// جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

آیا دوران شکوه پرندگان خشمگین به پایان رسیده است؟

مطمئنا خیلی از شما با پرندگان خشمگین آشنایی دارید. پرندگانی که توسط استودیو راویو در قالب یک بازی دو بعدی شاد و سرحال خلق شدند و سر و صدای فراوانی ایجاد کردند. اما حال پس از چند سال ارزش و سود استودیو شدیدا کاهش پیدا کرده است و پرندگان خشمگین آن طراوت و شادابی را ندارند. آیا بازی‌های موبایل رو به افت هستند؟
خیر، بازی‌های موبایل همچنان در اوضاع خوبی قرار دارند، اما فقط شرایط برای Angry Bird متفاوت شده است. طبق گزارشات راویو، درآمد بازی‌های موبایل آن‌ها با رشد ۱۶% به ۱۱۰.۷ میلیون یورو رسیده است. این استودیو با ۶۰۰ میلیون دانلود دارای رکورد است. اما به نظر می‌آید که دیگر بچه‌ها و بزرگسالان علاقه‌ای به خریدن محصولات تحت لیسانس Angry Bird ندارند. این محصولات شامل عروسک‌ها و نوشابه‌های پرندگان خشمگین می‌شوند. پِکا رانتلا (Pekka Rantala) در این باره می‌گوید:
فروش محصولات ما طبق انتظارات پیش نرفت و مطمئنا از این دست‌آورد راضی نیستیم.
این دست‌آورد شامل آماری ناراحت کننده و غیرقابل پیشبینی با افت ۷۳% ارزش بازی‌های این استودیو در سال ۲۰۱۴ است که به مبلغ ۱۰ میلیون یورو رسیده است. در صورتی که این استودیو در سال ۲۰۱۲ شاهد ارزشی بالغ بر ۷۶.۸ میلیون یورو بود که با کاهش افت ناگهانی در سال ۲۰۱۳ این مبلغ به ۳۶ میلیون یورو رسید. اما سال ۲۰۱۴ اوضاع به مراتب نا به سامان‌تر شد و سود ۱۰ میلیون یورویی، شوک فراوانی را بر سر استودیو راویو فرود آورد. در سال ۲۰۰۹ بود که Angry Bird پس از ۵۱ بازی نسبتا ناموفق، توانست به عنوان پنجاه و دومین بازی این استودیو منتشر و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل تبدیل شود و در ادامه صدها میلیون یورو برای این استودیو توسط نام Angry Bird درآمدزایی شد. آیا راویو می‌تواند به دوران اوج خود بازگردد؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده