نویسنده: علیرضا قاسمی
// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

تلاش مایکروسافت برای افزایش انحصار بر بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

گفته می‌شود که مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت توسعه‌دهنده‌ی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds برای افزایش مدت زمان انحصارش بر این بازی است. 

در جدیدترین اخبار بازی و بنا به شایعات اخیر، مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت توسعه‌دهنده‌ی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds است تا قرارداد انحصار ایکس‌باکس وان بر این بازی را گسترش دهند. 

اولین گزارش در این زمینه توسط وب‌سایت بلومبرگ منتشر شد که منبع ادعای خود را «افرادی، آشنا به این موضوع» اعلام کرده است. متاسفانه، در حال حاضر اعلامیه مستقیمی در این زمینه از سوی طرفین منتشر نشده است و مایکروسافت هم طبیعتا حاضر به توضیح در این مورد نشد. 

یک سخنگو در این زمینه گفته است: 

در حال حاضر، تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی تمام فکر و توان خود را روی ساختن بهترین بازی ممکن برای انتشار در ایکس‌باکس وان و پی سی متمرکز کرده است. مطلب دیگری برای اعلام در این زمینه نداریم. 

به هر حال، حتی اگر این موضوع تنها یک شایعه باشد، به نظر می‌رسد که افزایش انحصار ایکس باکس وان روی بازی موفق PlayerUnknown’s Battlegrounds حرکتی است که مایکروسافت می‌تواند و البته باید انجام دهد. 

PlayerUnknown’s Battlegrounds شگفتی دنیای بازی‌های ویدیویی امسال بوده و از زمان انتشارش، مدام در حال شکستن رکورد‌های مختلف بوده است و حتی لایق این است که به‌عنوان «بازی سال» انتخاب شود؛ حتی با توجه به اینکه سال جاری تمام نشده است. با این نتیجه‌ی مناسب، موفقیت مالی شرکت توسعه‌دهنده‌ی این بازی تعجب‌آور نیست. به گفته‌ی شرکتی که به بازار سهام کره‌ای نظارت می‌کند، ارزش شرکت بلوهول با افزایش ۵ برابری در طول ۳ ماه، به ۵.۲ تریلیون وون (۴.۵ میلیارد دلار) رسیده است. 

و این موفقیتی است که مایکروسافت در تلاش بوده تا با یک قرارداد انحصاری با توسعه‌دهندگان بازی PUBG به آن دست یابد. همانطور که احتمالا می‌دانید، این بازی تا پایان سال جاری میلادی برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و تا یک بازه‌ی زمانی، در انحصار این کنسول قرار خواهد داشت و در دیگر پلتفرم‌ها در دسترس نخواهد بود. یکی از این پلتفرم‌ها پلی استیشن 4 است. گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که بلوهول در حال مذاکره با تمامی دارندگان پلتفرم‌ برای عرضه‌ی PlayerUnknown’s Battlegrounds در کنسول‌های مختلف است. 

اگر این شایعه درست باشد و قرارداد انحصار مایکروسافت بر بازی PUBG افزایش یافته باشد، در آن صورت کاربران پلی‌استیشن 4 و دیگر کنسول‌ها، باید مدت زمان بیشتری برای تجربه‌ی این بازی منتظر بمانند. در این وضعیت، مایکروسافت بدون هراس از رقیبان، می‌تواند تا جای ممکن از این بازی سودآوری کند. 

به همین خاطر، طبیعتا مایکروسافت حاضر است تا سرمایه‌ی بزرگی برای گسترش این قرارداد خرج کند. بلوهول تنها با عرضه‌‌ی این بازی در استیم، سود قابل توجهی به دست آورده است که البته با انتشار این بازی در دیگر پلتفرم‌ها، این سود چند برابر خواهد شد. افزایش مدت زمان انحصار مایکروسافت روی بازی PUBG می‌تواند برای این شرکت فوق‌العاده باشد، اما برای بلوهول این گونه نیست و موجب از دست رفتن سود بازار عظیم دیگر کنسول‌ها می‌شود. بنابراین، مایکروسافت باید مبلغ بسیار بالایی را پیشنهاد کند تا بلوهول راضی به این قرارداد شود. 


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده