صحبت های الکترونیک آرتز در مورد تصاحب سازنده بازی Titanfall 2
در جریان کنفرانس جهانی فناوری USB امسال در سان فرانسیسکو، بلیک یورگنسن، مدیر مالی ارشد الکترونیک آرتز اطلاعات جدیدی در مورد اکتساب استودیو ریسپاون و برنامههای آینده سازنده بازی Titanfall 2 به اشتراک گذاشت.
یورگنسن در ابتدا اعتراف کرد که الکترونیک آرتز در ۱۰ سال گذشته سابقه خوبی در مالکیت استودیوهای مختلف نداشته و بیشتر آنها پس از تولید تنها یک یا چند بازی تعطیل شدهاند، اما احساس میکند که کمپانی در حال حاضر از این نظر شرایط بسیار بهتری دارد. طبق گفته یورگنسن، استودیو Respawn یک مورد ویژه است؛ چرا که همکاری آنها و الکترونیک آرتز برای مدتی طولانی در جریان است. این استودیو شامل دو عدد از بهترین تیمهای بازیسازی موجود در جهان است و وینس زامپلا، مدیر استودیو، بازیسازی خلاق و شگفتانگیز بوده و گروهی از بازیسازان با کلاس جهانی را دور هم جمع کرده است.
یورگنسن افزود که مالکیت ریسپاون طوری بوده که پس از یک همکاری طولانی مدت به صورت قراردادی، تصمیم بر این شده که این همکاری به طور رسمی و پایدار ادامه پیدا کند. الکترونیک آرتز چنین قراردادهایی را دوست دارد و ادغام کردن آنها بسیار آسان است.
و اما در ادامه مطلع شدیم که خود استودیو ریسپاون هم علاقه فراوانی داشته که بخشی از الکترونیک آرتز شود؛ چرا که آنها برای رشد بیشتر به مشکلات فراوانی برخورده بودند. ریسپاون در حال حاضر ۲۰۰ کارمند دارد، اما نمیتواند بهتنهایی از عهده برخی کارهایی که دوست دارد برآید؛ مثل مدیریت سرویسهای زنده و دسترسی به منابع بیشتر مانند طرحهای هنری و امنیت. الکترونیک آرتز از این جنبهها به آنها کمک میکرده، اما جای گرفتن آنها داخل تیم، بهعنوان بخشی از الکترونیک آرتز بسیار مفید خواهد بود.
یورگنسن همچنین توضیح داد که ممکن است ریسپاون در نهایت برای ساخت بازیهایش به انجین فراست بایت کوچ کند. در حالی که وی مطمئن نیست که شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت، اما علاقه خاصی به استفاده از سیستمی که الکترونیک آرتز برای مدیریت استودیوهای بازیسازیاش ساخته و استفاده میکند، وجود دارد.
طبق گفته یورگنسن فرایند مالکیت بایستی بسیار یکپارچه باشد و Electronic Arts امیدوار است بتواند ریسپاون را خیلی سریع ادغام کند و به توسعه بازی Titanfall و بازی جنگ ستارگان جدید ادامه دهد و از آن مهمتر اینکه به بررسی شرایط آینده برای ساخت یک مجموعه جدید یا نسخه جدید یک مجموعه کنونی بپردازد.
در حقیقت یورگنسن همچنین اشاره کرد که الکترونیک آرتز مسلما میبیند که استودیوهای دیگری هم وجود دارند که میتوانند به تدریج تبدیل به زیرمجموعه کمپانی شوند و خودشان هم میخواهند که بخشی از یک سازمان بزرگتر باشند. الکترونیک آرتز به روابط خوب با تمامی اعضای صنعت ادامه میدهد و معتقد است فرصتهای دیگری هم برای ادامه دادن به روند اکتساب و ادغام دیگر استودیوهای خارج از تجارت اصلیاش وجود دارد. کمپانی علاقهمند به راهاندازی بخشهای مختلف در تجارتش بوده و ممکن است از طریق خریداری شرکتها و استودیوهای دیگر این هدف میسر شود.