نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

رایگان شدن بسته الحاقی جنجالی بازی Middle-earth: Shadow of War

بخش سرگرمی برادران وارنر و استودیو مونولیث بابت نحوه برخوردشان در مورد بسته الحاقی Forthog بازی Middle-earth: Shadow of War عذرخواهی و آن را رایگان کردند.

در جدیدترین اخبار بازی، به تازگی مطلع شدیم بخش سرگرمی برادران وارنر و استودیو مونولیث که به ترتیب ناشر و سازنده بازی Middle-earth: Shadow of War محسوب می‌شوند، بابت مدیریت نامناسب‌شان در قبال بسته الحاقی Forthog بازی Middle-earth: Shadow of War عذرخواهی کردند؛ بسته الحاقی که به یاد یکی از سازندگان بازی که سال گذشته فوت کرده بود، ساخته شده است و از این پس به صورت رایگان در دسترس همه قرار خواهد گرفت. بازیکنانی که این بسته را خریداری کرده باشند، هزینه خریدش به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود و برای آنکه هدف اصلی از ساخت این بسته انجام شود، خود برادران وارنر به خانواده مایکل فورگی کمک مالی خواهد کرد.

ابتدا قرار بود سود حاصل از فروش این بسته الحاقی به خانواده فورگی داده شود، شخصی که سال گذشته در اثر یک نوع سرطان نادر به نام گلیوبلاستوما فوت کرده بود. با این حال، این تلاش با انتقادات شدید بازیکنان مواجه شد، چرا که نشانه‌ها حاکی از آن بود که بخشی از سود این بسته به همسر فورگی و فرزندانش نمی‌رسید.

طبق جدیدترین بیانیه منتشر شده از سوی برادران وارنر که در صفحه انجمن بازی Shadow of War منتشر شده است، این ناشر و سازنده بازی نقش آفرینی و اکشن Shadow of War یعنی استودیو مونولیث، همیشه قصد داشتند که تمامی سود بین المللی این بسته را به خانواده فورگی بدهند، اما تصمیم گرفتند این شرایط را تنها در آمریکا برقرار کنند.

بازی Shadow of War

گفته شده این تصمیم برای رعایت قوانین مناطق و کشورهای مختلف گرفته شده، چرا که افشا کردن جزئیات اشخاصی که منابع مالی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، ممکن است سبب نقض قوانین بازاریابی در ۲۴۱ کشور دیگری شود که این بسته الحاقی در آن‌ها قابل خرید بود.

علاوه بر این، انتشار یک پیام اشتباه از سوی اعضای تیم که در آن گفته شده بود سود بازی در کشورهای دیگر به خانواده فورگی تعلق نمی‌گیرد، موجب تشدید سردرگمی و انتقادات مردم شد. وارنر در بیانیه مذکور گفته است که متوجه شده اهدای سود این بسته الحاقی بهترین روش برای دستیابی به هدف پشتیبانی مالی از خانواده فورگی و ایجاد یک یادبود ماندنی برای مایکل فورگی نبوده است. در ادامه این بیانیه آمده است:

ما خالصانه از طرفدارانمان و خانواده فورگی به خاطر سردرگمی که ایجاد کردیم عذرخواهی می‌کنیم. برای اینکه مطمئن شویم دو هدف اصلی همچنان انجام شوند و برای انجمن‌مان شفافیت فراهم کنیم، بخش سرگرمی برادران وارنر خودش به طور مستقیم به خانواده فورگی کمک خواهد کرد.

در ادامه آمده است:

فروش این بسته الحاقی هم متوقف خواهد شد و برای تمامی دارندگان بازی Middle-earth: Shadow of War رایگان خواهد بود. هر کسی که بسته را خریداری کرده باشد، پولش کاملا باز گردانده خواهد شد. در صورتیکه قصد دارید به طور مستقیم به خانواده فورگی کمک کنید، لطفا به صفحه youcaring آن‌ها مراجعه کنید.

بازی Shadow of War در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده