همکاری استودیوی هکسادرایو در مراحل ساخت بازی Final Fantasy XV
تاباتا
در گفتگویی با فامیتسو گفت که استودیوی
هکسادرایو
قبل از اینکه مراحل ساخت بازی با موتور بازی سازی لومینوس انجام شود با آنها همکاری میکرده است، یعنی زمانی که بازی با موتور قدیمی ابونی ساخته میشد. در حقیقت اگر بخواهیم دقیق زمان همکاری را بگوییم
هکسادرایو
کمی قبل از نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ به مراحل ساخت پیوست. در طی روزهای ساخت بازی Final Fantasy Versus XIII تیم سازنده اهدافی کاملا جاه طلبانه و بزرگ در نظر داشت، درست همانند زمانی که دست به ساخت بازیهای قدیمیتر مجموعه Final Fantasy یا Kingdom Hearts زده بود. اما متاسفانه اوضاع هیچ وقت آنگونه که انتظارش را داشتند پیش نرفت و مراحل ساخت بازی در مرحله آزمایش به بن بست رسید. در آن مرحله تیم سازنده به وضوح متوجه شد که با توجه به ساختار موجود، آنها هیچگاه قادر نخواهند بود عملا بازی گرافیکیای که خواستارش بودند را در چنین مقیاس عظیمی بسازند. لذا ساختار بازی و محتوای آن دوباره از ابتدا با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفت.
با بررسی مجدد، کار ساخت بازی دوباره جریان پیدا کرد و ساختار جدیدی در مراحل ساخت ایجاد شد که باعث ورود افراد بیشتری از تیم ویژهی تکنولوژی
اسکوئر انیکس
و بخش طراحی بصری شد. در کنار آن نیز
هکسادرایو
پشتیبانی تکنیکی بیشتری ارائه داد و تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا ساختار کنونی بازی و مراحل ساخت آن تشکیل شود. نتیجه بوجود آمدن شرایط جدید در ساخت بازی و همچنین پشتیبانی استودیوی
هکسادرایو
در تریلر E3 سال ۲۰۱۳ برای عموم به نمایش گذاشته شد.
تاباتا
همچنین اشاره کرد که اعضای هر دو شرکت
اسکوئر انیکس
و
هکسادرایو
به چیبا (جزیرهای در ژاپن) سفر کردند تا غارهای آن مناطق را بررسی کنند. هدف از این کار این بود که سیاهچالهای موجود که بخشی از آن را در دموی بازی تحت عنوان Episode Duscae مشاهده کردیم برای بازیکنان در عین لذت بخش بودن، واقع گرایانه به نظر برسد. البته استودیوی
هکسادرایو
تنها سازنده خارجیای نیست که در مراحل ساخت Final Fantasy XV همکاری دارد. سال گذشته
اسکوئر انیکس
در طی همایش «Taipei Game Show» اعلام کرد کمپانی تایوانیِ XPEC Entertainment یکی از چندین شرکتهای خارجیای است که در مراحل ساخت این بازی نقش دارند. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gematsu