// چهار شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲

تولیدکننده‌ی Mortal Kombat به خاطر تهدید‌های علیه خانواده اش از توئیتر کناره‌گیری کرد

شان همریک، تولید‌کننده‌ی کهنه‌‌کار Mortal Kombat در پی تهدیدات خشونت‌آمیز و نگران‌کننده‌‌ای که علیه خانواده‌اش شده، از رسانه‌ی اجتماعی توئیتر کناره‌گیری کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
در تاریخ ۲۶ مارس (۷ فروردین ۱۳۹۴) همریک از طرف یکی از دانبال کنندگان خود، یک پیغام تهدیدآمیز درباره‌ی همسرش دریافت کرد. در این زمان همریک اعلام کرد که می‌خواهد توئیتر را ترک کند و حتی نام صفحه‌ی خود را به «come on people» تغییر داد. پس توئیت‌های فراوانی که پشت سر هم می‌شد، همریک ادامه داد و گفت که چرا به کناره‌گیری کردن از توئیتر فکر می‌کند. به این خاطر نبود که طرفداران از او درباره‌ی شخصیت‌های جدید Mortal Kombat X یا دیگر جزئیات بازی می‌پرسیدند. او گفت که این شور و اشتیاق را درک می‌کند و این عاملی است که او را به کار وا می‌دارد. او می‌گوید که به این خاطر از توئیتر کناره‌گیری می‌کند که تهدید علیه همسر و دخترش را تحمل نمی‌کند. توئیت‌ او را در زیر مشاهده می‌کنید:
بگذارید صادق باشم. دلیلی که من نمی‌خواهم در این توئیتر باشم، سوال‌های طرفداران درباره‌ی شخصیت‌ها، نکات یا هر چیز دیگر مربوط به بازی نیست. من این شور و اشتیاق را نسبت به Mortal Kombat درک می‌کنم و آن‌ را دوست دارم و حتی خودم هم همین احساس را دارم. بنابراین برای من قابل درک است. مشکلی نیست. من خوشحالم که مردم نسبت به مسائل مورد علاقه‌‌شان اهمیت می‌دهند. من نسبت به حملاتی که به شخص بنده می‌شود، به اندازه ی کافی سر سخت هستم. من یک مرد بالغم و می‌توانم از پس از این موضوع برآیم. اما نمی‌‌توانم با تهدیدات خشونت‌آمیز علیه همسر و دخترم کنار بیایم. این تهدیدات، آزار‌های جنسی و حتی مزاحمت‌های بیشتر را شامل می‌شد. شما می‌خواهید به هر دلیلی با من مبارزه کنید. حتی شاید مایل باشید به صورت لفظی و فیزیکی این کار را انجام دهید. من از پس خود بر می‌آیم ولی تهدید علیه خانواده‌ام را نه.
اوایل امسال در ماه فوریه، دیک کستولو، مدیرعامل توئیتر اعتراف کرد:
ما در کنترل فحاشی به میلیون‌ها کاربر عملکرد افتضاحی داشته‌ایم. من واقعا شرمنده‌ام که  در دروان مدیرعاملی من، چنین عملکرد ضعیفی را در برخورد با این مشکل داشته‌ایم. این واقعا مضحک است. هیچ بهانه‌ای برای این موضوع وجود ندارد. من مسئولیت کامل عدم سخت‌گیری بیشتر در این حوزه را بر عهده می‌گیرم. مقصر کسی نیست جز من و این واقعا شرم‌آور است.
پس از این که توئیتر مورد انتقاد شدید قرار گرفت، یک سیستم گزارش آزار و اذیت جدید را معرفی کرد و این شرکت گفت که امیدوار است این کار، توئیتر را به جایی امن‌تری تبدیل کند. اما وقتی پیتر مور از شرکت الکترونیک آرتز گزارش داد که در توئیتر، خودش و خانواده‌اش تهدید به مرگ شده‌اند، گفت که توئیت‌های آزار دهنده، قوانین شرکت را نقض نمی‌کند. مور گفت که به صورت روزانه تهدیدات مشابه‌ای را دریافت می‌کند و او تنها کسی نیست که در صنعت بازی‌سازی از طریق توئیتر مورد تهدید و فحاشی قرار می‌گیرد. دیوید وُندرهار، سازنده‌ی بازی Call of Duty نیز از طرف کسانی که به خاطر پیچاندن گیم‌پلی بازی ناراحت بودند، تهدید به مرگ شد. آنیتا سارکیسیان، پایه‌گذار طرز فکر فمنیستی، حساب کاربری توئیتری را حاوی فحاشی‌هایی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ ژانویه به او می‌شد، منتشر کرد. تهدید به مرگ و غیره در کنار دیگر تهدیدات، از مسائلی بود که در این حساب کاربری دیده می‌شد. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده