// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

واکنش وزیر دادگستری بلژیک به پرداخت های درون برنامه ای بازی ها

به نظر می‌رسد جنجالی که الکترونیک آرتز با پرداخت‌های درون برنامه ای در بازی Star Wars Battlefront 2 به پا کرده است، به این زودی‌ها ختم به خیر نخواهد شد.

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای که در سال جاری بسیاری از بازی‌های معروف را از چشم بازیکنان انداخت، به نظر می‌رسد باید چارچوب خاصی برای چنین اقداماتی از سوی ناشران مشخص شود. در همین راستا، کمیسیون بازی‌های ویدیویی بلژیک پس از یک هفته تحقیقات مفصل در مصاحبه با یکی از رسانه‌های این کشور اعلام کرد که مسدود کردن آثاری که از چنین شیوه‌ای برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، احتمالا یکی از راه‌های پیش رو خواهد بود.

کوئن گین، وزیر دادگستری بلژیک هم در گفتگو با شبکه VTM به این موضوع اشاره کرد که معتقد است چنین سیستم‌هایی که بیشتر در بازی‌هایی ویدیویی مشاهده می‌شود، نه‌تنها در بلژیک، بلکه در کل اروپا باید مسدود شوند. البته با وجود چنین اظهارنظری، باید اشاره کنیم که استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای حتی در خود بلژیک هم در چارچوب مشخصی انجام می‌گیرد.

حدود یک هفته پیش بود که کمیسیون بازی‌های ویدیویی بلژیک به این نکته اشاره کرد که سیستم‌های لوت باکس بازی‌ها، به‌ویژه آثاری چون بازی Overwatch و بازی Star Wars Battlefront 2 باید کاملا تحت نظارت قانون قرار بگیرند. با این حال در مصاحبه‌ای که یکی از اعضای الکترونیک آرتز با وبسایت گیم‌اسپات داشت، اعلام کرد آیتم‌هایی که از طریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در دسترس قرار می‌گیرند، در روند عادی بازی هم قابل دستیابی هستند و به همین جهت نمی‌توان آن را با قمار یا شرط‌بندی مقایسه کرد.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که پس از هجمه‌های بی‌سابقه علیه الکترونیک آرتز، این کمپانی موقتا سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بازی استاروارز بتلفرانت 2 را متوقف کرد و همچنین مدت زمان دست‌یابی به کاراکترهای مهم بازی را نیز کاهش داد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مسدود کردن چنین بازی‌هایی تنها راه مقابله با سودجویی ناشران است؟


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده