نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶

تعداد کاربران همزمان استیم از مرز ۱۸.۵ میلیون نفر عبور کرد

رکورد تعداد کاربران همزمان استیم یک بار دیگر شکسته شده و این بار، تعداد افراد به ۱۸.۵ میلیون نفر رسیده است.

آذر ماه امسال بود که تعداد کاربران همزمان استیم از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد و از این حیث، رکورد جدیدی برای این پلتفرم ثبت شد. حال در فاصله‌ای کوتاه، اخیرا این رکورد هم شکسته شده و تعداد کاربران همزمان استیم، از مرز ۱۸.۵ میلیون نفر هم عبور کرده و رکورد جدیدی از این حیث ثبت شده است.

منظور از کاربران همزمان، افرادی هستند که همزمان وارد حساب Steam خود شده‌اند و از خدمات مختلف این پلتفرم استفاده می‌کنند. تعداد کاربران همزمان استیم در ماه ژانویه ۲۰۱۸ در حالی به بیش از ۱۸.۵ میلیون نفر رسیده که بیش‌ترین تعداد کاربر همزمان ثبت شده در ماه ژانویه سال گذشته، ۱۴ میلیون نفر بود که همین مساله، نشان می‌دهد که در طول یک سال، استقبال از استیم تا چه حد افزایش داشته است.

همچنین اگر یک بازه طولانی‌تر را در نظر بگیریم، تعداد کاربران همزمان استیم مثلا در ژانویه سال ۲۰۱۲ برابر با ۵ میلیون نفر بود و در طول ۶ سال، تقریبا ۱۳.۵ میلیون نفر افزایش داشته است. در ضمن تعداد کاربران همزمان، بسیار کم‌تر از تعداد کلی کاربران استیم است. کمپانی ولو مدت‌ها است که اطلاعات دقیقی از تعداد کلی کاربران این پلتفرم منتشر نمی‌کند اما در اوایل سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران فعال استیم ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان اعلام شده بود که قطعا در این سه سال این رقم هم افزایش چشم‌گیری داشته است. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده