آهنگساز بازی Star Citizen از فرآیند ساخت موسیقی آن میگوید
Star Citizen یکی از مورد انتظارترین بازیهای در حال توسعه است که مدت مدیدی از شروع اعلام ساخت آن میگذرد. درواقع قرار بود که بازی در سال ۲۰۱۴ عرضه شود، اما بارها با تاخیر روبهرو شد؛ به طوری که پس از گذشت هفت سال هنوز خبری از تاریخ عرضه بازی نیست. با این حال، کمپانی کلاد ایمپریوم اخیراً پرسش و پاسخی انجام داده که در آن با جف زانلی، کسی که کار خلق موسیقی بخش تکنفره بازی را بر عهده دارد، صحبت میکند. زانلی، نامی آشنا در هالیوود بهشمار میرود که در آخرین فیلم از سری فیلمهای دزدان دریایی کارائیب یعنی فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (مردان مرده قصه نمیگویند) دستاندرکار بوده و همچنین در ساخت موسیقی فیلمهای قبلی سری ذکر شده، با هانس زیمر همکاری کرده است.
جف زانلی در این برادکست دربارهی سیستم موسیقی پویا (Music Logic System) حرف میزند؛ سیستمی که در بازی بهکار گرفته شده و هر قطعه از موسیقی بر اساس اعمال و حرکات بازیکنان پخش میشود. بر اساس گفتههای وی، این موتور طوری طراحی شده که قادر به سنجش وضعیت بازیکنان است و میتواند تشخیص دهد که آنها در حال مبارزه، در حال باختن یا بردن هستند تا بر اساس وضعیت، گونه متفاوتی موسیقی را پخش کند. او اشاره میکند که این انجین میتواند برای هر صحنه، نوعی از موسیقی ترسناک، حماسی یا اتمسفریک (Ambient) را پخش کند.
وی در ادامه به این موضوع اشاره میکند که موسیقی در استار سیتیزن نقش مهمی دارد و بهطور مثال، اگر در بازی در حال برنده شدن باشید، موسیقی پاداشدهندهی شما خواهد بود. او تصریح کرد که هدف سیستم موسیقی پویا، گرفتن تصمیماتی شبیه به یک موسیقیدان برای هر صحنه و موقعیت است. زانلی همچنین اعلام کرد که تا حال حاضر حدوداً «سه تا سه و نیم ساعت» از موسیقی بازی برای بخش داستانی Squadron 42 را نوشته و هنوز کارش به اتمام نرسیده است.
در آخرین اخبار بازی خوانده بودیم که آپدیت ۳.۱ بازی در فروردینماه سال ۹۷ منتشر میشود. همچنین فهمیدیم که سازندگان بازی در سال ۲۰۱۷، مبلغی حدود ۳۵ میلیون دلار جمعآوری کردهاند و بهطور کلی به مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار رسیدهاند که رقم عظیمی است. کرایتک هم چندی پیش از Cloud Imperium بهدلیل نقض قراردادی که بین این دو شرکت بسته شده، شکایت کرده بود.