نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۹

ولو از دلایل خود برای ورود به عرصه سخت افزار می گوید

گیب نیوول، مدیرعامل ولو و اریک جانسون، توسعه‌دهنده‌ی ارشد این شرکت در طی مصاحبه‌ای که اخیراً انجام دادند، درباره‌ی وضعیت فعلی شرکت، موتور بازی‌سازی سورس ۲، واقعیت مجازی و آینده‌ی ولو صحبت می‌کنند. با زومجی همراه باشید.
در این مصاحبه که در خلال پادکست گیم‌اسلایس انجام شد و جف کیلی میزبانی آن را بر عهده داشت، نیوول توضیح می‌دهد که گسترش تجربه‌های بازی‌های رایانه‌ای توسط آن‌ها، چگونه باعث باز شدن پای ولو به صنعت سخت‌افزار شد.
اگر به دوران عرضه‌ی اولین Half-Life نگاه کنید، می‌بینید که آن موقع همه‌ی ما مشغول انجام بازی‌های اکشن اول شخص بودیم... و به نظر می‌رسید مردم ارزش بازی‌ها را نمی‌دانستند، رفتار آن‌ها به طوری بود که مثلاً تنها با افزایش تعداد گلوله‌های یک شات‌گان می‌توانستید چیزی که گیمرها می‌خواستند را برایشان فراهم کنید. ما هم با خود می‌گفتیم خب، این سرگرم‌کننده است، ولی فرصت فکر کردن به تجربه‌های غنی‌تری را که می‌توانستیم به مخاطب ارائه کنیم، از ما می‌گرفت. ما گیمر بودیم، چیز بیشتری می‌‌خواستیم، داستان، طرز روایت، و داشتن این حس که این بازی جزئی از دنیای واقعی است. این چیزی بود که ما در آغاز تأسیس شرکت به آن فکر می‌کردیم.
نیوول می‌گوید علاقه‌ی آن‌ها برای ساخت محتوای بیشتری در بازی‌ها، باعث ساخت سرویس استیم شد.
زمانی کار بر روی استیم را آغاز کردیم، آن تقریباً همان چیزی بود که هم‌اکنون می‌بینید. به این فکر می‌کردیم که آیا می‌توان فرصت‌هایی پدید آورد که سرویس‌ها نقش پررنگ‌تری از تجربه‌ها داشته باشند و اینکه چه کاری انجام دهیم تا جوابگوی نیازهای مخاطبانمان باشد. فکر کردیم که با از میان برداشتن این موانع، راه‌هایی وجود خواهد داشت که تجربه‌ی گیمر رایانه‌های شخصی بودن را ارتقا دهیم. بنابراین، به طریقی کاری که الان مشغول انجام دادن با سخت‌افزار هستیم به نظرمان در ادامه‌ی همان ایده‌ی اولیه‌ است. به عنوان مثال مشکلاتی را در نظر بگیرید که بزرگ‌ترین معضل مشتریان ما در زمینه‌ی بهبود تجربه‌ی کلی آن‌ها از بازی‌ها است. ما خوشحال خواهیم شد که تمرکز خود را محدود کنیم چرا که این بسیار راحت‌تر خواهد تا کارهایی را ادامه دهیم که در آن‌ها تخصص داریم، اما ما به جایی رسیدیم که فکر می‌کنیم اگر می‌خواهیم به بهبود تجربه‌ی بازی‌های رایانه‌ای ادامه دهیم، باید بعضی از این مشکلات را از سمت سخت‌افزار حل کنیم.
ولو برای رسیدن به هدفش سخت مشغول کار است. اوایل ماه در خلال همایش توسعه‌دهندگان، آن‌ها حضور پررنگی داشتند. معرفی هدست واقعی مجازی، رونمایی از نسخه‌ی نهایی کنترلرهای استیم و ارائه‌ی جزئیات بیشتری در مورد استیم ماشین‌ها از جمله خبرهای مهمی بود که ولو در این همایش همراه خود داشت. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده