نویسنده: علیرضا قاسمی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

جزئیات ساختار ایکس باکس وان ایکس منتشر شد

برای اولین بار، تصویر منتشر شده‌ای نحوه‌ی جایگیری قطعات و مهندسی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را نشان می‌دهد. 

فشرده، قدرتمند و براق؛ چیزی که ما زمانی به‌عنوان پروژه اسکورپیو می‌شناختیم، حالا ایکس‌باکس وان ایکس نام دارد و به‌زودی عرضه خواهد شد. اکنون به لطف ایکس‌باکس وایر، می‌توانیم نگاهی نزدیک‌تر به نحوه‌ی ساخت این کنسول جدید که حاصل سه سال مهندسی است، داشته باشیم. 

در کنفرانس E3 2017 مایکروسافت، برای اولین بار قدرت ایکس باکس وان ایکس را مشاهده کردیم و حالا می‌توانیم دید بهتری نسبت به چگونگی جای دادن این قدرت زیاد، در بدنه‌ی کوچک این کنسول داشته باشیم. ایکس‌باکس وان ایکس، از نظر ابعاد کوچکتر از ایکس باکس وان اس است و مایکروسافت ادعا می‌کند که این کنسول، ۴۰ درصد قوی‌تر از هر کنسول دیگری در بازار است. 

 xbox one x inside

خنک نگه داشتن پردازنده گرافیکی ۶ ترافلاپسی نیازمند یک مهندسی شاهکارانه است. این عمل در یک کامپیوتر شخصی کار سختی نیست، اما در یک جعبه‌ی ۳۴ در ۲۵ سانتی‌متری، خنک نگه داشتن و جریان دادن هوا در آن، یک طراحی بی‌نقص نیاز دارد؛ کاری که تیم طراحی مایکروسافت به‌خوبی انجام داده است.

چیزی که باعث می‌شود این کنسول منحصربه‌فرد باشد، قرار گرفتن مادربورد در قسمت بالایی و سیستم خنک‌کننده در قسمت زیرین است. هنگامی که سیستم در حال کار است، گرما به محفظه‌ی حرارتی منتقل می‌شود که درون آن، آب در جریان است. این آب گرم‌شده، توسط خلاء منتقل و برای رادیاتور مصرف می‌شود و یک هواکش گریز از مرکز، هوای داخل کنسول را بیرون می‌کشد تا همه چیز، از جمله منبع تغذیه را خنک نگه دارد. 

این کنسول بسیار قدرتمند در تاریخ ۱۶ آبان و با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد. اخیرا فهرست بازی‌های بهبود یافته ایکس‌باکس وان ایکس به ۱۳۰ بازی گسترش یافت و همچنین اعلام شد که بازی The Elder Scrolls Online از ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی خواهد کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده