سازنده سابق سری Mass Effect: بازی‌های تک نفره خطی در الکترونیک آرتز مرده‌اند

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
Anthem
یکی از سازندگان سابق سری Mass Effect در مورد تعطیلی استودیو ویسرال گیمز و تغییر بازی جنگ ستارگان توسط الکترونیک آرتز و نابودی بازی‌های تک نفره AAA در این کمپانی صحبت کرد.
تبلیغات

چند روز پیش استودیو ویسرال گیمز تعطیل شد و به همراه آن بازی جنگ ستارگان معرفی‌نشده استودیو که متمرکز بر بخش تک‌نفره بود هم به نوعی از بین رفت. قرار است این بازی تمرکز خود را روی بخش چندنفره (احتمالا همکاری چندنفره) بگذارد و پرداخت درون برنامه هم به آن افزوده شود. بازیکنان نسبت به این موضوع اعتراضات فراوانی کردند، اما الکترونیک آرتز بر تصمیم خود پافشاری می‌کند. مانویر هیر، طراح گیم‌پلی بازی Mass Effect 3 که کارمند سابق الکترونیک آرتز محسوب می‌شود، در پادکست اخیر Waypoint صحبت‌های جالب توجهی در مورد سیاست و استراتژی جدید الکترونیک آرتز داشته است. وی گفته است:

وی در ادامه پیرامون برخی مسائلی که هنگام ساخت بازی Mass Effect 3 و بازی Mass Effect: Andromeda مشاهده کرده صحبت کرد و گفت که اخیرا چه اتفاقاتی در الکترونیک آرتز رخ می‌دهد. بازی‌های تک‌نفره بزرگ اخیرا به‌شدت تحت شعاع بازی‌های چندنفره و پرداخت درون برنامه‌ای قرار گرفته‌اند که درآمد بسیار فراوانی از یک سری بازیکنان به دست می‌آورند. هیر می‌گوید:

وی افزود:

هیر در ادامه صحبت را به سمت استودیو بایوور برد. او در مورد جدیدترین بازی‌ها آن‌ها یعنی بازی Anthem گفت:

شنیدن این خبر بدون شک ناامیدکننده است. با این حال بایستی در نظر داشته باشیم که هیر تنها از روی تجربه خود سخنان بالا را گفته و از جانب بایوور و الکترونیک آرتز صحبت نمی‌کند. در ضمن بایستی در نظر بگیریم که افزایش سنگین هزینه‌های ساخت بازی مثل پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید و دستمزد فراوان بازی‌سازان در استودیوهای AAA، ساخت بازی‌های تک‌نفره را از نظر تجاری چندان توجیه نمی‌کند و به همین علت ناشرین مجبور به استفاده از تکنیک‌هایی مثل پرداخت درون برنامه یا بخش چندنفره اجباری برای اینگونه بازی‌ها هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات