// یکشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹

مایکروسافت نسبت به برق مصرفی ایکس باکس وان پاسخ می‌ دهد

طی پستی که در سایت رسمی ایکس‌باکس منتشر شده، مایکروسافت بر روی اهمیت میزان مصرف انرژی ایکس‌باکس وان تاکید می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
این خبر در جواب صحبت‌هایی منتشر شده که حالت Instant on کنسول ایکس‌باکس وان را مورد انتقاد قرار داده بودند. نوآه هوروویتز که داشمند ارشدی محسوب می‌شود، گفت که این حالت بسیار ضعیف طراحی شده است و سیستم از نظر مقدار انرژی، حجم زیادی را مصرف می‌کند. مایکروسافت از این منظر به موضوع نگاه نمی‌کند. شرکت مایکروسافت اعلام کرد که حالت Instant on ایکس‌باکس وان، باعث روشن شدن سریع‌تر کنسول می‌شود و این اجازه را می‌دهد تا بروزرسانی‌ها دانلود شوند. این ویژگی از زمان کنسول ایکس‌باکس 360 در اختیار طرفداران بوده است. متن صحبت‌های مایکروسافت به شرح زیر است:
وقتی که شما می‌خواهید بروزرسانی‌های ماهانه، ویژگی‌های جدید در اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و خرید اتوماتیک از طریق موبایل را در نظر بگیرید، حالت Instant-on به راحتی می‌تواندساعات زیادی که کاربر باید صبر کند را کاهش می‌دهد.
مایکروسافت در ادامه گفت که این کار باعث بهبود برق مصرفی ایکس‌باکس وان می‌شود و مدعی است کنسول در حالت Instatnt on مصرف کلی‌اش تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند:
در مایکروسافت، ثبات شیوه‌ی کاری ما محسوب می‌شود. ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا اثرات زیست‌محیطی سرویس‌ها و محصولات خود را کاهش دهیم و ما متهد هستیم تا به عنوان یک شرکت عملکرد بی‌طرفانه‌ای داشته باشیم.
البته ایکس‌باکس وان دارای یک حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Energy-saving) نیز دارد. در این حالت کنسول، برق مصرفی پایین‌تری دارد و به طور میانگین در هر ماه ۱۰ دلار در هزینه‌ی برق خانوار صرفه جویی می‌شود(طبق تعرفه‌ی ایالت متحده‌ی آمریکا). اما هنگامی که شما کنسول در این حالت قرار دهید نمی‌توانید دانلود کنید یا از دیگر ویژگی‌هایی که حالت Instant-on دارد، برخوردار شوید. مایکروسافت در ادامه افزود:
با فراهم کردن روش‌های مختلف مصرف انرژی در ایکس‌باکس، امکان حق انتخاب را در اختیار طرفداران قرار می‌دهیم. ما به دنبال حد تعادلی بین عملکرد و بهره‌وری انرژی هستیم. در همین زمان، ما می‌دانیم که بسیاری از طرفداران ایکس‌باکس وان نسبت به مصرف برق خانگی خود آگاهی دارند. گذشته از این‌ها، کاهش اثرات زیست محیطی معمولا از خانه‌ها شروع می‌شود.
آیا با صحبت‌های مایکروسافت موافق هستید؟ آیا از وجود حالات مختلف در مصرف انرژی ایکس‌باکس وان راضی هستید؟ نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده