرویس Xbox Game Pass حذف می‌شوند

کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که به‌زودی دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و WWE 2K16 از سرویس ایکس باکس گیم پس حذف خواهند شد.

کمپانی Microsoft در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۱ خرداد ۱۳۹۶) سرویس جدیدی را در دسترس کاربران کنسول Xbox One قرار داد که عملکردی مشابه شبکه Netflix دارد. این سرویس که با نام سرویس Xbox Game Pass شناخته می‌شود، در ازای خرید اشتراک ماهیانه فرصت تجربه مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های پلتفرم ایکس باکس وان را فراهم می‌کند. بازی‌های موجود در این سرویس ثابت نبوده و به مرور به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. همچنین ممکن است با تصمیم کمپانی مایکروسافت تعدادی از آن‌ها حذف شود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که در پایان ماه ژانویه بازی‌های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و WWE 2K16 از دسترس کاربران سرویس مذکور خارج می‌شوند.

خروج از سرویس ایکس باکس گیم پس بدان معنا است که بازی‌های ذکر شده تنها تا تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) قابل بازی بوده و اگر اعضای این سرویس خواهان ادامه تجربه آن‌ها هستند، لازم است اقدام به خرید این دو بازی کنند. بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آبان) به سرویس Xbox Game Pass اضافه شد. حذف این بازی از سرویس مذکور چندان غیر‌منتظره نبود زیرا در همان روز‌های ابتدایی اضافه شدن، اعلام شد که این بازی تنها سه ماه در این سرویس حضور خواهد داشت. علاوه بر این هفته گذشته از طریق شبکه ایکس باکس لایو پیامی به اعضای سرویس ایکس باکس گیم پس ارسال شد که خبر از حذف بازی‌های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و WWE 2K16 در آخرین روز از ماه ژانویه داده است.

بازی WWE 2K16 از زمان ارائه سرویس ایکس باکس گیم پس برای کاربران سرویس Xbox Live Gold در ماه مه سال گذشته میلادی در این سرویس حضور داشته است. خبر خوشحال کننده برای طرفداران مجموعه WWE 2K این است که هجدهمین بازی این سری یعنی بازی WWE 2K17 در کنار بازی‌های Rime ،Darksiders II: Deathinitive Edition ،NBA 2K17 و Halo Wars 2 ماه آینده به سرویس مذکور اضافه خواهد شد.

اشتراک ماهیانه سرویس Xbox Game Pass هم‌اکنون با پرداخت ۱۰ دلار قابل خرید است. وجه تمایز سرویس مذکور با سرویس Playstation Now این است که در سرویس کمپانی مایکروسافت به جای استریم بازی‌ها، قادر به دانلود و تجربه آن‌ها به صورت افلاین هستید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده