نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

پاسخ مدیر الکترونیک آرتز به حواشی بازی Star Wars Battlefront 2

الکترونیک آرتز اخیرا با تصمیمات خود جنجال و حاشیه فراوانی برای خود ایجاد کرده که جدیدترین آن‌ها به سیستم پرداخت درون برنامه بازی Star Wars Battlefront 2 که جدیدترین بازی جنگ ستارگان است، مربوط می‌شود.

در حالی که تنها چند روز به عرضه بازی Star Wars Battlefront 2 باقی مانده، تصمیمات Electronic Arts در مورد این بازی جنگ ستارگان موجب شده بازیکنان به جای صحبت در مورد گیم‌پلی و دیگر عناصر این بازی، به بحث و اعتراضات گسترده پیرامون سیستم پرداخت درون برنامه و لوت باکس‌های بازی بپردازند. در بازی شاهد لوت باکس‌هایی هستیم که حاوی آیتم‌هایی تاثیرگذار در گیم‌پلی بازی هستند و بسیاری از بازیکنان نسبت به این سیاست الکترونیک آرتز اعتراض می‌کنند. حال بلیک یورگنسن، مدیر مالی ارشد کمپانی، این هفته در جریان یک کنفرانس فناوری نسبت به این اعتراضات واکنش نشان داده و گفته است که از این هفته استودیو دایس (EA Dice) با توجه به بازخورد بازیکنان به طور مداوم در حال بروزرسانی بازی است. یورگنسن در جریان کنفرانس جهانی فناوری USB امسال گفته است:

زیبایی بازی‌های امروزه به این است که امکان بهبود مداوم آن‌ها وجود دارد. پس چیزهایی که امروز شنیدیم، در بازی اصلاح می‌شوند و فردا متفاوت خواهند بود. مهمترین عنصر راه‌اندازی یک سرویس زنده، بررسی، گوش کردن و واکنش مداوم به انجمن آن برای توسعه یک گیم‌پلی عالی است.

یورگنسن می‌گوید امروزه شرایط نسبت به گذشته که مردم یک بازی را تجربه می‌کردند و سپس آن را رها می‌کردند بسیار فرق کرده است. امروزه الکترونیک آرتز قصد دارد بازیکنان را تا مدت‌ها پس از عرضه بازی درگیر (و جیبشان را خالی) کند. در مورد بازی Star Wars Battlefront 2 هم یورگنسن گفته است که مردم بایستی صبور باشند تا کمپانی بتواند مقادیر قابل قبولی برای مواردی مثل هزینه آزادسازی شخصیت‌ها پیدا کند. وی می‌گوید:

اما بازیکنان هم باید واقعا درک کنند که ما به حرفشان گوش می‌دهیم و همیشه بازی‌ها را برای بهتر شدن تغییر می‌د‌هیم تا بازیکنان هیجان بیشتری برای تجربه آن‌ها داشته باشند.

همچنین در جریان کنفرانس مذکور، یورگنسن به طور عمومی در مورد رویکرد الکترونیک آرتز به بازی‌ها و در نظر گرفتن آن‌ها به‌عنوان یک مدل سرویس صحبت کرد. او گفت که بازی Battlefield 4 در این زمینه یک فرصت از دست رفته بوده؛ چرا که این بازی همواره در فهرست بیشترین بازی‌های انجام‌شده الکترونیک آرتز در ۱۰ رتبه برتر وجود دارد. یورگنسن در ادامه گفت که اگر بازی به صورت سرویس زنده عرضه می‌شد، درآمد بیشتری برای کمپانی داشت.

مجموعا یورگنسن گفت که سرویس‌های زنده را فرصت عظیمی برای الکترونیک آرتز می‌بیند؛ بنابراین بایستی در آینده منتظر مواردی مشابه از سوی کمپانی باشیم. البته عملکرد مالی بازی Star Wars Battlefront 2 مسلما در این مورد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بازی Battlefront 2 در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. البته اگر نسخه دیلاکس بازی را خریداری کرده باشید، امکان تجربه بازی از همین لحظه وجود دارد. واکنش منتقدان و رسانه‌ها فعلا نسبت به بازی خوب نبوده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده