نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹

سازندگان Sonic Forces از نسخه نینتندو سوییچ بازی می‌گویند

طی مصاحبه‌ای که اخیرا با سازندگان بازی Sonic Forces انجام شده، آنها اطلاعات جدیدی درباره نسخه نینتندو سوییچ این بازی ارائه کردند.

در رویداد پیش‌نمایش بازی Sonic Forces که در ساختمان مرکزی شرکت سگا در شهر توکیو برگزار شد، چند تن از سازندگان اصلی بازی از جمله تاکاشی ایزوکا، رییس استودیوی سونیک تیم، شان ناکامورا، تهیه کننده و موریو کیشیموتو، کارگردان بازی Sonic Forces حضور داشتند. در این رویداد مصاحبه‌ای با عوامل سازنده بازی انجام و اطلاعات زیادی درباره نسخه نینتندو سوییچ ارائه شد.

قبل از هر چیز ایزوکا به نکته جالبی اشاره کرد؛ وی گفت که تیم سازنده بازی از همان ابتدا قصد داشتند تا نسخه نینتندو سوییچ را بسازند و منتشر کنند، حتی قبل از اینکه کسی کنسول سوییچ را به درستی بشناسد. ایزوکا گفت که چالش اصلی پیش روی تیم این بود که آنها باید تا زمان مشخصی کار توسعه بازی را به پایان می‌رساندند و این در حالی بود که هنوز از جزییات سخت‌افزاری کنسول سوییچ اطلاع نداشتند و نمی‌دانستند که محدودیت‌ها و توانایی‌های این کنسول به چه شکلی است.

در سوی مقابل، موضوعی که به تیم سازنده Sonic Forces کمک می‌کرد و به آنان اعتماد به نفس می‌داد، استفاده از موتور اختصاصی خودشان یعنی «جوجه‌تیغی ۲» (Hedgehog Engine 2) برای ساخت این بازی بود. این مسئله ساخت نسخه نینتندو سوییچ را نیز به مراتب آسان‌تر می‌کرد. ایزوکا همچنین گفت که نسخه‌های مختلف Sonic Forces از نظر گرافیکی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اگرچه رزولوشن تصویر متفاوت خواهد بود، اما در نگاه کلی فرقی بین پلتفرم‌های مختلف مشاهده نمی‌کنیم.

Sonic Forces

تیم سازنده بازی اعلام کردند که کار توسعه نسخه سوییچ بعد از سایر نسخه‌ها آغاز شده است. وقتی که نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در مرحله آلفا قرار داشتند، تنها یک مرحله از بازی روی کنسول سوییچ قابل اجرا بود. یوشیتاکا میورا، کارگردان هنری Sonic Forces توضیح داد که بازی ابتدا برای پی‌سی ساخته شد و پس از آنکه تیم از کیفیت فنی بازی اطمینان حاصل کرد، ساخت نسخه‌های کنسولی آغاز شد. طبق گفته میورا، توسعه بازی برای پلتفرم‌های مختلف در روند کاری آنها تغییر چندانی ایجاد نکرد، اما برای عملکرد بهتر Sonic Forces روی سوییچ لازم بود تا دستکاری‌های جزیی روی آن صورت گیرد.

هیروکی توکوناگا، سرپرست برنامه‌نویسی بازی هم اطلاعاتی در مورد رزولوشن و نرخ فریم Sonic Forces ارائه داد. بر این اساس، بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود اما روی سوییچ این امکان وجود نخواهد داشت. البته طبق ادعای توکوناگا، تیم سازنده یک راه‌حل جالب برای این مسئله پیدا کرده است: در حالی که گرافیک به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه پردازش می‌شود، کنترل بازی ۶۰ فریم است. این یعنی تعامل بازیکن‌ها با بازی به صورت کاملا نرم و روان خواهد بود و محدودیت‌های سخت‌افزاری سوییچ تاثیری روی تجربه بازی ندارند. توکوناگا توضیح داد که چون Sonic Forces یک بازی بسیار سریع است، واکنش و پاسخگویی فوری در آن حرف اول را می‌زند. به همین خاطر محدود کردن کنترل بازی به ۳۰ فریم می‌توانست Sonic Forces را به یک بازی متفاوت تبدیل کند. او همچنین اعلام کرد که رزولوشن بازی روی تمام پلتفرم‌ها 720p خواهد بود.

Sonic Forces در تاریخ ۱۶ آبان (۷ نوامبر) برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. این بازی یک بار دیگر داستان قهرمان افسانه‌ای مجموعه یعنی «سونیک» را دنبال می‌کند و مقابله او با «دکتر اگمن» را به تصویر می‌کشد. اگمن با کمک ارتش ربات‌ها و یک هم‌دست جدید که «بی‌نهایت» نامیده می‌شود دنیا را تسخیر کرده و سونیک با تشکیل یک گروه مقاومت سعی دارد تا جلوی او بایستد. گیم‌پلی بازی شباهت‌های زیادی به بازی Sonic Generations دارد و در آن با دو نوع سونیک سروکار داریم: یکی «سونیک مدرن» که مراحلش به صورت سه‌بعدی هستند و دیگری «سونیک کلاسیک» که مراحل دوبعدی با زاویه دید پهلو را پشت سر می‌گذارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده