نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵

بازی های فیفا، Madden و NHL شاید دیگر به صورت سالیانه منتشر نشوند

الکترونیک آرتز اخیرا اعلام کرده که شاید زمانی فرا برسد که شاهد انتشار سالیانه بازی‌های ورزشی این شرکت نباشیم. 

طرفداران بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز معمولا به انتشار سالیانه نسخه جدید بازی‌هایی مثل فیفا، Madden NFL و NHL عادت دارند و اواخر تابستان به سراغ تجربه نسخه جدید بازی محبوب‌شان می‌روند. از طرف دیگر، افرادی هم هستند که اعتقاد دارند انتشار سالیانه این بازی‌ها باعث شده تا در نسخه‌های جدید شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در مقایسه با نسخه قبلی نباشیم و مخصوصا امسال در رابطه با بازی فیفا 18، چنین انتقاد‌هایی شنیده می‌شد. 

حال در جریان جدید‌ترین اخبار بازی، اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در پاسخ به سوالی از جانب سایت بلومبرگ، اعلام کرد که شاید زمانی فرا برسد که این بازی‌های ورزشی، دیگر به صورت سالیانه منتشر نشده و در قالب نوعی سرویس ارائه شوند. ویلسون در این مورد گفت:

شاید روزی فرا برسد که بازی‌های ورزشی مثل فیفا دیگر به صورت سالیانه منتشر نشوند و در عوض، شاهد نوعی سرویس باشیم که کاربران بتوانند مشترک آن شوند و این بازی‌ها را در قالب آن ارائه کنیم. البته نباید به این زودی‌ها منتظر عملی شدن چنین چیزی باشید؛ چرا که پیش‌نیاز‌های زیادی برای این منظور باید فراهم شوند. از طرف دیگر، ما الان هر ساله اقدامات مختلفی روی نسخه جدید بازی‌های ورزشی‌مان انجام می‌دهیم و کد‌های زیادی هم نوشته می‌شوند. اما در چین و کره اینچنین نیست و معمولا هر چهار سال یک بار یک سری کد اساسی برای بازی‌ها نوشته و سپس به مرور زمان تغییراتی روی این کدها به منظور بهبود تجربه بازی اعمال می‌شود. 

به‌علاوه مثلا ما دیگر نسخه جدیدی از فیفا را روی موبایل منتشر نمی‌کنیم و همان نسخه سال گذشته را ارتقا می‌دهیم و این مساله ممکن است در آینده در سایر بازی‌هایمان روی پلتفرم‌های مختلف هم رخ بدهد. 

چندی پیش اعلام شد که بخش بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز عملکرد و درآمد بسیار خوبی دارد و باید منتظر ماند و دید که سیاست‌های این کمپانی در قبال این بخش، در آینده به چه شکل خواهد بود. آخرین نسخه از سری فیفا الکترونیک آرتز بازی FIFA 18 بود که در بررسی زومجی هم نمره ۸.۵ را دریافت کرد و می‌توانید خلاصه‌ای از نقد آن را در ادامه بخوانید:

فیفا 18 بازی بی‌نقصی نیست و مشکلاتی در سیستم دفاعی دارد و گل زدن با سانتر هم در آن بیش از حد راحت شده است. با این حال مواردی مثل حالت داستانی عالی، اتمسفر واقعی ورزشگاه‌ها، وجود تعداد زیادی تیم و لیگ و همچنین گرافیک زیبا و گزارشگر عالی، مواردی هستند که باعث شده‌اند فیفا 18 فوتبال را به شکل زیبایی ارائه کند که خیلی سخت می‌توان آن را دوست نداشت. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده