// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

واکنش تند کارگردان بازی God of War به اظهارات الکترونیک آرتز

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War، با ارسال توییتی در حساب خود صحبت‌های یورگنسن را در مورد بازی‌های خطی زیر سوال برد.

شاید در چند هفته اخیر یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های اخبار بازی، کمپانی الکترونیک آرتز باشد که گویا بدجوری در منجلاب خودساخته‌اش گرفتار شده است. بسته شدن استودیو ویسرال گیمز، موضوع لوت‌باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بی‌رحمانه بازی Star Wars Battlefront 2 و کسب میانگین امتیاز شرم‌آور ۰.۹ از سوی کاربران در سایت متاکریتیک برای این بازی، همگی هجمه‌های بی‌سابقه‌ای را علیه این شرکت بزرگ آمریکایی راه انداخته است و به لطف صحبت‌هایی که بلیک یورگنسن چند روز پیش در مورد عدم محبوبیت بازی‌های خطی انجام داد، حالا استودیوهایی که متخصص ساخت بازی‌های خطی هستند نیز به زمره معترضان پیوسته‌اند.

بلیک یورگنسن طی مصاحبه‌ای که اخیرا داشت، اعلام کرد که بازی‌هایی با روند خطی دیگر همانند ۵ یا ۱۰ سال گذشته محبوب و پرطرفدار نیستند و یکی از دلایل تعطیلی استودیو Visceral Games نیز خطی بودن بازی استار وارزی بود که آن‌ها تولیدش را برعهده داشتند؛ هر چند که این بازی از لحاظ گیم‌پلی از تکامل فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. همین جمله‌ای که شاید تفکر چندانی پشتش نبود، باعث شد تا کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War، نتواند جلوی خودش را بگیرد و با انتشار توییتی ضمن اشاره به این صحبت‌های یورگنسن، جمله زیر را خطاب به الکترونیک آرتز منتشر کند:

خدای من! الکترونیک آرتز فقط داره بی‌حرمتی می‌کنه!

پس از این توییت، یکی از کاربران با طرح کامنت زیر سعی کرد سخنان یورگنسن را تلطیف کند:

فکر می‌کنم منظور او این بود که مردم از بازی‌های خطی بی‌ارزش لذت نمی‌برند که قطعا در مورد هر گیمری صادق است. در واقع مردم از تجربه هیچ بازی بی‌ارزشی خوشحال نمی‌شوند.

بارلوگ نیز در پاسخ به این شخص گفت:

بله. قطعا مردم از تجربه بازی‌های بد لذت نمی‌برند، اما اشاره به خطی بودن بازی‌ها نوعی نیش و کنایه به آثاری است که داستان و گیم‌پلی خطی دارند. من کاملا با این موضوع مخالفم. بازی‌های خطی بزرگ و ارزشمند همواره به عنوان یک تجربه خارق‌العاده در یادها می‌مانند، اما اینجا من به عنوان یکی از تولیدکنندگان بازی‌های خطی به شکلی متعصبانه و تبعیض‌آمیز مورد قضاوت قرار می‌گیرم.

در ادامه نیز یکی از کاربران نسبت به بازی‌های جهان‌باز انتقاد کرد که بارلوگ در این زمینه گفت که او مشکلی با سبک‌های مختلف ندارد و فقط شاید آثار بدون خلاقیت است که او را ناامید می‌کند.

نظر شما در مورد جنجال‌های اخیر حول کمپانی EA چیست؟ آیا این حواشی می‌تواند به دیگر آی‌پی‌های بزرگ این شرکت نیز صدمه بزند؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده