// جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰

سخنان گیب نیوول در رابطه با Half-Life 3 و سایر بازی های وَلو

گیب نیوول، رئیس کمپانی ولو با حضور در پادکست GameSlice در رابطه با آینده مجموعه‌ی Half-Lfie صحبت کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
جف کیلی از چهره‌های شناخته شده در صنعت بازی‌ها با دعوت از گیب نیوول به پادکست GameSlice، سوالاتی در رابطه با بازیهای این شرکت پرسیده است. زمانی که بحث به بازی‌ها Team Fortress, ،Left 4 Dead و Half-Life 3 رسید، آقای نیوول پاسخ داد:
همانطور که می‌دانید این بازی‌ها را بسیار دوست داریم. شخصیت‌ها،  دنیای آنها و  روایت داستانشان را دوست داریم و از این بابت با مشکلی روبرو نیستیم.
او در ادامه از نیاز تفکرات استراتژیک برای پیشرفت تکنولوژی بازی‌ها سخن گفت و افزود:
در صورتی که بخواهیم هرکدام از بازی‌ها را یک ابزار جداگانه در نظر بگیریم، باید هر ابزار را در زمان مناسب خود استفاده کنید. به عنوان مثال بازی Dota 2 از نظر شخصیت‌ها بسیار غنی است. [Dota 2] چه حدود شخصیت دارد؟ ۱۱۰ شخصیت؟ اگر بخواهید برروی جهانی با تمرکز برروی شخصیت‌های بسیار زیاد کار کنید، مسلما بازی Dota 2 مناسب خواهد بود. Team Fortress نیز یک ابزار محسوب می‌شود. اگر به چالش‌های پیش‌روی خودفکر کنیم، بهترین مجموعه‌ای که می‌توانیم با آن رو به جلو حرکت کنیم را انتخاب خواهیم کرد. اگر اینطور مجموعه‌ای نداشته باشیم، مجموعه‌ای جدید تولید خواهیم کرد.
گیب نیوول در ادامه‌ی سخنانش از یکی نبودن آرزوی طرفداران و ابزار مورد نیاز ولو  «در برخی موارد» گفت و سری Half-Life را به عنوان مثال بیان کرد:
متوجه هستم. من خود از طرفداران سریال‌ها، رمان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها هستم. به همین دلیل زمانی که طرفداران می‌گویند «تجربه‌ی عالی‌ خود را بیاد می‌آورند و نگران این هستند که دیگر نتوانند آن تجربه را تکرار کنند»، من آنها را به خوبی درک می‌کنم. من یکی از طرفداران رمان‌های تری پرچت هستم و بخاطر اینکه او آلزایمر دارد خود را در موقعیت «وای خدای من دیگر نمی‌توانم رمانی از Discworld بخوانم» می‌بینم. [نکته: تری پرچت هفته‌ گذشته و بعد از ضبط پادکست بدلیل بیماری آلزایمر درگذشت ] ما نیز احساس بازیکنان را درک می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم اگر مشتری‌ها بدانند که ما روز خود را به چه شکلی سپری‌ کرده‌ایم و نتیجه‌ی تلاش‌های خود را به آنها نشان دهیم بسیار خوشحال خواهند شد. ما به آموزه‌های خود موارد جدیدی را اضافه می‌کنیم ... و باید بگویم تجربیات بسیاری داشته‌ایم. ما بخاطر تجربیات جالبی که داشته‌ایم هرگز به زمان Retro بر‌نمی‌گردیم.
جف کیلی در ادامه از نیوول سوال کرد که آیا طرفداران در نهایت Half-Life 3 را خواهند دید یا خیر؟ نیوول در پاسخ گفت:
تنها دلیلی که ما بخواهیم به گذشته برگردیم و یک بازی کلاسیک فوق‌العاده تولید کنیم، خواسته‌ی تمامی کارکنان ولو است و البته آنها باید برای این خواسته  خود دلیلی منطقی‌ داشته باشند. همانطور که می‌دانید اگر بخواهید Half-Life جدیدی بسازید و تمام تجربه‌هایی که از بروزرسانی‌های حالت چندنفره Portal 2 بدست آوردید را به حساب نیاورید. این یک انتخاب بد است. ما همیشه به جلو حرکت می‌کنیم. اما  این راه لزوما نباید چیزی باشد که مردم  همیشه نگران آن هستند.
البته باید به گیب نیوول تبریک گفت که توانسته در پادکستی ۳۸ دقیقه‌ای بارها از Half-Life صحبت کند اما هیچ اطلاعات جدیدی در رابطه با بازی جدید ندهد! اما ظاهرا او با حرف‌های دو پهلو در رابطه باHalf-Life 3 نمی‌خواهد تمام امید طرفداران را برای عرضه‌ی Half-Life جدید از بین ببرد. اگر ولو به دنبال دلیل منطقی برای عرضه‌ی شماره جدید Half-Life 3 می گردد تنها کافی است آنها، پنجره‌ی این شرکت را باز کرده و به میلیون‌ها منتظر این بازی نگاه کنند. شرکت ولو کمی قبل و طی کنفرانس‌ توسعه‌دهندگان پرده از موتور بازی‌سازی Source 2 و هدست واقعیت مجازی ساخته شده با همکاری HTC برداشته بود. یکی شدن این دو محصول می‌تواند تجربه‌ای خوب برای طرفداران Half-Life ایجاد کند. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده